Permalänk
Medlem

Kan FD Node 304 köra M.2 SSD?

Jag håller som bäst på att planera datorköp och tilltalas skarpt av att köra en M.2-SSD för att slippa extra kablar i bygget.

Jag har sedan länge snöat in på FD Node 304 och därmed ett bygge baserat kring M-ITX. Det jag undrar är dock om det ens är möjligt att ha en M.2-SSD i det chassit, med tanke på att chassit saknar hål bakom moderkortet och M.2-gränssnittet sitter på just undersidan på alla moderkort jag sett med Intel Skylake.

Jag har inte haft någon tur med att Googla om detta, dessvärre. Är detta möjligt?

Permalänk
Medlem

Är du säker på att m.2 kontakten sitter på undersidan på de moderkort du kollat på? Låter väldigt konstigt. Jag har bara sett moderkort med kontakten mitt på kortet någonstans. SSD:n sticker inte ut alls alltså. Tror du har sett fel Men jag har inte kollat själv så är inte 100%. Tanken med sådana ssder är ju att man stiker in den i kontakten och sen skruvar i en liten skruv i andra änden så att den ligger platt mot moderkortet.

Edit: nvm, tror inte jag förstod hur du menade riktigt.

Permalänk
Medlem

@Mars: Inga problem alls. utrymmet mellan distanserna och mdoerkortets undersida tillåter installation av M2 ssder om moderkortet har uttag för det.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.