Corsair H100i pump har börjat leva om

Permalänk

Corsair H100i pump har börjat leva om

Hej!
Köpte en H100i till min 4690K prolle för ett år sedan. Fick tyst på fläktarna som stökade i början med utbytesfläktar via er. Nu har dock pumpen börjat låta en hel del. Ett högt knarrande ljud som överröstar alla (6st+ 3st GPU)fläktar i hela chassit.
Hur ser ni det på Corsair? Garantiärende?

Är i övrigt mycket nöjd med kylkapaciteten, men oväsendet förtar upplevelsen just nu.

/Surgubben

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Avstängd

Dom brukar ha ganska bra garanti på sina kylare så du får nog en ny om du skickar in den du har nu.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Surgubben:

Hej!
Köpte en H100i till min 4690K prolle för ett år sedan. Fick tyst på fläktarna som stökade i början med utbytesfläktar via er. Nu har dock pumpen börjat låta en hel del. Ett högt knarrande ljud som överröstar alla (6st+ 3st GPU)fläktar i hela chassit.
Hur ser ni det på Corsair? Garantiärende?

Är i övrigt mycket nöjd med kylkapaciteten, men oväsendet förtar upplevelsen just nu.

/Surgubben

Hejdu,

Det låter som att de kanske kommit in lite luftbubblor i systemet, testa att klämma på slangarna, knacka på blocket och lägga ner datorn på sidan och låta den gå så ett tag. Återkom gärna hur de går.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hejdu,

Det låter som att de kanske kommit in lite luftbubblor i systemet, testa att klämma på slangarna, knacka på blocket och lägga ner datorn på sidan och låta den gå så ett tag. Återkom gärna hur de går.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

OK, jag prövar. återkommer i ärendet hur det går.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Surgubben:

OK, jag prövar. återkommer i ärendet hur det går.

Gör det, om de inte hjälper så får vi byta ut kylaren.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan