Kan inte installera windows 7 på disk (partition)

Permalänk
Medlem

När datorn startar om första gången under installationen, så kan du helt enkelt ta ut skivan. Den behövs inte längre, allt ligger redan på disken.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Plockade ut hårddisken och satte den i min laptop och installerade windows, satte tillbaks den, starta upp och får samma skärm som förut när man startade windows...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bfett:

Plockade ut hårddisken och satte den i min laptop och installerade windows, satte tillbaks den, starta upp och får samma skärm som förut när man startade windows...

http://img338.imageshack.us/img338/4266/20120309113654.jpg

Sitter hårddisken som boot alternativ 2 i bios?
Startade windows upp normalt när du hade installerat i din laptop?
Varför står det "Media test failure, ckeck cable" i bilden?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Sitter hårddisken som boot alternativ 2 i bios?
Startade windows upp normalt när du hade installerat i din laptop?
Varför står det "Media test failure, ckeck cable" i bilden?

Ja hårddisken står som 2:a, ja windows startade upp normalt när jag hade den i den anda laptopen,
vet ej varför det står de :/

Permalänk
Medlem

Om CD/DVD står som första i bootorder och HD som andra så kommer ju datorn boota installationsdisken varenda gång när den ligger i läsaren, och går aldrig och försöker boota HD som man vill efter första omstart..

Vänd på det så blir det rätt, dvs HD som första och CD som andra, då behöver man inte heller ta ur skivan heller vid omstart, gäller iochförsig med en helt ny disk, med en använd kan man behöva ha CD som första, och när datorn är klar med första delen av installation så under omstart går man till bios och vänder på bootordning

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Googlade på "PXE-E61 Media test failure" och fick fram det här

I keep getting PXE-E61 Media test failure error on laptop start up

http://www.asklaptopfreak.com/laptop-notebook-help/2006/07/06...

http://forums.toshiba.com/t5/Windows-7/PXE-E61-Media-test-fai...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av Bfett:

Hej, skulle installera om tjejens bärbara då den inte riktigt funkade som den skulle. Satt i skivan och gick till avancerad installation ''ny installation''.
Tog bort dom 2 gamla partitionerna C och D och skapade 2 nya. När jag sedan valde att installera på partition C så står det att windows inte kan installeras på denna disk (partition), försökte även med D men samma resultat... Så just nu sitter jag fast!
Någon som har något tips?

Laptop: Toshiba satellite C660-1GE

Hejsan jag vet inte om du har fixat problemet men jag hittade ett sätt.. jag hade samma problem så jag testade att bara starta om datorn och sen efter funkade det... så lätt var det tydligen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonterino:

Hejsan jag vet inte om du har fixat problemet men jag hittade ett sätt.. jag hade samma problem så jag testade att bara starta om datorn och sen efter funkade det... så lätt var det tydligen...

Skickades från m.sweclockers.com

Tror nog att om tjejen suttit utan dator i 3+ år så hade hon nog köpt en ny vid det här laget
Du svarade på en tråd som är sedan 2012

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Tror nog att om tjejen suttit utan dator i 3+ år så hade hon nog köpt en ny vid det här laget
Du svarade på en tråd som är sedan 2012

hahahah jag är dum i huvudet XD XD