Permalänk
Medlem

Uppgradering åt en kompis, Ca 8k

Hejsan!

Jag har en kompis som nu tröttnat på att lira på sin bärbara och vill rusta upp sin stationära dator. Den kommer att användas främst till spel, men även till viss musikproduktion.

Det han har i dagsläget är följande:

  • Chassi: Antec Three Hundred

  • CPU: Intel Core 2 Duo E8400

  • Mobo: Något asbra 775 antagligen.

  • Ram: Något asbra DDR2 ram.

  • GPU: ATI HD 4850

  • HDD: WD Green 500GB med SATA.

  • PSU: ca 500 watt nätagg av okänt märke.

Utmaningen är lite då att komma fram till hur man bäst ska spendera dessa ca 8000kr. Jag är lite fundersam. Köra såhär och hoppas på det bästa med PSUn?

Tänkte mig att spara HDDn, (har ett par 500gb till liggandes) försöka kolla upp PSUn (använda den om den e ok) och spara det, om ändå inte supersnygga, chassit.

Jättetacksam för all hjälp!

Permalänk

Tycker ditt förslag ser fint ut. Vid denna budget skulle jag återanvända HDD, och Chassi. Att återanvända en no-name PSU(om det nu visar sig vara en sådan) skulle jag inte göra, många komponenter som riskerar ryka om denna felar. Om möjligt skulle jag försöka köpa någon prisvärd PSU på ca 5-600W.

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Tycker ditt förslag ser fint ut. Vid denna budget skulle jag återanvända HDD, och Chassi. Att återanvända en no-name PSU(om det nu visar sig vara en sådan) skulle jag inte göra, många komponenter som riskerar ryka om denna felar. Om möjligt skulle jag försöka köpa någon prisvärd PSU på ca 5-600W.

Tack för svar! När det gäller budget PSU'er har jag verkligen ingen koll. Har du något att rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av natsk:

Tack för svar! När det gäller budget PSU'er har jag verkligen ingen koll. Har du något att rekommendera?

Många rekommenderar Evga G2-serien. Jag har använt den och är nöjd. Den har fått många positiva recensioner och är billig för vad den levererar.

Permalänk
Skrivet av natsk:

Tack för svar! När det gäller budget PSU'er har jag verkligen ingen koll. Har du något att rekommendera?

Liksom @Esrakuf hade jag kört på ett EVGA G2!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T