Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av joalin:

@Specias:

Japp, min uppkoppling dog natten till igår, exakt vid midnatt med. Jag fick ringa supporten som fick knyta macadressen på nya routern till mitt gamla abb. Lite dåligt att bara plocka bort oss

Japp, fixk äntligen tag i supporten och de kunde lösa det fort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av joalin:

@Specias:

Japp, min uppkoppling dog natten till igår, exakt vid midnatt med. Jag fick ringa supporten som fick knyta macadressen på nya routern till mitt gamla abb. Lite dåligt att bara plocka bort oss

Samma här. Dog exakt vid midnatt. Tog ett tag innan jag insåg att det blivit den 1/9. Skickade ett mail till kundtjänst och de fixade det hela igår.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Vi har just nu en router/modem från Comhem själva (Technicolor TG799vn v2 för att vara exakt), och jag har en extra router liggandes här hemma (en ASUS RT-N56U), och jag undrar mest ifall det är någon som vet huruvida man kan koppla en av comhems tvillingboxar genom den och få ut alla kanaler? Jag har testat och jag kan få ut alla "vanliga" sd-kanaler, men alla hd-kanaler vägrar ladda eller fryser sig hela tiden. Någon annan som har haft mer tur med detta? Det fungerar utan problem om man kopplar tvillingboxen direkt in i modemet.

Det jag vill göra är mest att utnyttja extra-routern som en ny AP och förlänga räckvidden på det befintliga wifiet, och ifall man kan slippa dra en 20m nätverkssladd till boxen från modemet så är det en väldigt bra bonus

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Har precis flyttat från fiberhus till Comhem-only, och tecknat 250/10 och därför fått deras nya modem. Ett snabbt test mellan målningarna, med BBK på mobilen (iPhone 6 via Wifi), visar 30/12 ungefär. Lägenheten har kabel draget i princip överallt, så den trådlösa prestandan är nästan skit samma, men är det någon mer som upplevt kass wifi-prestanda med den nya Compal:en? Tänkte prova att byta kanal(er) sen när vi är inflyttade, men om det inte blir bättre har jag tänkt brygga det och koppla in min Asus som alltid pumpar ur sig 90+Mbit.

För visst kan man både byta wifi-kanal och brygga den nya Compal:en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hahavaffan:

Har precis flyttat från fiberhus till Comhem-only, och tecknat 250/10 och därför fått deras nya modem. Ett snabbt test mellan målningarna, med BBK på mobilen (iPhone 6 via Wifi), visar 30/12 ungefär. Lägenheten har kabel draget i princip överallt, så den trådlösa prestandan är nästan skit samma, men är det någon mer som upplevt kass wifi-prestanda med den nya Compal:en? Tänkte prova att byta kanal(er) sen när vi är inflyttade, men om det inte blir bättre har jag tänkt brygga det och koppla in min Asus som alltid pumpar ur sig 90+Mbit.

För visst kan man både byta wifi-kanal och brygga den nya Compal:en?

Svar ja.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Kört precis nu, 17.43.

Comhem har alltså tillslut fått foten ur, och har fixat min station, drygt 8 månader efter felanmälan.
Fick samtliga månadskostnader under tiden tillbaka (inte för att stålarna spelar nån roll, jag vill bara ha ett fungerande bredband, men tycker man kan se det som ett bevis på att dom själva anser att tjänsten dom levererat varit under all kritik).

Bara hoppas det håller i sig framöver

Skrivet av SBeaver:

Ja precis, men det är principen.
Jag skulle gärna betalar 100kr extra om det betydde att comhem blev av med 50kr, det är inte pengarna det handlar om.

Nu återkom de med nya spydigheter idag och har fortfarande inte vikit sig.
Läsförståelse verkar inte vara deras bästa sida. Hotade med ARN den här gången, får se hur det artar sig.

edit: De gav med sig 10 minuter efter jag postade det här så jag fick det pris jag skulle ha. De ville fortfarande inte erkänna fel dock trots att det är uppenbart. Jävla stil.

Om du orkar hålla på, så kan ett tips vara att ringa och klicka dig fram till uppsägan. Med ungefär 99% sannolikhet så kommer personen i luren fråga varför du inte är nöjd och vill säga upp dig.
Då är det bara köra på linjen att du fått fiber i fastigheten och att dom erbjuder ett mycket attraktivare pris (hustle hustle).
Återigen så kommer person i fråga med stor sannolikhet (vågar mig inte på nån % här dock) fråga om dom kan få kontra.
Har iaf en 5-6 personer som jag vet att detta fungerat för, dom har fått ett pris som ligger ungefär hälften mot listpris.

Har inte orkat testa hos Comhem själv då min lina funkat så kasst (är inte direkt trovärdigt att jag skulle velat behålla min felanmälda mer eller mindre ofungerande comhemlina om jag fått fiber som alternativ ), men har med success kört så mot min elleverantör där jag både fått alla fasta kostnader strukna och har ett rörligt elpris som ligger under deras listpris, hos Boxer där jag konstant ligger på det billigare lockpris pris man bara får första månaderna vid nyteckning, samt hos min mobiloperatör där jag även där ligger en bra bit under listpris på det abonnemang jag har, samtidigt som jag har datatak och tvillingsimkort som motsvarar företagsabonnemangen fast som privatperson.

Det bästa sättet att fixa till ett rimligt pris på abonnemangstjänster är alltså helt enkelt att ringa in och hota att gå till en konkurrent

Edit: Enda stället där jag inte lyckats förhandla priset är försäkringsbolag, dom är förjävla jobbiga att ha att göra med

Permalänk
Medlem

Det är rätt märkligt när online-spel fungerar betydligt bättre på 28Mbit ADSL (Mäter 16) än när jag hade ComHem 100/10.
Med ComHem laggade det i omgångar kändes det som.
Inga sådana tendenser på ADSL.

Snart riktig Fiber i huset.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av hahavaffan:

Har precis flyttat från fiberhus till Comhem-only, och tecknat 250/10 och därför fått deras nya modem. Ett snabbt test mellan målningarna, med BBK på mobilen (iPhone 6 via Wifi), visar 30/12 ungefär.

När jag fick mitt Compal-modem i slutet av januari satt jag och testade prestandan några kvällar i rad. Det här skrev jag då:

Citat:

Hastighetstestade lite trådlös uppkoppling med nya ComHem-routern. Visste inte att 5 Ghz gav så pass mycket bättre hastighet:

Via 2.4 Ghz: 104.6 Mbit/s upp och 53.7 Mbit/s ner
Via 5 GHz: 269,3 Mbit/s upp och 54,3 Mbit/s ner

Detta på en dator med ac-nätverk så klart.

Även mobilen (HTC One M7) ger bra siffror: 155.5 Mbit/s ner och 50.3 Mbit/s upp (5 Ghz-bandet). Nu önskar jag bara att det kommer en Chromecast som klarar 5 GHz.

Problemet är ju att 5 GHz-bandet dämpas snabbare av väggar än 2.4 GHz-bandet. Ibland fungerar det rätt dåligt i sovrummet som är längst från modemet. Vilken frekvens använde du på nätet när du testade med din iphone 6?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

När jag fick mitt Compal-modem i slutet av januari satt jag och testade prestandan några kvällar i rad. Det här skrev jag då:

Problemet är ju att 5 GHz-bandet dämpas snabbare av väggar än 2.4 GHz-bandet. Ibland fungerar det rätt dåligt i sovrummet som är längst från modemet. Vilken frekvens använde du på nätet när du testade med din iphone 6?

Det är inte så enkelt att säga att 5ghz bandet dämpar väggar 'snabbare' än 2.4ghz, allt beror på dina egna förutsättningar. Beroende på vad du har för material i väggar, puts, hönsnät? Betong, armering? Metall nät som blir sin egna lilla faraday bur? Olika frekvenser penetrerar olika lätt beroende på vilken typ byggnad du är i och vilken typ av väggar du har. 2.4ghz kan ge bättre hastigheter för en användare, 5ghz bättre för en annan.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Har en Netgear CG3100 här hemma. Trots att modemet ska klara av n-standarden på wifit så laggar det när jag försöker spegla datorns skärm till en AppleTV några meter bort. Datorn har även stöd för n-standarden. Alla tre komponenter ligger bara några meter från varandra. Några idéer på hur man kan lösa detta?

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem

Compal CH7486E prestanda

Hej!
Kommer att få Comhem bredband 250/10 i min nya lägenhet och undrar hur bra deras router Compal CH7486E funkar?
I dagsläget har jag en Netgear WNDR370 hemma, presterar Compalen bättre än den tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hennaboy:

Hej!
Kommer att få Comhem bredband 250/10 i min nya lägenhet och undrar hur bra deras router Compal CH7486E funkar?
I dagsläget har jag en Netgear WNDR370 hemma, presterar Compalen bättre än den tror ni?

Jag Antar att du menar hur väl wifi fungerar?

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Jag Antar att du menar hur väl wifi fungerar?

Jag menar både Wi-Fi och wan till lan-prestanda (throughput)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hennaboy:

Jag menar både Wi-Fi och wan till lan-prestanda (throughput)

Skickades från m.sweclockers.com

Jao jag har sett folk få 250-300 trådlöst (med bra ACgrejjer) och 500 med kabel på compal och det är ju var den är tillverkad för. Internt mellan lanportarna får man nog ut närmare 1gbit. Kolla http://www.smallnetbuilder.com för vad din Netgear kan prestera. Jag tror det är lite hugget som stucket vilken du använder men det är ju fullt möjligt att det är mindre buggar i Netgearens routerfunktioner än compalen om den har uppgraderats nyligen även om jag inte känner till nått uppenbart fel på just compal 74**

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Jao jag har sett folk få 250-300 trådlöst (med bra ACgrejjer) och 500 med kabel på compal och det är ju var den är tillverkad för. Internt mellan lanportarna får man nog ut närmare 1gbit. Kolla http://www.smallnetbuilder.com för vad din Netgear kan prestera. Jag tror det är lite hugget som stucket vilken du använder men det är ju fullt möjligt att det är mindre buggar i Netgearens routerfunktioner än compalen om den har uppgraderats nyligen även om jag inte känner till nått uppenbart fel på just compal 74**

Ok tack för infon.

Permalänk
Medlem

Tjenare! Tänkte höra efter lite gällande routrar och svarstid/ping. Just nu sitter jag på 100/50 tjänsten hos Comhem. Tror ni att det kan bli nån skillnad i pingtid ifall man byter ut min CG3100 till ett Compal router eller dylikt. Min pingtid hoppar lite ibland. Vet att koax är inte optimalt när det gäller spelande. Men tänkte om byte av router kan påverka det. Jag kör trådat.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Tjenare! Tänkte höra efter lite gällande routrar och svarstid/ping. Just nu sitter jag på 100/50 tjänsten hos Comhem. Tror ni att det kan bli nån skillnad i pingtid ifall man byter ut min CG3100 till ett Compal router eller dylikt. Min pingtid hoppar lite ibland. Vet att koax är inte optimalt när det gäller spelande. Men tänkte om byte av router kan påverka det. Jag kör trådat.

Din tjänst är bunden till modemets MAC-adress, varför du inte kan använda ett modem som inte är provisionerat av Com Hem. Med det sagt är det självklart möjligt att brygga CG3100 och sätta någonting annat bakom. Byter du till en dyrare tjänst kan det även vara så att du får en ny enhet, men inget av alternativen kommer att göra något märkbart av den latens DOCSIS-lagret adderar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JG89:

Din tjänst är bunden till modemets MAC-adress, varför du inte kan använda ett modem som inte är provisionerat av Com Hem. Med det sagt är det självklart möjligt att brygga CG3100 och sätta någonting annat bakom. Byter du till en dyrare tjänst kan det även vara så att du får en ny enhet, men inget av alternativen kommer att göra något märkbart av den latens DOCSIS-lagret adderar.

Jepp, vet allt hur själva Comhem-tekniken funkar som sådan. Alltså det du nämner om MAC-adressen osv. Tänkte bara om tekniken i routrar har förändrats något som gör att man kan få lägre latens. Men antar att själva routern i säg har mindre påverkan, och tekniken dvs Doscis i detta fallet är de som gör att latens blir lite högre.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Jepp, vet allt hur själva Comhem-tekniken funkar som sådan. Alltså det du nämner om MAC-adressen osv. Tänkte bara om tekniken i routrar har förändrats något som gör att man kan få lägre latens. Men antar att själva routern i säg har mindre påverkan, och tekniken dvs Doscis i detta fallet är de som gör att latens blir lite högre.

Skulle slå av NAT på ditt CG3100 och testa, upplever du samma svarstider då som med NAT påslaget så kommer inget annat modem göra skillnad. Upplever du att pingen skulle bli bättre med NAT av så kan naturligtvis ett compal 74** göra skillnad då det är en kraftfullare router men något märkbart tror jag inte vi pratar om. På sin höjd 10ms skillnad. Du får ju automatiskt ca 10ms mer än fiber pga docsisteknikens timeslots och ännu sämre om det är någon typ av belastning i upstream där du bor. Det är dock ovanligt numera då comhem tvingar alla modem att upstreambonda = jämnare last men lite mer känsligt för signalförhållandena i antennuttaget...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jag har en TiVo box och ansluter den via FiberKoax (som de kallar det på deras hemsida), dvs ej vanlig RF kabel. Den kabeln är ca 3m men jag behöver en som är 5m. Går det att köpa någonstans på nätet eller är enda sättet att lösa det på via deras kundtjänst?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har en TiVo box och ansluter den via FiberKoax (som de kallar det på deras hemsida), dvs ej vanlig RF kabel. Den kabeln är ca 3m men jag behöver en som är 5m. Går det att köpa någonstans på nätet eller är enda sättet att lösa det på via deras kundtjänst?

F-kontakt = Standard inom både kabel tv, antenn och satellit, finns kablar på alla välsorterade kabelbutiker/tv butiker. Kjell o co, hifi klubben, elgiganten och allt där emellan. Varierande kvalitet.

Rekommenderar 1.0 i tjocklek, 0.8 som minst..

Rekommenderar att beställa via comhem, 75 är billigare än dom du kan köpa, och den kommer troligtvis vara av bättre kvalitet..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

F-kontakt = Standard inom både kabel tv, antenn och satellit, finns kablar på alla välsorterade kabelbutiker/tv butiker. Kjell o co, hifi klubben, elgiganten och allt där emellan. Varierande kvalitet.

Rekommenderar 1.0 i tjocklek, 0.8 som minst..

Rekommenderar att beställa via comhem, 75 är billigare än dom du kan köpa, och den kommer troligtvis vara av bättre kvalitet..

Tack för svaret, skrev till ComHem igår och väntar på svar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

F-kontakt = Standard inom både kabel tv, antenn och satellit, finns kablar på alla välsorterade kabelbutiker/tv butiker. Kjell o co, hifi klubben, elgiganten och allt där emellan. Varierande kvalitet.

Rekommenderar 1.0 i tjocklek, 0.8 som minst..

Rekommenderar att beställa via comhem, 75 är billigare än dom du kan köpa, och den kommer troligtvis vara av bättre kvalitet..

Finkammade Clas Olsson, Siba & Elgiganten utan resultat men hittade som tur var kabeln på Kjell & Co.
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/antenne...

Priset på kabeln är ju lägre från ComHem men smäller de på 99kr i frakt (vilket jag misstänker) så blir det en dyrare kabel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Bara hos mig det blir brutalt segt varje jävla söndag efter kl 17-18 ? fram till runt 22-23 ?

Har inte kontaktat comhem än, men antar att dom skyller på mitt modem. Dock fungerar det bra för det mesta under hela veckan, men så fort det blir söndag går allt åt helvete, och så har det varit i flera månader, inte orkat tidigare då jag helt enkelt gjort annat under tiden ,men det håller inte längre.

Får runt 270-290KB/S ner och det är konstant med, riktigt skumt tycker jag, och när det börjar släppa går det inte direkt undan, det ökar extremt sakta uppåt.

ska ha 10 upp samt 50 ner.

Permalänk
Medlem

Kabeln finns på Clas Ohlsson för 49 kronor.

Skrivet av Mocka:

Finkammade Clas Olsson, Siba & Elgiganten utan resultat men hittade som tur var kabeln på Kjell & Co.
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/antenne...

Priset på kabeln är ju lägre från ComHem men smäller de på 99kr i frakt (vilket jag misstänker) så blir det en dyrare kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Kabeln finns på Clas Ohlsson för 49 kronor.

Synd att jag inte hittade den då. Fick betala 130 pix för den från Kjell men det funkar iaf fint.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Trottlar COMHEM ?

Jag har ett 500/50 abb men under kvällstid så får jag ut lite mindre än hälften.
Tidiga mornar och dagtid hamnar jag på utlovade 500/50.

Mina senaste mätningar med bredbandskollen ser ut så här:

0 24 september 2015, 20:05 9 223491000 46930000 Stockholm Com Hem AB
1 24 september 2015, 19:53 9 154760000 53645000 Stockholm Com Hem AB
2 24 september 2015, 19:49 9 222983000 54095000 Stockholm Com Hem AB
3 24 september 2015, 18:34 9 222392000 54110000 Stockholm Com Hem AB
4 24 september 2015, 18:33 8 223301000 54100000 Stockholm Com Hem AB
5 23 september 2015, 19:26 9 222692000 47199000 Stockholm Com Hem AB
6 19 september 2015, 19:53 9 220650000 49261000 Stockholm Com Hem AB

Misstänkt många ligger på 222Mbit (eller däromkring) ! En slump eller jävelskap av Comhem ?

Någon annan som sett detta ?

Edit: Glöm allt det var min router som strulade

Permalänk
Medlem

Är det normalt att ha svarstid 16ms?

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cassay:

Är det normalt att ha svarstid 16ms?

Vad är normalt i denna värld? Jag brukar i alla fall ligga kring 16 ms.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det är för startavgift (bluffavgift) som dom har nu för 399kr på varje bredband?