Permalänk

Acer XB270HU - SÅLD

Hej,

Jag säljer nu min Acer XB270HU p.g.a. flytt och pengabehov.
Jag köpte skärmen i början av juli. 2 veckor senare skickade jag in den till Acers reparationsverkstad p.g.a. smuts bakom panelen. Panelen byttes ut och nu har jag använt den i ca 2 veckor. Skärmen fungerar felfritt, en defekt pixel (röd, ej död) men annars inga problem. Den är i väldigt bra skick, inga repor eller andra skavanker, plasten på foten är t.o.m. kvar. Originalförpackning och kvitto har jag kvar samt alla tillbehör som ingick i köpet. Bilder skickas vid intresse.

Jag befinner mig i Laholm (närheten av Halmstad) ifall ni vill hämta upp den på plats. Annars skickar jag den via Schenker och står för frakten.
Betalning via bankkonto eller Swish.
Pris: 5900 inkl frakt.

Har ni frågor så skicka PM eller kontakta mig på 0702812674

Mvh
Markus

Läs hela annonsen här

Permalänk

du har inte lust att byta mot en asus 1920 1080 144hz skärm med pengar imellan

Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Vart är den defekta pixeln belägen på skärmen?

Är det inte precis vid centrum av bilden vill jag gärna köpa den av dig för det priset du angett

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

@JacobsDator:

Jag är bara ute efter att sälja.

@jeppe109:

Pixeln är ett par cm till vänster om centrum. Den syns dock bara om man sitter rätt så nära skärmen.
Jag tog det i beräkning när jag prissatte, vilket är anledningen till att jag själv står för frakten.

Permalänk
Medlem

Ok, jag är fortsatt intresserad. Behöver en ny skärm till mitt 980 ti jag köpte nyligen. Skicka ett PM till mig så sköter vi resten där.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

Du måste skoja XD En skärm med 2560 x 1440 144hz G-sync för 5900:- Jag köpte en Asus ROG Swift för 4300:- Vilket är den bästa skärmen du kan få i den klassen. + att min var helt felfri på alla sätt.

+ att denna skärm har 4ms grey to grey. Medan ROG Swift har 1ms.

Dags att sänka priset till 3800:-

Visa signatur

Betalningsalternativ: Swish/Nordea

Med vänlig hälsning,
Razmus Daun

Permalänk
Skrivet av Rallerazhan:

Du måste skoja XD En skärm med 2560 x 1440 144hz G-sync för 5900:- Jag köpte en Asus ROG Swift för 4300:- Vilket är den bästa skärmen du kan få i den klassen. + att min var helt felfri på alla sätt.

+ att denna skärm har 4ms grey to grey. Medan ROG Swift har 1ms.

Dags att sänka priset till 3800:-

Jag hoppas du vet att denna skärm har en IPS-panel med mycket bättre färgåtergivning och betraktningsvinklar än Swiften som har en TN-panel

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk

@bonafriss: Ja jag är fullt medveten av skillnaden på IPS och TN paneler. Men TN har sin fördelar också. Drar mindre ström och dämpar reflektion bättre. Så det är ju lite av en smaksak vad man föredrar.

IPS är oftast mer uppskattat bland konsumenterna. Men det kompenserar inte riktigt för en respons tid på hel 4ms. + i ditt fal som har en defekt pixel på det.

Visa signatur

Betalningsalternativ: Swish/Nordea

Med vänlig hälsning,
Razmus Daun

Permalänk
Livsnjutare 😎

Som säljare får väl ta vilket pris man vill och behöver inte sälja för struntsummor.

Tjaffs hit och dit kan vi väl ta i andra trådar istället för att smutsa ner folks annonser

Snart kommer budgivning vara ett minne blott eftersom kommentarsfältet är fullt med påhopp om för höga priser, jämförelser hit och dit

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Har du testat att fixa pixeln med verktyg som finns? Så som den här sidan http://www.jscreenfix.com/ .

Permalänk
Medlem

@Rallerazhan: Denna skärm kostar nära 8000kr ny och fick en toppklass utmärkelse i Sweclockers egna test. 5900 är ganska lagom. BTW titta inte bara på responstider, de beskriver sällan verkliga prestandan.

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk

@Naque: ROG Swift har samma utmärkelse. Om nypris är 8K så är ju ändå 5K rimmligt andrahandspris. Sammt en defekt pixel så du får nog gå ner lite till.

Men önskar dig lycka till med försäljningen. Ibland går det!

Visa signatur

Betalningsalternativ: Swish/Nordea

Med vänlig hälsning,
Razmus Daun

Permalänk
Medlem

@Rallerazhan: Du inser att du inte diskuterat med säljaren av skärmen i något av dina inlägg?

Förövrigt köpte jag skärmen.
För mina syften behöver jag inte en responstid på 1ms. Jag kommer aldrig gå tillbaka till TN-panel så Swiften var inte ens ett alternativ. Jag värdesätter bättre vidvinkel och mer akurata färger än något lägre pris och en marginellt snabbare panel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

@str8forthakill:

Jag har testat lite olika program som ev ska kunna väcka pixlar till liv men inte lagt mycket tid på det då den då den inte störde mig direkt.

@Naque:

Precis. Jag resonerade på samma sätt när jag prissatte skärmen, jag gick efter nypris och tyckte 5900 inkl frakt var rimligt.

Permalänk

Skärmen är nu såld! Jag tackar för visat intresse.

Permalänk
Medlem

@Gnöddels:
Klickar du på Radera annons får du tre alternativ, Avsluta (synlig på profil och tråd öppen) och göm/radera.
Skulle aldrig kunna levt med en röd pixel, hellre död än röd ^^.

Permalänk