Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Oculus Rift kommer kosta minst 3 000 kronor

Permalänk
Inaktiv

Är det bara jag som längtar till att OR ska komma med löp liknande stimulering?? Det ska bli kul att kunna springa, ducka, lägga sig, hoppa, sikta etc. CS och andra spel skulle bli ännu mera tävlingsinriktade. DayZ liknande spel att kunna springa snabbt, att kunna bli trött i rl samtidigt på spelet skulle ju bara kännas så fantastiskt. Hahha tänk er hur hälsosamt detta skulle påverka de ungdomarna som är överviktiga. Många skulle bli vältränade

Permalänk
Medlem

@anon152135:
Det är ju några på G. Har själv längtat, men vet inte om det är någon bra idé längre. Vad jag läste blev man helt slut bara efter att ha spelat en kortare stund.
Sedan tror jag det tar ett tag innan man finner den konstgjorda gången naturlig.

Permalänk
Medlem

Det kommer nog att bli ett köp för mig! Men man bör vänta några veckor för rapport om ev. buggar eller större problem, så att man slipper ångra ett köp på 3000kr.

Men jag som inte är konsolspelare och inte kan lira med handkontroll, tror ni det går lika bra att köra med tangentbord/mus? Så länge man har bra fingerkänsla då..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Inaktiv

@anon152135: Med HTC Vive kommer du ha möjligheten att traska runt i ett område, beroende på hur mycket tom yta du kan städa fram vid datorn. Enligt uppgift blir man rejält illamående av Virtuix Omni och liknande så "tyvärr" får du ut och springa om du vill ha bättre kondition

Permalänk
Medlem

borttagen

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon19434:

@Darre08: Med HTC Vive kommer du ha möjligheten att traska runt i ett område, beroende på hur mycket tom yta du kan städa fram vid datorn. Enligt uppgift blir man rejält illamående av Virtuix Omni och liknande så "tyvärr" får du ut och springa om du vill ha bättre kondition

Jag är en sådan som tar hand om mig själv. Är väldigt mångsidig av mig pendlar mellan supreme/global på CS:GO även om jag hinner bara spela 2-3 matcher per vecka, top 3 nästan i alla spel jag spelar/spelat i MP. Men det skulle bli roligt om det blev en slags tränings stimulus för de som inte rör på sig mycket. Det skulle sparar skattebetalarna mycket pengar i framtiden, pengar som går till fetma och andra sjukdomar orsakade mycket stilla stående . Barnen som spenderar så mycket tid framför datorn kommer bli mer kreativare vilket är plus för samhället.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av duked:

@Darre08:
Det är ju några på G. Har själv längtat, men vet inte om det är någon bra idé längre. Vad jag läste blev man helt slut bara efter att ha spelat en kortare stund.
Sedan tror jag det tar ett tag innan man finner den konstgjorda gången naturlig.

Men ARMA 3 tex, så ska man bli "små" trött normalt, för det är baserat på så "verkligt" som möjligt. Men det ska finnas en gräns förstås om man spelar fantasy spel. Sedan svårighetsgraderna Easy, Modern, HARD ska också påverka hur mycket man ska prestera med kroppen irl