Permalänk

Datorkomponenter sökes!

Hallåj alla Sweclockers!

Som rubriken lyder så är jag på jakt efter en liten uppgradering.
Det jag främst söker är Nätagg 650w+ då jag sitter med ett 500w på ett system som rekommederas att man har 600w för! ( peppar peppar så har inget hänt än, men vill inte vänta tills något händer)

Annat så som cpu,ram,ssd är också av intresse så har Du något liggandes och samlar damm, skriv gärna och säg vad du har!

Mina nuvarande prylar står ej på min profil men detta är vad jag nuvarande sitter på:

Cooler Master Elite 430 Midi Tower 120mm front fläkt. 120mm fläkt där bak.
Silver Power SP-SS500 500W PSU 120mm fläkt *
Intel i5 2310 Quad Core 2,9Ghz *
Akasa AK-CCE Cpu kylare *
MSI H61MU-E35 B3 Socket-1155 DDR3 moderkort *
Kingston ValueR DDR3 1333MHz 4gb ( 2x2 ) *
GeForce Gtx 590 3gb
Corsair SSD Nova Series 2 60GB
500GB HDD

* = det jag kan tänka mig att införskaffa för rätt slant!

Eftersom detta ej är någon värsting-dator, och spelen jag spelar ej kräver prylar för femsiffriga belopp så är jag inte intresserad av t ex nätagg för 1200:- begagnat som ni förmodligen förstår!

Ser HELST att alla sorters förslag går genom Diskussions-delen så både jag, och andra lätt kan se vad som redan erbjudits och för vilken summa. Sen om något verkar intressant så tas det i PM för bådas skull.

Köp nära där jag bor har liten prioritering, dvs norrköping/oskarshamn/kalmar/linköping/västervik-trakterna. Men har absolut inget emot frakt om personen i fråga inser att prylarna måste pakteras bra

Väntar febrilt på förslag!

Mvh Philip

Läs hela annonsen här

Permalänk

Har en fx-8320 du kan få köpa.

Permalänk

@Antonheeh:

Noterat! Vad hade du tänkt dig för pris?
Dock ska jag då hitta annat moderkort innan ett köp är aktuellt.

Permalänk

@sanarion91: Nånstans runt 800-1000, Är i mycket bra skick och knappt använd

Permalänk

Om jag var i din sits så skulle jag vänta tills det dyker upp en i7 2600k eller annonsera specifikt efter den. Finns en lös 2600k på tradera men även ett paket med mb+cpu+minnen+originalkylare på annons. Annars så har jag ett 8gb kit crucial ballistix 1600mhz minnen du kan få köpa. Dom finns dock på kampanj på inet nu för 499:-

Permalänk

@eduenlamer:

Tack för tipset! Vart har du sett annonsen med det paketet?

Minnena är noterade iallafall

Permalänk
Medlem

Hej,

Har följande grejer till salu

APU AMD A8-6600K socket FM2
Original låda med kylare, kvitto finns
http://www.cpu-world.com/CPUs/Bulldozer/AMD-A8-Series%20A8-66....

Moderkort Asrock FM2A88M Extreme4+ Socket FM2+
Original låda, med manual, ingen garanti kvar.
http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A88M%20Extreme4+/

Permalänk

@thomson:

Skriv gärna pris du tänkt dig

Permalänk
Medlem

Hade tänkt mig 800kr plus ev frakt

Permalänk

Bägge två på tradera. Vet att det såldes en 2600k på blocket för 700:- för ett tag sedan. Så ibland kan man hitta riktiga fynd om man har lite is i magen.

Skrev fel.
Permalänk
Medlem
Skrivet av sanarion91:

Hallåj alla Sweclockers!

Som rubriken lyder så är jag på jakt efter en liten uppgradering.
Det jag främst söker är Nätagg 650w+ då jag sitter med ett 500w på ett system som rekommederas att man har 600w för! ( peppar peppar så har inget hänt än, men vill inte vänta tills något händer)

Annat så som cpu,ram,ssd är också av intresse så har Du något liggandes och samlar damm, skriv gärna och säg vad du har!

Mina nuvarande prylar står ej på min profil men detta är vad jag nuvarande sitter på:

Cooler Master Elite 430 Midi Tower 120mm front fläkt. 120mm fläkt där bak.
Silver Power SP-SS500 500W PSU 120mm fläkt *
Intel i5 2310 Quad Core 2,9Ghz *
Akasa AK-CCE Cpu kylare *
MSI H61MU-E35 B3 Socket-1155 DDR3 moderkort *
Kingston ValueR DDR3 1333MHz 4gb ( 2x2 ) *
GeForce Gtx 590 3gb
Corsair SSD Nova Series 2 60GB
500GB HDD

* = det jag kan tänka mig att införskaffa för rätt slant!

Eftersom detta ej är någon värsting-dator, och spelen jag spelar ej kräver prylar för femsiffriga belopp så är jag inte intresserad av t ex nätagg för 1200:- begagnat som ni förmodligen förstår!

Ser HELST att alla sorters förslag går genom Diskussions-delen så både jag, och andra lätt kan se vad som redan erbjudits och för vilken summa. Sen om något verkar intressant så tas det i PM för bådas skull.

Köp nära där jag bor har liten prioritering, dvs norrköping/oskarshamn/kalmar/linköping/västervik-trakterna. Men har absolut inget emot frakt om personen i fråga inser att prylarna måste pakteras bra

Väntar febrilt på förslag!

Mvh Philip

Läs hela annonsen här

Jag har 4 stycken Nätagg om du är intresserad. 2x på 1000watts en coolermaster och corsair 85+ effiency. och 2x på 600w, 620watts corsair och , dom på 1000w är båda GULD PLUS, dom mindre är Bronze.

pma för mer info

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Medlem

Jag tänkte just göra mig av med:
Gigabyte X58 USB-3
i7-960 @ 3,2 GHz
6GB corsair XMS3 1600 MHz
Antec CoolIT AIO CPU-kylare 120 mm rad+fläkt
Finns i Stockholm/Solna om intresse finns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

youtube.com/ultracowgaming

Permalänk

@Ultracow:

Beror lite på vad du hade tänkt dig ^^ hehe
Har du kört cpu:n oklockad?

Inget nätagg liggandes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sanarion91:

@Ultracow:

Beror lite på vad du hade tänkt dig ^^ hehe
Har du kört cpu:n oklockad?

Inget nätagg liggandes?

Inget nätaggregat tyvärr, 1500kr för Mobo/CPU/kylare/ram

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

youtube.com/ultracowgaming

Permalänk

Tja! Jag har ett kit med Corsair Dominator RAM till salut inkl. RAM kylare. Det är bland de bästa DDR3 minnena som finns, kitet kostade 3000kr nytt. Du kan få hela skiten för 500kr + frakt och du är sugen:) ??

Med vänlig hälsning, / Tobias Andersson

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X99 Gaming 5 CPU: Intel Core i7-5820k @ 4,2 Ghz, Corsair H80i Watercooling Kit
RAM: 16GB DDR4 Corsair Vengeance LPX @ 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1080 Ti Gaming X
Hårddisk: Samsung 970 EVO 500GB NVMe+Corsair Force GS SSD 240GB+WD Velociraptor 2x150GB RAID0+2TB+1TB
Nätdel: Corsair TX 950W Chassi: Antec Twelve Hundred Gaming Case