Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

LG G4 presenteras 28e april

Permalänk
Skrivet av XPerion:

LG erbjuder endast enkelt fjärrstyrning, sammas om LG G3:
http://cdn.pcworld.idg.com.au/dimg/700x700/dimg/LG%20G3%20scr...

Eftersom dom krypterar IR blastern och tillåter inte 3parts. Så är det väldigt begränsat användning, många har klagat på det på G2/G3 och dom tycks inte ha lyssnat på det. Med 3parts app, går det göra mycket mer än LGs egna fjärrstyrning. Macro, auto på/av med hjälp av positionering o.s.v.
Anledning att dom valde 808, var ju 810 led av överhettningsproblem och 808 var endaste valet. Om dom vill få ut G4 i tid.

Marknaden och konsumenter eftersträvar alltid det senaste, om ett företag inte klarar av följa trenden och då hamnar dom på efterkälken. Tyvärr är det så det fungerar och G4 skiljer inte mycket från G3. Äkta läderskal, kommer inte hjälpa försäljningen.

Tycker det är lite synd att inget företag klarar av att ta upp kampen med Samsung och hålla dom i styr lite. Hoppades på att LG kunde det med G4, men som det nu ser ut så kommer dom inte heller klara av det. För stark dominans är aldrig bra och det märks redan på deras hutlösa priser med S6/S6 Edge.

Hur fungerar auto på/av via positionering? Eftersom det är IR måste du ändå rikta den mot tvn.

Som vanligt, Samsung presterar fina siffror i benchmarks. Men när man väl använder telefonen så vinner G4 i det här testet.

Skrolla ner till "Long term performance"

http://gfxbench.com/compare.jsp?benchmark=gfx31&D1=LG+G4+%28F500x%2C+H810%2C+H815%2C+H818%29&os1=Android&api1=gl&D2=Samsung+Galaxy+S6+%28SM-G920x%2C+SC-05G%29&cols=2

På vilket sätt är G4 väldigt lik G3?

Kamera, skärm, SoC och Arc design är nytt.
Storleken på batteriet, mängden RAM och det faktum att du kan stoppa i ett minneskort och byta batteri är väl det som liknar mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Lägg till att den har lika sunkig batteritid som g3an hade.. sen i sommar lär den ha ännu sämre då blir väl som g3 massa problem med överhettningar och skärm som sänker ljusstyrkan osv.. förstår inte hur lg kan ta ett sånt här ockerpris på en sån sket telefon..

http://www.phonearena.com/news/LG-G4-battery-life-test-nothin...

Du är som en trasig skiva, tar den enda recensionen som säger att batteriet är dåligt och sedan nöter det på varenda sida/artikel/forum du kommer över. Sedan börjar du gnälla på problem som inte ens finns!? Jag fattar att Samsung betalar dig bra, men har du ingen skam i kroppen när du sprider lögner?

Permalänk

Här är en intressant jämförelse mellan snapdragon 808 och 810:

https://www.youtube.com/watch?t=326&v=HltGLYZLySs

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

men har du ingen skam i kroppen när du sprider lögner?

Nej, det har han inte.

Permalänk

Jag var på den svenska lanseringen och bildade min egna uppfattning av telefonen.

Överlag är jag väldigt positivt inställd. Lädret ligger riktigt bra i handen och LG har gjort mjukvaran följsam och rapp. Därtill erbjuds en kamera med god potential till ordentliga bilder via det manuella läget. Så länge batteriet varar längre än sin föregångare känns det som att LG G4 kommer vara en riktigt attraktiv telefon till ett billigare pris än konkurrenterna.

Priset blir 5990:- för plast samt 6490:- för läder. Förbokning börjar idag och telefonen ska finnas tillgänglig i första veckan i juni.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

För er som inte läst detta redan (Quick Charge 2.0 kommer att fungera)
http://www.swedroid.se/lg-g4-stodjer-quick-charge-2-0-trots-a...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@apelipell

Vet du om den kommer gå att förboka hos samtliga operatörer idag, eller hur det ligger till?

EDIT:
Ligger uppe hos Tele2, Tre och Telia för tillfället. Väntar bara på Halebop... Tre verkar har bästa erbjudandet just nu, 479kr/mån för telefon+ 3Total 6GB i 24 månader (fria samtal, sms/mms)

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

@apelipell: Vilken bra review du har gjort! Äntligen nån mobil som kan vara värt att byta från min Note2.

Permalänk
Skrivet av ArcticTalk:

@apelipell: Vilken bra review du har gjort! Äntligen nån mobil som kan vara värt att byta från min Note2.

Tack ska du ha!

Skrivet av Fyren:

@apelipell

Vet du om den kommer gå att förboka hos samtliga operatörer idag, eller hur det ligger till?

EDIT:
Ligger uppe hos Tele2, Tre och Telia för tillfället. Väntar bara på Halebop... Tre verkar har bästa erbjudandet just nu, 479kr/mån för telefon+ 3Total 6GB i 24 månader (fria samtal, sms/mms)

Ber om ursäkt för sent svar (plingar ju inte till i telefonen tyvärr).

Abonnemang:

Tele2

Läder
deras vanliga abonnemangpriser utan bindningstid.
Telefonen delbetalas separat och kostar 270 kr/mån *24 / 541 kr/mån * 12 / 1082 kr/mån * 6.

Man får med en väska för 2195:- på köpet. Ska tilläggas att det inte är ett fodral för telefonen utan en större väska.

http://www.tele2.se/mobiltelefoner/lg/lg-g4-32gb

Dold text

Halebop

Hittar inget på deras hemsida men finns att köpa via Cyberphoto.

Läder

Rubbet Stor 10 GB surf 569 kr/mån. 190 kronor kontant.
Rubbet 6 GB surf 469 kr/mån. 690 kronor kontant.
Rubbet liten 2 GB surf 369 kr/mån. 1253 kronor kontant.
Hallå 0,5 GB surf 299 kr/mån. 1540 kronor kontant.

Plast

Rubbet Stor 10 GB surf 569 kr/mån. 1 krona kontant.
Rubbet 6 GB surf 469 kr/mån. 190 kronor kontant.
Rubbet liten 2 GB surf 369 kr/mån. 753 kronor kontant.
Hallå 0,5 GB surf 299 kr/mån. 1040 kronor kontant.

Här ser ni specifikationerna för abonnemangen varierar lite med samtal och sms.
https://shop.halebop.se/abonnemang/rubbet

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=lgg4v&op=3

Dold text

Telia

Läder

Mobil Komplett
40 GB surf 699 kr/mån. 15 kronor kontant.
24 GB surf 619 kr/mån. 15 kronor kontant.
12 GB surf 569 kr/mån. 15 kronor kontant.
4 GB surf 519 kr/mån. 15 kronor kontant.
0,5 GB surf 449 kr/mån. 15 kronor kontant.

Du får med en Marshallhögtalare värde 4000 kronor.

http://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/lg-g4-3...

Dold text

Tre

Läder

50 GB surf 599 kr/mån.
20 GB surf 499 kr/mån.
6 GB surf 479 kr/mån.
2 GB surf 439 kr/mån.
0,5 GB surf 399 kr/mån.

https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/LG---G4-Leath...

Plast

50 GB surf 599 kr/mån.
20 GB surf 499 kr/mån.
6 GB surf 449 kr/mån.
2 GB surf 419 kr/mån.
0,5 GB surf 389 kr/mån.

https://www.tre.se/privat/mobiltelefoni/mobiler/LG---G4-Metal...

Dold text

Renköp

Läder

NetOnNet
6490:-. Med Quick Circle Case och trådlös laddare.

Dold text

Tele2
6490:-. Väska (ej för telefon) inkluderad värde 2195:-.

Telia
6490:-. Med en Marshallhögtalare värde 4000 kronor.

Tre
6195:-.

Webhallen
6490:-. Med 32 Gb minneskort.

Dold text

Plast

NetOnNet
5990:-. Med Quick Circle Case och trådlös laddare.

Dold text

Tre
5895:-.

Webhallen
5990:-. Med 32 GB minneskort.

Dold text
Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

@apelipell: Tele2 har bra abonnemang men det faktum att man inte får en minskning i kostnaden på telefonen när man binder sig i 24 månader är ett skämt.
Halebop kommer nog lägga upp ett riktigt erbjudande inom några veckor.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

@apelipell: Tele2 har bra abonnemang men det faktum att man inte får en minskning i kostnaden på telefonen när man binder sig i 24 månader är ett skämt.
Halebop kommer nog lägga upp ett riktigt erbjudande inom några veckor.

Deras bindningstid är enbart på telefonen, det blir som en vanlig delbetalning med t.ex. Klarna. Du är fortfarande fri att byta operatör.

Edit: Insåg när jag läste igen att det var förmodligen detta du redan syftade på.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

@apelipell:

Självklart var det de jag menade. Tex halvsov stryker iaf runt 2000 sist jag köpte lur vilket är ganska schysst och lockar mig mer. Tele2 har dock bättre datamängd men får försöka förhandla lite med säljaren som ringer när abonnemanget går ut.

Permalänk

Lite vad som händer när man har tillgång till det manuella läget på en kamera:

http://gavinsgadgets.com/2015/05/15/lg-g4-manual-mode-camera-...

Kanske borde införskaffa ett stativ själv.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Lite vad som händer när man har tillgång till det manuella läget på en kamera:

http://gavinsgadgets.com/2015/05/15/lg-g4-manual-mode-camera-...

Kanske borde införskaffa ett stativ själv.

Vad sjukt, är dom sista bilderna med eller utan blixt?
Sen dessa ränder på dom första bilderna

Ska detta bli nya selfiepinnen (bära runt på stativ)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vad sjukt, är dom sista bilderna med eller utan blixt?
Sen dessa ränder på dom första bilderna

Ska detta bli nya selfiepinnen (bära runt på stativ)

Tolkar det som att det bara är blixt på den bilden det står att det är blixt. Så utan på de sista bilderna.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

Fick hem mitt exemplar idag. Har fotat färdigt den nu och håller på att bencha.
Vill ni att jag testar något särskilt förutom det vanliga?

I förebyggande syfte: Jag tänker inte köra drop test eller "Will it blend?"

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

I förebyggande syfte: Jag tänker inte köra drop test eller "Will it blend?"

Awww....

OnT Har inget speciellt jag vill ha testat men har en fråga. Såg att du har den i svart läder. Vilken färg har egentligen knapparna på baksidan? Tycker att dom ser guldfärgade ut på vissa bilder jag ser och typ mörkgråa på andra. Eller det kanske beror lite på ljuset?

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Vill ni att jag testar något särskilt förutom det vanliga?

Har du en i läder eller plast? Jag är nyfiken på hur "skraptåligt" lädret är. Jag köpte en plånbok i skinn för några månader sedan, och den är helt sjukt känslig för skrapmärken. Sätter man t ex nageln mot lädret och drar lite försiktigt nedåt (dvs så att det blir ett brett streck, inte längs med nagelns riktning så att det blir ett smalt) så behöver knappt något tryck alls för att det ska bli ett märkbart streck i lädret, som inte försvinner. Beror såklart mycket på material och hur det är behandlat osv, men är lite oroligt för att lädret kommer att bli väldigt fult efter ett tag.

Förstår även om du inte vill testa göra märken i din telefon

Permalänk
Skrivet av stingray454:

Har du en i läder eller plast? Jag är nyfiken på hur "skraptåligt" lädret är. Jag köpte en plånbok i skinn för några månader sedan, och den är helt sjukt känslig för skrapmärken. Sätter man t ex nageln mot lädret och drar lite försiktigt nedåt (dvs så att det blir ett brett streck, inte längs med nagelns riktning så att det blir ett smalt) så behöver knappt något tryck alls för att det ska bli ett märkbart streck i lädret, som inte försvinner. Beror såklart mycket på material och hur det är behandlat osv, men är lite oroligt för att lädret kommer att bli väldigt fult efter ett tag.

Förstår även om du inte vill testa göra märken i din telefon

Har ett typ av läderfodral till min telefon (tror det är äkta läder stod det men kan varit falskt, men är köpt billigt 100kr ). Vist är slitet, men inte så farligt på utsidan (ser inga tendenser till repor, möjligen om man fotar med blixts då).

Bara själva remmen som håller framsidan på plats är riktigt sliten (röda flärpen på vissa bilder på nedan länk).

Är denna typen http://www.clasohlson.com/se/Pl%C3%A5nboksfodral-f%C3%B6r-iPh... Men som sagt kanske inte ens är äkta läder.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Qnott:

Awww....

OnT Har inget speciellt jag vill ha testat men har en fråga. Såg att du har den i svart läder. Vilken färg har egentligen knapparna på baksidan? Tycker att dom ser guldfärgade ut på vissa bilder jag ser och typ mörkgråa på andra. Eller det kanske beror lite på ljuset?

Mina knappar är guldiga. De mörka knapparna är reserverade för det svarta lädret i USA, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av stingray454:

Har du en i läder eller plast? Jag är nyfiken på hur "skraptåligt" lädret är. Jag köpte en plånbok i skinn för några månader sedan, och den är helt sjukt känslig för skrapmärken. Sätter man t ex nageln mot lädret och drar lite försiktigt nedåt (dvs så att det blir ett brett streck, inte längs med nagelns riktning så att det blir ett smalt) så behöver knappt något tryck alls för att det ska bli ett märkbart streck i lädret, som inte försvinner. Beror såklart mycket på material och hur det är behandlat osv, men är lite oroligt för att lädret kommer att bli väldigt fult efter ett tag.

Förstår även om du inte vill testa göra märken i din telefon

Har den i läder. Vill tyvärr inte prova något sånt än. Men de exemplar som fanns på eventet hade några märken. Däremot är det ju så det ska vara, äkta läder slits och blir bara bättre med tiden.
Marknadsförs till och med så. "Tailored by us, worn by you."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Har ett typ av läderfodral till min telefon (tror det är äkta läder stod det men kan varit falskt, men är köpt billigt 100kr ). Vist är slitet, men inte så farligt på utsidan (ser inga tendenser till repor, möjligen om man fotar med blixts då).

Bara själva remmen som håller framsidan på plats är riktigt sliten (röda flärpen på vissa bilder på nedan länk).

Är denna typen http://www.clasohlson.com/se/Pl%C3%A5nboksfodral-f%C3%B6r-iPh... Men som sagt kanske inte ens är äkta läder.

Det står konstläder i din länk.

------------------------

Sorry för trippelpost, sitter på mobilen och där går det inte att citera flera åt gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

En vecka med det svarta lädret och det ser fortfarande ut som nytt. Ville bara inflika det.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

Provade för skojsskull om man kunde använda G3ans batteri i G4 och vice versa. Det gick inte.
Trots likheterna och (nära?) identiska mått skiljer sig själva infästningen i telefonen. På G3 är det något bredare och djupare än på G4 vilket gör att G3ans batteri går i med lite tryck, men den startar ej. Med G4ans batteri är det tvärstopp och den får inte plats.

G4ans batteri har även 3.85V mot 3.80V i G3.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Sitter och suktar efter G4:an hos Elgiganten för 4990:-, men frågan är om den kommer sjunka mer i pris (typ som G3) inom snart framtid eller om man skall slå till nu.

Har ju redan gått ner cirka 1500:- på dryga 3 månader.

Vad tror ni?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av rrbrrt:

Sitter och suktar efter G4:an hos Elgiganten för 4990:-, men frågan är om den kommer sjunka mer i pris (typ som G3) inom snart framtid eller om man skall slå till nu.

Har ju redan gått ner cirka 1500:- på dryga 3 månader.

Vad tror ni?

Väcker tråden lite. Sitter i samma sits och suktar lite efter den med läder, den känns onekligen speciell att hålla + jag tror att med tiden så kommer "slitaget" på lädret ge telefonen ett riktig snyggt utseende. I likhet med när man själv har "slitit" in kläder.
Frågan är ju bara nu om man inte väntat för länge? 5000:- är inte jättemycket för en high-end lur, men samtidigt inte särskilt billigt heller för den delen. Och med tanke på att IFA mässan går av stapeln från och med nästa fredfag (4/9) så lär ju bla. G4 Pro tillkännages, plus den mobil man egentligen inväntar , 950 XL. Det ryktas däremot att dom skippar läder till just G4 Pro men kommer behålla konceptet med löstagbart bakstycke, vilket har fått en del att hoppas på ett separat läderbakstycke. Kanske man kan hoppas på mer sänkningar i samband med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Väcker tråden lite. Sitter i samma sits och suktar lite efter den med läder, den känns onekligen speciell att hålla + jag tror att med tiden så kommer "slitaget" på lädret ge telefonen ett riktig snyggt utseende. I likhet med när man själv har "slitit" in kläder.
Frågan är ju bara nu om man inte väntat för länge? 5000:- är inte jättemycket för en high-end lur, men samtidigt inte särskilt billigt heller för den delen. Och med tanke på att IFA mässan går av stapeln från och med nästa fredfag (4/9) så lär ju bla. G4 Pro tillkännages, plus den mobil man egentligen inväntar , 950 XL. Det ryktas däremot att dom skippar läder till just G4 Pro men kommer behålla konceptet med löstagbart bakstycke, vilket har fått en del att hoppas på ett separat läderbakstycke. Kanske man kan hoppas på mer sänkningar i samband med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag höll mig i skinnet och väntade i alla fall. Just på grund utav de punkter du tog upp (samt eventuell smaskig julrea) :).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av rrbrrt:

Jag höll mig i skinnet och väntade i alla fall. Just på grund utav de punkter du tog upp (samt eventuell smaskig julrea) :).

Smart. Det vore inte så kul att veta att man kunde sparat ytterligare kanske 1000:- om bara väntat några veckor
Får se hur det blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om någon har intresse så har jag en G4 dual (2 simkort) knappt använd till salu

Permalänk
Medlem

Nice cover, stylish.