Sa upp mig från bredbandsbolaget, vad gör jag nu?

Permalänk
Avstängd

Sa upp mig från bredbandsbolaget, vad gör jag nu?

Ringde och sa upp mitt BBB , den otrevliga personen jag pratade med sa att deras modem var det bästa man kunde ha och att de kunde byta ut mitt till ett identiskt skitmodem om jag gav dem en chans...

http://www.sweclockers.com/nyhet/19552-bredbandsbolagets-mode...

Nu undrar jag skulle byta till telia kommer jag kunna välja vilket modem jag ska ha eller måste jag köra med deras?
Är de modem telia skickar ut bättre än BBBs?

Målet är att kunna använda internet och kanske för omväxlingens skull inte behöva starta om modemet varje gång jag får DC mitt i ett spel och inte kommer in.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Ringde och sa upp mitt BBB , den otrevliga personen jag pratade med sa att deras modem var det bästa man kunde ha och att de kunde byta ut mitt till ett identiskt skitmodem om jag gav dem en chans...

http://www.sweclockers.com/nyhet/19552-bredbandsbolagets-mode...

Nu undrar jag skulle byta till telia kommer jag kunna välja vilket modem jag ska ha eller måste jag köra med deras?
Är de modem telia skickar ut bättre än BBBs?

Målet är att kunna använda internet och kanske för omväxlingens skull inte behöva starta om modemet varje gång jag får DC mitt i ett spel och inte kommer in.

Jag böt ut min zyxel från BBB mot en Asus router och har inga problem längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kör du den bryggat till routern då ?

Man måste ändå ha det som modem hur man än gör..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Ringde och sa upp mitt BBB , den otrevliga personen jag pratade med sa att deras modem var det bästa man kunde ha och att de kunde byta ut mitt till ett identiskt skitmodem om jag gav dem en chans...

http://www.sweclockers.com/nyhet/19552-bredbandsbolagets-mode...

Nu undrar jag skulle byta till telia kommer jag kunna välja vilket modem jag ska ha eller måste jag köra med deras?
Är de modem telia skickar ut bättre än BBBs?

Målet är att kunna använda internet och kanske för omväxlingens skull inte behöva starta om modemet varje gång jag får DC mitt i ett spel och inte kommer in.

Väljer du Telia så kan du välja att köra med deras mojäng (krav om du vill ha support) annars kan du koppla in valfritt moden & router för att att komma åt det globala nätet.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 13ers3rk:

Väljer du Telia så kan du välja att köra med deras mojäng (krav om du vill ha support) annars kan du koppla in valfritt moden & router för att att komma åt det globala nätet.

Bra det var det jag undrade över innan jag beställer något.

Då har jag iallafall alternativet att köpa något som fungerar.

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Kör du den bryggat till routern då ?

Man måste ändå ha det som modem hur man än gör..

Jag vet inte hur det är hos dig, men jag kör bara med min Asus router ingenting annat, bara stoppa wan kabeln till routern så funkar det klockrent för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@gabriel15: Om du kör bredband/fiber så räcker det med en kabel i väggen eller egenköpt utrustning det finns inga krav på att använda leverantörens grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jansson200:

Jag vet inte hur det är hos dig, men jag kör bara med min Asus router ingenting annat, bara stoppa wan kabeln till routern så funkar det klockrent för mig.

Du har ju dock fiber och inte ADSL som OP antagligen har när han pratar om modem.

Du hade bara kunnat byta modem när du körde BBB. De skulle säga som Telia kommer göra, att du kan byta men de kommer inte ge support eller garantera något eftersom du bytt utrustning.

Köpte själv hem det billigaste jag kunde hitta på prisjakt och fungerar perfekt (brukar gå minst ett modem per år pga åska).
Har dock Telia men det ska vara någon skillnad.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.