Teckna Office 365. "Gratis" uppdatering till Office 2016 vid release?

Permalänk
Hedersmedlem

Teckna Office 365. "Gratis" uppdatering till Office 2016 vid release?

Jag har tänkt att teckna ett år med Office 365 Personal: http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Office-36...

I nästa vecka (22/9) lanseras Office 2016.
Har försökt få fram information kring huruvida man får uppgradera fritt till 2016-versionen då?

Känns som att svaret på frågan är Ja, men jag är inte helt säker.
Någon som sitter på en befintlig 365-prenumeration och fått info från MS vad som gäller? Har ögnat igenom http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/DisplayHelpFA... men inte fått rätsida.

Innan jag ringer MS så tänkte jag fråga här.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Jag fick den nya versionen när det släpptes till Mac för någon månad sen, är väl det som är grejen med 365 som jag förstått det, att du inte köper en specifik version utan prenumererar så att du alltid får tillgång till den senaste versionen när den släpps.

Men jag skulle svara ja på din fråga, utifrån att det gällde för Mac så har jag svårt att se att det skulle vara annorlunda på PC

Visa signatur

Salamandern

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av salamandern:

Jag fick den nya versionen när det släpptes till Mac för någon månad sen, är väl det som är grejen med 365 som jag förstått det, att du inte köper en specifik version utan prenumererar så att du alltid får tillgång till den senaste versionen när den släpps.

Men jag skulle svara ja på din fråga, utifrån att det gällde för Mac så har jag svårt att se att det skulle vara annorlunda på PC

Ja, precis som du säger är nyckelordet prenumeration, och då får man ju "nytt" hela tiden. Men du som har en befintlig prenumeration har inte fått något mail eller liknande från MS om att du kan ladda hem Office 365 för Windows i nästa vecka?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Najk:

Jag har tänkt att teckna ett år med Office 365 Personal: http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Office-36...

I nästa vecka (22/9) lanseras Office 2016.
Har försökt få fram information kring huruvida man får uppgradera fritt till 2016-versionen då?

Känns som att svaret på frågan är Ja, men jag är inte helt säker.
Någon som sitter på en befintlig 365-prenumeration och fått info från MS vad som gäller? Har ögnat igenom http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/DisplayHelpFA... men inte fått rätsida.

Innan jag ringer MS så tänkte jag fråga här.

Bör vara nej på den frågan.
Det är två olika typer av licenser, 365 är prenumerationsbaserad och Office [årtal] är engångsköp. Att köpa 365 för 750kr/år och sedan få Office 2016 som en permanent uppdatering gratis låter lite väl schysst. I jämförelse kostar office 2013 1200kr lite drygt.

365 innebär att du får 365 samt samtliga uppdateringar till prenumerationstjänsten. 2016 är ju inte en prenumerationstjänst utan en egen produkt.

Edit: Läste ovan, Är 365 & 2013 likadana visuellt?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Från MS hemsida:
"Med Office 365-abonnemang får du kompletta, installerade Office-program: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher och Access. (Publisher och Access är endast tillgängliga för datorer.) Du kan installera Office 365 på flera enheter, till exempel PC-datorer, Mac-datorer, Android-surfplattor, Android-telefoner, iPad och iPhone. Med Office 365 får du dessutom onlinelagring med OneDrive och Skype-minuter att använda hemma. När du har ett aktivt Office 365-abonnemang har du alltid den senaste versionen av Office-programmen."

Tror skillnaden ligger i att du kanske inte får med vissa av specialprogrammen om du kör 365, men fördelen för MS är ju att du måste fortsätta prenumerera för att kunna använda produkten. Köper du programsviten direkt så kan du ju köra på den i 5 år säg och då tjänar de mer på 365 i slutändan.

Visa signatur

Salamandern

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Bör vara nej på den frågan.

Slut ställ till det här nu - jag trodde ju mig nyss fått rätsida på detta.

Skrivet av DavidtheDoom:

Det är två olika typer av licenser, 365 är prenumerationsbaserad och Office [årtal] är engångsköp. Att köpa 365 för 750kr/år och sedan få Office 2016 som en permanent uppdatering gratis låter lite väl schysst. I jämförelse kostar office 2013 1200kr lite drygt.

Fast du får väl inte en permanent Office 2016-licens? Du köper en tjänst (Office 365) som varar ett år (eller längre om du förnyar). I den tjänsten (hoppas jag) ingår alla de senaste uppdateringarna till programvaran som ingår i Office-sviten.

Skrivet av DavidtheDoom:

365 innebär att du får 365 samt samtliga uppdateringar till prenumerationstjänsten. 2016 är ju inte en prenumerationstjänst utan en egen produkt.

Ja, det är ju det som är frågan - men jag tror att det är som med Office 2013: Du kan köpa sviten som en del av en prenumerationstjänst med begränsad tidsanvändning, eller som fristående licens. Samma torde gälla Office 2016.
Konstigt att inte MS har tydligare information om detta så nära release.

Edit: @salmandern var bättre på att hitta information på MS hemsida än mig verkar det som:

Skrivet av salamandern:

Från MS hemsida:
"Med Office 365-abonnemang får du kompletta, installerade Office-program: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher och Access. (Publisher och Access är endast tillgängliga för datorer.) Du kan installera Office 365 på flera enheter, till exempel PC-datorer, Mac-datorer, Android-surfplattor, Android-telefoner, iPad och iPhone. Med Office 365 får du dessutom onlinelagring med OneDrive och Skype-minuter att använda hemma. När du har ett aktivt Office 365-abonnemang har du alltid den senaste versionen av Office-programmen."

Tror skillnaden ligger i att du kanske inte får med vissa av specialprogrammen om du kör 365, men fördelen för MS är ju att du måste fortsätta prenumerera för att kunna använda produkten. Köper du programsviten direkt så kan du ju köra på den i 5 år säg och då tjänar de mer på 365 för i slutändan.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Du kommer rent praktiskt att köra Office 2016, men det skiljer sig lite mellan produkterna (365 vs engångsköpt 2016).

Men kan man tänka sig att använda Office "på vanligt vis" så är ett engångsköp av 2016 en bättre lösning rent ekonomiskt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag har tänkt att teckna ett år med Office 365 Personal: http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/Office-36...

I nästa vecka (22/9) lanseras Office 2016.
Har försökt få fram information kring huruvida man får uppgradera fritt till 2016-versionen då?

Känns som att svaret på frågan är Ja, men jag är inte helt säker.
Någon som sitter på en befintlig 365-prenumeration och fått info från MS vad som gäller? Har ögnat igenom http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/DisplayHelpFA... men inte fått rätsida.

Innan jag ringer MS så tänkte jag fråga här.

Det ska inte vara några som helst problem.

Du kan redan idag, om du har Office365, installera Office 2016 preview och köra betan.

Jag hittade lite information angående detta från en artikel som handlar mer om Office365 för företag, men det finns en liten notering som kan vara till hjälp för dig.
https://blogs.office.com/2015/09/10/admins-get-ready-for-offi...

"Note: For Office 365 Personal and Office 365 Home users, you can start installing 2016 apps on September 22nd from office.com, and automatic updates will begin rolling out in October—so this new tri-annual update model is purely for our organizational subscribers to Office 365 ProPlus."

Visa signatur

| Playstation 4 Pro | Nintendo Switch |

Permalänk
Medlem
Skrivet av salamandern:

Från MS hemsida:
"Med Office 365-abonnemang får du kompletta, installerade Office-program: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher och Access. (Publisher och Access är endast tillgängliga för datorer.) Du kan installera Office 365 på flera enheter, till exempel PC-datorer, Mac-datorer, Android-surfplattor, Android-telefoner, iPad och iPhone. Med Office 365 får du dessutom onlinelagring med OneDrive och Skype-minuter att använda hemma. När du har ett aktivt Office 365-abonnemang har du alltid den senaste versionen av Office-programmen."

Tror skillnaden ligger i att du kanske inte får med vissa av specialprogrammen om du kör 365, men fördelen för MS är ju att du måste fortsätta prenumerera för att kunna använda produkten. Köper du programsviten direkt så kan du ju köra på den i 5 år säg och då tjänar de mer på 365 i slutändan.

Du får dessutom fem licenser
jag betalar 89:- i månaden och då har jag office på 5xpc 5xmac 5xiphone/ipad 5xandroid dessutom kan dela ut samma sak till fem personer. vilket gör att alla tre barnen har office på samma sätt

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bLAJZER:

Det ska inte vara några som helst problem.

Du kan redan idag, om du har Office365, installera Office 2016 preview och köra betan.

Jag hittade lite information angående detta från en artikel som handlar mer om Office365 för företag, men det finns en liten notering som kan vara till hjälp för dig.
https://blogs.office.com/2015/09/10/admins-get-ready-for-offi...

"Note: For Office 365 Personal and Office 365 Home users, you can start installing 2016 apps on September 22nd from office.com, and automatic updates will begin rolling out in October—so this new tri-annual update model is purely for our organizational subscribers to Office 365 ProPlus."

Stort tack för hjälpen alla!
Då tecknar jag ett abonnemang idag.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hej

Först jag du har alltid den senaste versionen

Det fungerar på samma sätt som netflix, så länge du betalar har du office du kan betala per månad eller per år.

Det som ingår license för fem personer där varje person kan installera på fem devicer av samma sort.
varje person får office på fem windows pc, fem mac, fem iphone/ipad, fem windows phone och fem android

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av robbankentor:

Det som ingår license för fem personer där varje person kan installera på fem devicer av samma sort.
varje person får office på fem windows pc, fem mac, fem iphone/ipad, fem windows phone och fem android

Ja, har kikat på den varianten, som då kostar 899/år.
Tycker jag är hyfsat prisvärd ändå, och fjärran från 90- och tidiga 00-talets fantasipriser (för privatpersoner) som kunde landa på typ 5000 spänn...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Ja, har kikat på den varianten, som då kostar 899/år.
Tycker jag är hyfsat prisvärd ändå, och fjärran från 90- och tidiga 00-talets fantasipriser (för privatpersoner) som kunde landa på typ 5000 spänn...

Eftersom man "delar ut" office till fem epost adresser så finns det inget problem att dela licensen mellan fem polare. varje person får dessutom en TB på ondrive

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700