Permalänk

Nytt headset

Tjena, har ett Z97X Gaming 3 som har Realtec ALC1150 ljudkrets och så ska jag köpa ett nytt headset upp till 1000kr.
Då är frågan om jag ska köpa några med 7.1 surround som har eget ljudkort, eller om jag ska köpa några med 3.5mm jack och koppla in dom till moderkortets integrerade ljudkort.
Vilket av det tror ni är det bästa kom gärna med förslag vilka headset jag ska köpa vill uppgradera från mina SS Siberia V2.
Har läst lite att de ljudkretset är ganska bra.
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Du bör skaffa ett headset med 3.5mm för den ljudkretsen är bra. Jag rekommenderar Qpad QH-90
har provat min kompis QH-90 ett par gånger och jag blir häpen av hur bra ljudet är.

Permalänk

@Axel95: Har faktiskt funderat på att köpa dom eller hyperx cloud men har läst att det är ungefär samma headset så får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielo6767:

@Axel95: Har faktiskt funderat på att köpa dom eller hyperx cloud men har läst att det är ungefär samma headset så får se.

Ja det är i princip samma headset, däremot så kan Cloud spela upp ljudet i 7.1 (genom USB-ljudkortet som medföljer) vilket QH-90 inte kan.
Har själv ett QH-90 och det finns inte alls mycket att klaga på.. Micken är strålande och det är ett flertal som frågat vilken mick jag använder eftersom det låter så bra. Har du en lägre budget kring tusenlappen, KÖP! Finns verkligen inte mycket att fundera över då detta(/dessa) headset helt klart är överlägsna i sin prisklass.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB