Permalänk
Medlem

Aktivitets fältet

Någon som vet hur man får bort pilen i aktivitetsfältet i windows 10 ? Ser ut som dennas > fast den ska ha spetsen uppåt.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

^
En bild hade varit fint annars...

Permalänk
Medlem

Såhär ser den ut. Den pilen bredvid blåtand..

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

varför vill du ta bort den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mindflow:

Såhär ser den ut. Den pilen bredvid blåtand..

http://i59.tinypic.com/9azouw.png

Windows 7 är det i alla fall såhär man gör borde vara samma i 10:an på ett ungefär,

Högerklicka på den --> välj Anpassa meddelandeikoner --> klicka i rutan för visa alltid alla ikoner och meddelanden i aktivitetsfältet --> Ok

Permalänk
Medlem

Det är ju inte bara en pil som inte gör någonting, den visar att du har fler ikoner i aktivitetsfältet som bara är dolda under en meny. Och klickar du på pilen så får du upp just de ikonerna.

Men om du vill få bort pilen så gör följande:
Högerklicka på aktivitetsfältet -> Egenskaper -> Anpassa -> Klicka på "Välj vilka ikoner som ska visas i aktivitetsfältet -> Aktivera alla ikoner

Dock kommer nu alla ikoner att visas i fältet längst ned men du har fått bort pilen.

Permalänk
Medlem

Är inte samma som i varken 7 eller 8 då jag fick bort den där. Orsaken till att jag inte vill ha den där är att alla nya program som läggs in och har en ikon vid klockan hamnar i den och jag måste manuellt flytta ut den dit jag vill ha den..

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.