Kan ej gå bakåt på inet med chrome

Permalänk
Medlem

Kan ej gå bakåt på inet med chrome

Vet inte om jag postar på rätt ställe så någon mod får gärna flytta tråden.

Besökte inet.se idag och märkte till förvåning att bakåt knappen på min mus inte tog mig tillbaka, den laddade endast om sidan. Händer samma sak när jag klickar på bakåt knappen i webbläsaren längst upp till vänster.

Jag kör version 30.0.1599.69 m "Google chrome behöver ej uppdateras"
Finns det något jag kan testa innan jag ominstallerar chrome? Det fungerar som det ska i Firefox.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, om jag trycker tillbaka tillräckligt med gånger så till sist funkar det. Även vissa andra sidor också.
Version 30.0.1599.69 m

Permalänk
Medlem

Googlade snabbt "kan inte gå bakåt på inet.se" och fick fram denna tråd på SweC, vilket var min förhoppning. För nu har jag stört mig länge nog på detta. Att konstant behöva söka om produkter man vill kika på för det inte går att backa.

Nu är denna tråden väldigt gammal, men problemet kvarstår ju (iaf för mig)

Någon som också har detta problem, än idag? Någon som har en lösning?

Jag har ännu inte märkt av problemet på någon annan hemsida jag surfat på... weird.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Googlade snabbt "kan inte gå bakåt på inet.se" och fick fram denna tråd på SweC, vilket var min förhoppning. För nu har jag stört mig länge nog på detta. Att konstant behöva söka om produkter man vill kika på för det inte går att backa.

Nu är denna tråden väldigt gammal, men problemet kvarstår ju (iaf för mig)

Någon som också har detta problem, än idag? Någon som har en lösning?

Jag har ännu inte märkt av problemet på någon annan hemsida jag surfat på... weird.

Gäller det bara på Inet kanske det är värt att ta upp det i deras forumdel och se om dom svarar.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Gäller det bara på Inet kanske det är värt att ta upp det i deras forumdel och se om dom svarar.

Det kanske du har rätt i, iofs ty

(Och btw, jag använder chrome. Om det inte redan var uppenbart för alla)

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Händer för mig med, inte bara på Inet.se. En lösning är att högerklicka på bakåtknappen i browsern och gå tillbaka den vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Händer för mig med, inte bara på Inet.se. En lösning är att högerklicka på bakåtknappen i browsern och gå tillbaka den vägen.

Okej tack för en snabb lösning i alla fall, det hade jag ej tänkt på innan. Jag har nu även gjort en ny tråd på Inets forumdel.

Här går den att nå; http://www.sweclockers.com/forum/trad/1384170-kan-ej-ga-bakat...

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Avstängd

@zipmiX: Samma i Firefox och Inet är inte ensamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

@zipmiX: Samma i Firefox och Inet är inte ensamma.

Okej! Var händer det mer, för dig eller har du hört talas/läst om andra sidor som har samma bekymmer? Konstigt att jag inte stött på någon annan sida som krånglar.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Verkar vara löst? Hade problem igår 08-19-15 men inte idag, kör Firefox 40.0.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

@zipmiX: Samma i Firefox och Inet är inte ensamma.

Kör Firefox 40.0.2 och jag kan backa med musen hos inet.se

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Avstängd

Samma problem här. Trycker man på bakåt-pilen så ser man väldigt många steg på "samma sida"... konstigt. Fungerar bra i Internet Explorer och FireFox.

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem i ett par månader fast bakåt fungerar enbart inte om jag klickar på en flik under en produkt, dvs kommentarer osv.

Använder Chrome och det är likadant på datorn och telefonen.

Permalänk
Medlem

Har samma störande problem på just inet.se, kör Firefox 40.0.2

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Går inte att backa i Crome på mobilen heller. Har bara råkat ut för detta på Inets sida.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Funkar bra för mig med Crome och jag har Version 44.0.2403.157 m

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelzzor:

Jag har haft samma problem i ett par månader fast bakåt fungerar enbart inte om jag klickar på en flik under en produkt, dvs kommentarer osv.

Använder Chrome och det är likadant på datorn och telefonen.

Så verkar det vara på Firefox (40.0.2) också. Det går bra att backa, men så fort man klickar på nån av produktens flikar, så går det inte att backa längre.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Entusiast

@inet
Kanske något ni är medvetna om?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Hjälpsam

Generellt när jag söker och vill kolla på flera saker oavsett butik, artiklar, tidningar eller whatever -> klickar på scollhjulet och öppnar i ny filk, då är det bara att stänga det som inte var intressant.

Inte ett fix på problemet men en surfteknik som slipper det nämnda problemet.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Samma problem med Microsoft Edge.
Edit: Provade just firefox också, exakt samma problem där.