Geforce GTX 950 på bild

Permalänk
Medlem

Håller med folk i tråden. Noll krav på extern strömförsörjning (och lågprofilsmöjligheterna) var ju det som gjorde 750Ti intressant.

Men x50 serien har ju definitivt inte alltid haft den riktlinjen. Och heller har x50 serien förut utmärkt sig som särskilt bra kort heller. GT 450 och GTX 550 var mäkta oimponerande, förhållandevis strömtörstiga och klena på sin tid. GTX 650 var heller ingen höjdare annat än att folk säkert köpte den för att den hade "Ti Boost" som följd på sitt namn och såldes billigt.

Edit: hur stora är oddsen, tror ni, att man också klippt lite minnesbuss i denna? Som jag förstod det så var 980Ti-binningen dyr för att man inte ville upprepa 970-upptäckten. Men detta är ju en avskalad low-end krets, så ingen kommer väl bry sig riktigt, och det kanske nvidia bettar på också.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Till de som inte är lika rik som du?

Det är billigare att använda den inbyggda grafikkärnan i processorn än att köpa ett GTX 950 så din kommentar är ologisk.

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Många eftersom dessa "meskort" fortfarande är en hel del bätte än inbyggda grafikdelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså? Så den inbyggda grafikdelen i Skylake presterar inget vidare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Jaså? Så den inbyggda grafikdelen i Skylake presterar inget vidare?

Alla sitter inte på fläskiga skylake-processorer

Permalänk

8-Pin på 950 men 6-pin på 960 som drar 30W mer?
Hmmmm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Det här har varit den tråkigaste grafikkortsgenerationen på länge och som det ser ut just nu så kommer inte det ändra på sig heller med detta meh släpp.

Man får hoppas att i alla fall R9 Nano är något intressant så man inte somnar i stolen.

Tycker att i alla fall 980ti var ett bra kort, annars håller jag med, inte mycket värt i denna generation

Permalänk
Skrivet av Herr Andersson:

Jaså? Så den inbyggda grafikdelen i Skylake presterar inget vidare?

Senaste Intel Iris Pro är det enda jag skulle satsa på i så fall, dock är de prollarna inte särskilt billiga.

Permalänk
Skrivet av figeloal:

Tycker att i alla fall 980ti var ett bra kort, annars håller jag med, inte mycket värt i denna generation

Jo kan hålla med om att 980ti var i alla fall lite trevlig dock var priset lite strävt i min mening. Hade en trevlig modell med eftermarknadskylare kostat runt 6k sträcket så hade man nog slagit till direkt.

Permalänk
Inaktiv

Instämmer med tidigare kommenterar ang 8-pin. Synd att TDP:n är specad så pass "högt". Hade varit coolt att se en efterföljare till 750 Ti som kan drivas helt på strömmen från PCI-E. Helt oslagbart koncept . Ngn som känner för att skapa petition till Nvidia?