Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Fattar mig inte på folk som gnäller på WoD.
Visst, det har sina svagheter som på tok för stor fokus på Garrison.
Men levlandet var bra (när servrarna väl fixades).
Och raidandet har varit bättre än nånsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Jag tycker det är det värsta som finns, har lirat till och från sedan 2004 och så fort jag måste levla nuförtiden så tröttnar jag direkt. Detsamma hände i Cataclysm där jag blev lvl 82 å slutade spela i över ett år, samt MoP där jag slutade på lvl 86. Brukar återkomma närmare slutet på expansionen och köra igenom all content snabbt inför nästa expansion.

Klart det går också

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Svensktiger:

Fattar mig inte på folk som gnäller på WoD.
Visst, det har sina svagheter som på tok för stor fokus på Garrison.
Men levlandet var bra (när servrarna väl fixades).
Och raidandet har varit bättre än nånsin.

Tror mest det handlar om att folk är allmänt trötta på WoW, när man varit med ifrån början så är det lätt att bli besviken när en ny expansion inte fångar ens uppmärksamhet på samma sätt som det gjorde förr. Jag blev inte långvarig i WoD men jag håller med dig att av det jag såg att dömma så var det absolut en av dem bättre expansionerna.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ashbringers till alla haha. Om det skulle komma till spelet trodde man ju det skulle bli extremt ovanligt typ.

Permalänk
Medlem

Rätt taggad på legion men jag hoppas bara att det inte går i samma riktning som WoD när det kommer till dungeons samt reps.

Blev nyss klar med Netherwing reppen då jag inte har så mycket att göra i WoD nu ca 7 månader efter release, säger ju en del... pinsamt blizzard.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Entusiast

Om Legion blir vad det är utannonserat som, så lär det bli en succé. Jag hoppas att Blizzard tar sig i kragen och löser det här, att tappa flera miljoner spelare på någon månad vårdar inte gott.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Verkar råsämst, bring back the good ol' days

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

WoD
Om Legion blir vad det är utannonserat som, så lär det bli en succé. Jag hoppas att Blizzard tar sig i kragen och löser det här, att tappa flera miljoner spelare på någon månad vårdar inte gott.

Blizzard har sagt att de kommer ta mer tid på sig att göra legion än WoD för att göra allt rätt. Jag tror legion kommer bli mycket bättre än WoD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Vill de ha tillbaka spelare får de för f*n ta bort månads kostnad. Helt sjukt kmr aldrig gå tillbaka till spelet för 100 kr /månad.
Att de inte fattar? de har varit nere på rekord låga subs. De launchade till o med med mer?

Kolla spel som Dota 2 och csgo. De tjänar massor av pengar på andra saker via steam market. Blizzard har ju samma sak med mounts, pets, transfers, osv.. Det räcker kanske? Det tror jag iaf.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Entusiast

@Dekkan: Om Blizzard skulle bli F2P skulle kvalitén på all content dippa som en fågel utan vingar, och Blizzard store skulle bli väldigt packad med allt från mounts till gear för att inte behöva sparka 90% av alla utvecklare, troligen. För att behålla utvecklingen av spelet utan en stor mängd Microtransactions så lär man ha en sub fee.

100/mån är inte dyrt (såklart subjektivt), men det är ungefär som att köpa 1 DVD film i månaden.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

@Dekkan: Om Blizzard skulle bli F2P skulle kvalitén på all content dippa som en fågel utan vingar, och Blizzard store skulle bli väldigt packad med allt från mounts till gear för att inte behöva sparka 90% av alla utvecklare, troligen. För att behålla utvecklingen av spelet utan en stor mängd Microtransactions så lär man ha en sub fee.

100/mån är inte dyrt (såklart subjektivt), men det är ungefär som att köpa 1 DVD film i månaden.

DvD Film? Det är som en Kebabtallrik i månaden.. och alla här käkar väl ute mer än 1 gång? Seriöst?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det stora problemet är att de inte lyckas att få fram och promota någon ond på ett bra sätt innan man dödar honom? Jakten är alldeles för kort. Hinner knappt announca bossen innan han är pug trash status?

Nu får jag dock ärligt säga att jag inte stannat så länge de senaste expansionerna då jag tyckte det snabbt blev tråkigt och var väldigt innehållsfattigt. Men det är min högst personliga åsikt.

Skrivet av Hagge:

DvD Film? Det är som en Kebabtallrik i månaden.. och alla här käkar väl ute mer än 1 gång? Seriöst?

det finns folk som tycker de 100kr kan spenderas på ett klart bättre sätt. Finns till och med folk som inte har råd! Chockerande, eller hur?!?

Själv skulle jag inte ens subba om jag så fick pengar. Gör bara att man känner sig tvungen att göra alla dailys.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Är det bara jag som tycker det stora problemet är att de inte lyckas att få fram och promota någon ond på ett bra sätt innan man dödar honom? Jakten är alldeles för kort. Hinner knappt announca bossen innan han är pug trash status?

Så känner lite jag också. Visserligen så fick man "följa" dessa "Warlords of Draenor" från första början, men det var verkligen inte lika episkt som att följa Arthas genom hela Northrend.

Återstår att se hur det blir nu med Illidan, Gul'dan, Xavius och Azshara, och förhoppningsvis diverse andra Burning Legion-bossar, kanske även självaste Sargeras till en viss mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

@Dekkan: Om Blizzard skulle bli F2P skulle kvalitén på all content dippa som en fågel utan vingar, och Blizzard store skulle bli väldigt packad med allt från mounts till gear för att inte behöva sparka 90% av alla utvecklare, troligen. För att behålla utvecklingen av spelet utan en stor mängd Microtransactions så lär man ha en sub fee.

100/mån är inte dyrt (såklart subjektivt), men det är ungefär som att köpa 1 DVD film i månaden.

Skrivet av Hagge:

DvD Film? Det är som en Kebabtallrik i månaden.. och alla här käkar väl ute mer än 1 gång? Seriöst?

Skrivet av Hzup:

Är det bara jag som tycker det stora problemet är att de inte lyckas att få fram och promota någon ond på ett bra sätt innan man dödar honom? Jakten är alldeles för kort. Hinner knappt announca bossen innan han är pug trash status?

Nu får jag dock ärligt säga att jag inte stannat så länge de senaste expansionerna då jag tyckte det snabbt blev tråkigt och var väldigt innehållsfattigt. Men det är min högst personliga åsikt.
det finns folk som tycker de 100kr kan spenderas på ett klart bättre sätt. Finns till och med folk som inte har råd! Chockerande, eller hur?!?

Själv skulle jag inte ens subba om jag så fick pengar. Gör bara att man känner sig tvungen att göra alla dailys.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle mer än gärna betala 100 kr i månaden för spelet om de var lika bra som förut. Det jag säger är att det är redan down hill. Ingen kommer oavsett om de tkr det är mkt lr inte gå tillbaka till att ge 1200 kr om året plus expansions o annan skit för ett spel som enligt statistiken bara blir sämre.

Det måste gå att lösa på andra sätt. Du tror det kmr bli bättre när de förlorar miljoner varje morgon månad? Era fjuttiga 100 kr ger er bara skit idag lr hur ?

Idag erbjuder många private servers det folk vill ha. Blizzard gör uppenbarligen inte det.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Blir som med alla exp, köpa det. Levla, pvpa sen tröttna på skiten efter max 2 månader

Permalänk

Kommer nog aldrig kunna va hypead igen efter WoD hypen. Så mycket som ändrades som man blev besviken på.

Jag kommer nog spela denna xpac också men tänker inte tycka och tänka så mycket om det förän det börjar närma sig release och man faktiskt vet vad man kommer att få!

Permalänk
Medlem

Tycker de kunde skippat att höja level cap
ALLA kommer ändå att köra Demon hunter

Permalänk
Medlem

Första expansionen jag inte har en enda liten smula intresse för faktiskt. Skall bryta trenden och inte köpa denna. WoW får förbli dött för mig nu. 2005-2014 får räcka.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Artifakt vapen är ju häftigt de första veckorna tills alla har samma vapen... not that fun tho?

Fan tillbaka till Vanilla eller TBC !

Permalänk
Lego Master

Jag hade gärna lirat lite om min livsstil hade funkat med deras subscription-system. Som småbarnsförälder är det rätt slumpmässigt när man har tid att lira, och betala för hela månader (eller dagar via Game Card) är, ur min synvinkel, helt galet. Jag hade hellre sett något som gav mig en viss tid aktiv speltid istället, användbar under säg ett år eller liknande. Tanka kontot med 24h spel, så kan jag i godan ro strunta i att spela ett par veckor och sen sätta mig en helg och kötta, utan att känna att min speltid går till spillo bara för att jag måste byta blöjor och gå på babysim istället.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag hade gärna lirat lite om min livsstil hade funkat med deras subscription-system. Som småbarnsförälder är det rätt slumpmässigt när man har tid att lira, och betala för hela månader (eller dagar via Game Card) är, ur min synvinkel, helt galet. Jag hade hellre sett något som gav mig en viss tid aktiv speltid istället, användbar under säg ett år eller liknande. Tanka kontot med 24h spel, så kan jag i godan ro strunta i att spela ett par veckor och sen sätta mig en helg och kötta, utan att känna att min speltid går till spillo bara för att jag måste byta blöjor och gå på babysim istället.

Lite av det är ju löst med tokens numera.
För runt 40k guld så har du ju en månads spelande.
Och så länge du har tillräckligt med guld så kan du aktivera accountet när du vill.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Shudnawz:

Jag hade gärna lirat lite om min livsstil hade funkat med deras subscription-system. Som småbarnsförälder är det rätt slumpmässigt när man har tid att lira, och betala för hela månader (eller dagar via Game Card) är, ur min synvinkel, helt galet. Jag hade hellre sett något som gav mig en viss tid aktiv speltid istället, användbar under säg ett år eller liknande. Tanka kontot med 24h spel, så kan jag i godan ro strunta i att spela ett par veckor och sen sätta mig en helg och kötta, utan att känna att min speltid går till spillo bara för att jag måste byta blöjor och gå på babysim istället.

Jag har för mig att detta system finns i andra regioner, exempelvis Ryssland och Kina, där man betalar/timme istället.
120kr/månaden är väldigt egentligen inga stora summor, men visst hade det varit bra att använda pengarna mer effektivt, jag förstår hur du menar.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Svensktiger:

Lite av det är ju löst med tokens numera.
För runt 40k guld så har du ju en månads spelande.
Och så länge du har tillräckligt med guld så kan du aktivera accountet när du vill.

Äh? Köpa speltid för ingame-pengar menar du? Problemet jag ser med det är att jag inte vet hur mycket pengar jag har på nån av karaktärerna utan att skaffa speltid och logga in, antar jag?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Äh? Köpa speltid för ingame-pengar menar du? Problemet jag ser med det är att jag inte vet hur mycket pengar jag har på nån av karaktärerna utan att skaffa speltid och logga in, antar jag?

Går att logga in på kontot och se hur mycket guld du har utan att köpa speltid. Går även att köpa WoW-token för guld i Karaktärsmenyn, dvs utan att logga in på en karaktär.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av m4gnify:

Går att logga in på kontot och se hur mycket guld du har utan att köpa speltid. Går även att köpa WoW-token för guld i Karaktärsmenyn, dvs utan att logga in på en karaktär.

Rotade runt lite och några 40k har vi inte nånstans i gömmorna.
Min senaste subscription löpte ut 2013 nånting, jag kan inte komma åt infopanelerna på mina chars just nu eftersom dom har varit inaktiva så länge... XD

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fattar mig inte på folk som gnäller på WoD.
Visst, det har sina svagheter som på tok för stor fokus på Garrison.
Men levlandet var bra (när servrarna väl fixades).
Och raidandet har varit bättre än nånsin.

PvE är verkligen inte allt.
WoD är hur bra som helst ur ett PvE-perspektiv, men eftersom PvP är väldigt populärt i WoW så kommer det självklart att finnas folk som gnäller så detta är helt förstört.
PvP är ett skämt i WoD, och detta är den största anledningen till att folket slutar spela.

Levlandet.. ja visst var det bra va? Quests tar slut innan du är tillräckligt hög lvl för att kunna komma till nästa ställe och måste springa runt och göra annat / dungeons för att kunna ta dig vidare.

Jag har tagit flera pauser men alltid återkommit då det inte finns mycket annat att göra, men inte i WoD.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Tror det blir spiken i likkistan

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Shudnawz:

Rotade runt lite och några 40k har vi inte nånstans i gömmorna.
Min senaste subscription löpte ut 2013 nånting, jag kan inte komma åt infopanelerna på mina chars just nu eftersom dom har varit inaktiva så länge... XD

Kontaktar du live-chatten så hjälper de dig, jag fick 2 dagar gratis speltid när jag frågade om 5minuter att kontrollera mitt guld.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fattar mig inte på folk som gnäller på WoD.
Visst, det har sina svagheter som på tok för stor fokus på Garrison.
Men levlandet var bra (när servrarna väl fixades).
Och raidandet har varit bättre än nånsin.

Jag var en hardcore raider upp till releasen av MoP och raiding contentet de senaste året har varit horribelt tack vare att man dödar samma boss på 4 OLIKA svårighetsgrader på flera olika karaktärer varje vecka vilket snabbt gör bossarna tråkiga detta tack vare att man inte kan motstå frestelsen av loot så jag tycker att de ska göra det betydligt svårare att komma in i raids igen och inte låta det vara så förbannat enkelt och pugga eller bara köa till en raid... det gör raiding contentet mer spännande igen om du frågar mig och sen slipper de hålla på att tweaka bossarna till massa olika svårighetsgrader och storlekar på raids

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

En grej som jag tycker att Blizzard borde titta på i framtiden är att skapa spel i spelet, t.ex. möjligheten att bara spela Vanilla, och backa tillbaka lagom mycket, inte ta bort förbättringarna och balansen. Men folk kanske skulle tröttna efter Raggy eller nåt.

Jag skulle älska att återvända till det "gamla" på något sätt. Tycker det är "för mycket" med allt det nya som kommit när man inte spelat på ett tag. Eller är det bara bakåtsträvande?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.