Lång tid att starta dator & DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

Permalänk
Medlem

Lång tid att starta dator & DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

Hejsan Swec!

Har akut problem med min laptop Asus Zenbook UX32VD-R4002H 13". När jag skaffade den tog det drygt 4-6 sekunder att starta datorn men nu tar det drygt 15-30 min (även att stänga av den tar extrem tid)?! Jag har prövat fabriksåterställning samt har uppdaterat till Windows 10 men samma problem kvarstår.

Detta problem kom egentligen för två månader sen efter en Windows uppdatering. Vidare så går datorn inte att ha i strömsparläge längre då den låser sig helt med bluescreen med systemfelet "DRIVER_POWER_STATE_FAILURE"?

http://cdn.wind8apps.com/wp-content/uploads/2015/01/Fix-Error...

Någon som vet vad man skall göra? Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få då man precis ska börja studera.

Om någon lyckas fnula ut problemet och vet hur man löser det bjussar jag gärna på en fika om ni är i Linköpingstrakten.

Cheers,

Alexander

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]
Permalänk
Medlem

Uppdatera drivrutinerna samt BIOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgan:

Uppdatera drivrutinerna samt BIOS.

Har uppdaterat alla drivrutiner via Driver Reviver samt uppdaterat till senaste BIOS V.214. Blir ingen bluescreen med felmeddelande DRIVER_POWER_STATE_FAILURE (skönt med ett problem mindre) men datorn är fortfarande lika seg. :/

Tar fortfarande drygt 20-30 min att starta och sen när man ska stänga av den lyser powerknappen konstant? Den slocknar enbart när batteriet är slut (det är inte strömsparläge, stänger av datorn helt och hållet).

Permalänk
Medlem