G771JM Win 10 drivrutiner

Permalänk
Medlem

G771JM Win 10 drivrutiner

På Asus support finns inga Win 10 drivrutiner till G771JM. Däremot finns det till G771JW. Går dessa att använda till JM-modellen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ford-p:

På Asus support finns inga Win 10 drivrutiner till G771JM. Däremot finns det till G771JW. Går dessa att använda till JM-modellen?

Hej,

Det går bra att använda JW-drivrutinerna till JM. Enda hårdvaruskillnaden mellan dem är grafikkortet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har asus g771jm. fixade win 10 och nu datorn startar inte, ingenting. jag kan komma till bios och f9 fungerar. Jag har provat om installera win X flera men kan inte hitta recovery partition.

vad gör jag nu?
/Noam

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Noam:

Hej!
Jag har asus g771jm. fixade win 10 och nu datorn startar inte, ingenting. jag kan komma till bios och f9 fungerar. Jag har provat om installera win X flera men kan inte hitta recovery partition.

vad gör jag nu?
/Noam

Hej,

Uppdaterade du till Windows 10 eller gjorde du en ren installation och partitionerade om disken?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ASUS_Caroline:
jag uppdaterad till win 10 men då datorn slutade vara asus (dvs asus program fungerade inte jag fick " this is not a asus computer" or nånting liknande ). så jag provade göra fabrik installation som inte gick.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Noam:

@ASUS_Caroline:
jag uppdaterad till win 10 men då datorn slutade vara asus (dvs asus program fungerade inte jag fick " this is not a asus computer" or nånting liknande ). så jag provade göra fabrik installation som inte gick.

Var det mindre än 30 dagar sedan du uppgraderade till Windows 10? I så fall kan du göra så här för att komma tillbaka till Win8.1: http://www.thewindowsclub.com/rollback-from-windows-10
Annars tror jag du behöver installera drivrutiner för Win10 för att felmeddelande om att det inte är en ASUS-dator ska försvinna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@ASUS_Caroline:
Jag kan inte back då datorn inte startar efter jag har provar fabrik installation.

Nu datorn startar fram till bios och börjar om och om igen.

jag har fixat usb som boot innan win 10. bios hittar inte den. Jag har läst på nätet och en fil .Wim finns inte i usb , enligt min förståelse en sånt fil måsta vara där samt stor leken på sub är bara 51 mb. Idag förstå jag mycket mer än när jag har gjort recovery patition och usb.

så nu har jag asus g771jm som är bra datorn men kan inte använda den.

jag har pratat med återförsäljare och dem säger de har 3 till asus med samma problem och det är bra om jag kontaktar asus.

I dag ringde jag till asus men tyvärr hjälp fick jag inte. Faktisk fick jag förstå att till min modell har dem inte en återställning disk.

Så igen vad ska jag göra nu?