Permalänk
Medlem

Tänkte lira ikväll fr.o.m 19 och framåt gubbar, kommer spela med tier 3-6 främst för att farma befälerfarenhet (för framtida amerikanska BB) och credits inför tyska linjen. Blir att styra Arkansas BB och St.Louis. Om någon här är manad till att pubstomping så pma mig ert wg.id så kör vi platoons

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft Montana i några dagar måste jag säga att det är ett riktigt trevligt skepp! Mycket roligare att ha fler kanoner. Så är hon en mästare på att svälja torpeder med

Har dock spelar mindre med Montana då jag helt enkelt beslutat mig för att grinda lite på japanska kryssare

Permalänk
Medlem

Spelet fungerar utmärkt att spela även på riktigt risiga datorer. Testade att på skoj att dra ner grafikkortet så det låg på 300mhz vilket innebar stabila 10-12 fps i 4k och allt maxat. Gjorde en skitbra runda trots det (dock bara Draw). inga problem alls att hänga med Gjorde 97 000 skada med AP sen fick jag ju lite HE och brandskador. Detta med min Kongo.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Någon som haft problem med spelet under dagen? Tänker framförallt på lagg... För övrigt inget strul med min uppkoppling el dylikt.

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

JA! Fan va glad jag blir att du säger det. Det laggar sjukt mycket. Från det att jag trycker på knappen tar det 5 sekunder innan det händer något plus att båten bara hoppar runt i vattnet.

Permalänk
Medlem

Även jag kan skriva under på att det laggar något fruktansvärt.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt irriterande och totalt ospelbart. Segt när man haft hela dagen "ledigt" utan måsten så ska skiten strula

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen som helst status sida? Trodde faktiskt att det var en självklarhet, speciellt när nästan varje stort spel har åtminstone en twitter eller något där dom postar eventuella problem.
Någon som hittar något om det? Forumpost? Twitter? Service page?

Permalänk

mitt laggar inte alls, spelar EU
sitter o spelar nu o skriver i nedräkningen

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

För mig så går den officiella WOWS sidan jätte trögt att ladda fram och trycker man på nått händer det ingenting. Jävligt surt detta när man som sagt hade tänkt och lira hela kvällen typ..

Permalänk
Skrivet av dibbe:

För mig så går den officiella WOWS sidan jätte trögt att ladda fram och trycker man på nått händer det ingenting. Jävligt surt detta när man som sagt hade tänkt och lira hela kvällen typ..

Jag ligger nu på 32-36 ms
har Bahnhof från Örebro, kanske nått lokalt för er i storstan

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Tveksamt, allting annat jag provat går lika snabbt som vanligt. Hoppas bara de fixar det under kvällen så man hinner köra några vändor.

Permalänk

Ibland undrar man om laget man fått består av ett gäng pundare.
2 matcher i rad, halva laget borta innan matchen ens börjat.
Är så förbannad just nu att det finns inte.

Permalänk

Kan intyga serverproblemet. Stuttrar så in i.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

Ibland undrar man om laget man fått består av ett gäng pundare.
2 matcher i rad, halva laget borta innan matchen ens börjat.
Är så förbannad just nu att det finns inte.

Ja tyvärr så får man såna lag då och då, fått Iowa än?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Skrivet av DareDevil:

Ja tyvärr så får man såna lag då och då, fått Iowa än?

Skickades från m.sweclockers.com

3 förluster, 2 draws............

Japp fått Iowa, still draw, kommer slå sönder någonting snart

Permalänk
Skrivet av GeneralRushHour:

3 förluster, 2 draws............

Japp fått Iowa, still draw, kommer slå sönder någonting snart

Tråkigt att du får skit matcher, men grattis till Iowan
Vi får röja i morgon eftermiddag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

3 förluster, 2 draws............

Japp fått Iowa, still draw, kommer slå sönder någonting snart

Slå inte sönder något. Det känns bra i 10sekunder fram tills du insett vad du gjort!.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Slå inte sönder något. Det känns bra i 10sekunder fram tills du insett vad du gjort!.

En till förlust.

Jag dansar på gränsen mellan att ge dörren en rak höger eller bara säga wooozaah och räkna till tio.

Permalänk
Medlem

Stackare Själv prövade jag en runda till för att se om det funkade, icke! Laggar satan, ena sekunden kör man vanligt sent tar det stopp och 10 sekunder senare är man 2 km bort och plaskar runt. Dock hade jag en av mina bättre rundor i en japansk DD trots detta haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

En till förlust.

Jag dansar på gränsen mellan att ge dörren en rak höger eller bara säga wooozaah och räkna till tio.

Det är helt enkelt så att du är värdelös på spelet det är inte dörrens fel
Ne men visst är det irriterande som fan men inte värt att ha sönder saker o folk för det. Fråga bara @scienta

jag har själv haft sönder massa grejer när det gått skit för mig i spel inget man är stolt över Men har blivit bättre med åren i alla fall

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kör ni något rankat? Jag fick utskällning för att jag inte satsade cap tidigt i vår enda DD. Åkte istället tillbaka för att ta hand om deras CL och flyg och på så sätt försöka skydda vår CV. Vårt CV klarade sig men våra BBs och CL tog stryk när de istället åkte cap.
Generellt, är det cap först som gäller och därefter slåss? Är ju van vid WoT och där är det undantag att cap är prio.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte förstå att dom inte har någon status sida?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Kör ni något rankat? Jag fick utskällning för att jag inte satsade cap tidigt i vår enda DD. Åkte istället tillbaka för att ta hand om deras CL och flyg och på så sätt försöka skydda vår CV. Vårt CV klarade sig men våra BBs och CL tog stryk när de istället åkte cap.
Generellt, är det cap först som gäller och därefter slåss? Är ju van vid WoT och där är det undantag att cap är prio.

Jag känner att ranked är det oftast man vinner på poängen och inte wipes, vilket gör caps viktigt, dock vilken taktik man ska använda vet jag inte än, har inte spelat tillräckligt mycket i det läget än.

Sen till skillnad mot WOT så är ranked domination vilket inte finns i WOT så det är kanske inte en bra måttstock.

Permalänk

Någon annan med ComHem som ISP som haft enorma laggproblem ikväll? Totalt ospelbart, 300-6000ms....

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Vänner haft big probs med ComHän ikväll, stockholmsområdet samt möjligtvis gotland.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Andra som fortfarande har problem? Har ComHem men enligt deras sida över driftstörningar (som för övrigt är extremt värdelös) visar att min adress inte kan ha ComHem ...

Permalänk
Medlem

Lirade i går från 19:00 till runt 23:00 utan problem med Särimner. Märkte inget, sitter på bahnhof.

EU server var det.

Permalänk

Första vinsten med Iowa äntligen. Men som vanligt så är det bonus på första vinsten vilket alltid betyder att min prestation är helt åt helvete eftersom universum inte vill att jag ska maximera xp:n

Fulla salvor = 1350 dmg i princip hela matchen tills det är 10 sekunder kvar och jag får två citadel-skott på en Amagi.

Älskar dock ljudet när kanonerna smäller av, får gåshud ibland när man drar iväg dom en efter en

Permalänk
Medlem

Prövade nyss (har comhem) och har fortfarande extremt lagg och hopplöst ospelbart

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.