Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Köra 3 skärmar utan eyefinity

Hejsan!

Jag kör idag eyefinity på ett 290x men har börjat tröttna på att spelen blir i 5760*1080 när jag kör i fullskärm, därför undrar jag om det är möjligt att köra 3 skärmar utan eyefinity så om du väljer fullskärm så blir det fullskärm på "huvudskärmen" Vet att många tycker att jag bara kan ta o köra i fönster men det är ingen lösning för mig

Jag kör 1 DP 1 Hdmi 1 DVI

///Kevin

Permalänk
Medlem

Skall fungera utmärkt det du får göra är att ställa in att samtliga skärmar är 1920x1080 sen sätta den skärm du vill ha som huvudskärm till den primära skärmen på skrivbordet.

Kör själv så, dock har jag lite anorlunda setup.

Vänster: Dell U2412M 24" 1200x1920 (Pivo)
Mitten: Acer XB270HU 27" 2440x1440
Höger: Dell U2412M 24" 1920x1200

Kör samtliga spel på min gaming skärm.

Permalänk
Medlem

@Storanyman: Nu var det längesedan jag körde tre skärmar men har för mig att man kunde ställa in resolution i tex ett spel till 1920x1080 och då centrerades bilden i den mittre skärmen och man kunde då använda de andra två skärmarna som vanligt. Körde bl.a Battlefield 4 och FarCry 3 på det viset. Sen finns det även en inställning att visa bild på alla tre skärmarna men att det inte är Eyefinity. Du klickar nere vid AMD Control Center och stänger då av eyefinity.

Permalänk
Skrivet av Ozmix:

@buskevin: Nu var det längesedan jag körde tre skärmar men har för mig att man kunde ställa in resolution i tex ett spel till 1920x1080 och då centrerades bilden i den mittre skärmen och man kunde då använda de andra två skärmarna som vanligt. Körde bl.a Battlefield 4 och FarCry 3 på det viset. Sen finns det även en inställning att visa bild på alla tre skärmarna men att det inte är Eyefinity. Du klickar nere vid AMD Control Center och stänger då av eyefinity.

Jo precis men när jag stänger av det så blir 2 skärmar svarta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det skall bara vara att stänga av eyefinitygruppen.
Antar att du får köra skärminställningar igen för att få tre vanliga skärmar.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Går alldeles utmärk. du kan även skifta mellan eyefinity och utökat skrivbord med Win+P.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av xfade:

Det skall bara vara att stänga av eyefinitygruppen.
Antar att du får köra skärminställningar igen för att få tre vanliga skärmar.

Yes det är de jag gör men när jag går in så finns bara 1 skärm där

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Går alldeles utmärk. du kan även skifta mellan eyefinity och utökat skrivbord med Win+P.

ÅHHHH TAAACK! Det funkade!

Permalänk

Då har jag en liten fråga till finns det något sätt att bara köra verktygsfältet på 1 skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storanyman:

Då har jag en liten fråga till finns det något sätt att bara köra verktygsfältet på 1 skärm?

Högerklicka aktivitetsfältet och välj egenskaper längst ned, välj bort visa aktivitetsfältet på alla skärmar. Nu kör jag windows 10 men tror det var likadant i windows 7 och 8 med. Sen drar du bara aktivitets fältet till den skärm du vill ha den på.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Skrivet av RogerL:

Högerklicka aktivitetsfältet och välj egenskaper längst ned, välj bort visa aktivitetsfältet på alla skärmar. Nu kör jag windows 10 men tror det var likadant i windows 7 och 8 med. Sen drar du bara aktivitets fältet till den skärm du vill ha den på.

Åhh Tack