Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Windows 7, hittar inga updates.

Permalänk

Windows 7, hittar inga updates.

Hejsan! Jag har precis formaterat om tjejens dator och har stött på ett problem jag aldrig varit med om tidigare.
När jag ska söka efter uppdateringar i windows update så rullar den bara på "checking for updates" i evigheter utan att hitta några.
Det är en äkta nyckel som använts..
Windows 7 Home Premium 64bit.

Någon som har en lösning på problemet?
Mvh

Permalänk
Medlem

Brukar ta en evighet att hitta uppdateringarna när de är så många som ska hittas vid en ny installation. Speciellt om man sitter på segare internet.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är en bra början att manuellt ta hem servicepacket och installera det för då slipper man några hundra uppdateringar, men visst kan det ta tid att köra uppdateringarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om du planerar att uppdatera till Windows 10 kan du ladda ner Windows 10 Media Creation Tool och uppdatera direkt

Permalänk

Hej,

Jag har också installerat Windows 7 Home Premium 64bit SP1 (OEM) på en dator i helgen. Inga uppdateringar hittas.. Windows update snurrar på utan att det händer något under flera timmar.

Permalänk
Avstängd

Samma här då jag installerade en SSD i syrrans dator med Windows 7 Home Premium 32bit. Lät det stå hela natten men den tuggade fortfarande när jag vaknade. Antagligen något fuffens hos Microsoft.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem för nån vecka sen.
Sp1 hittades eller om jag tog det manuellt minns inte men sen stog det bara och tuggade.
Har inte hunnit prova nu på senare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Samma här

Hejsan,

Samma här, den står bara och "söker efter uppdateringar".

Gick bra till och med service pack 1, sen vill den uppdatera "Windows Update". Det gick ju också bra men sedan hittar den inga flera uppdateringar.

Har formaterat och kört om tre gånger, kommer till samma punkt hela tiden.

Vill få in 7an Ultimate 32bit men har även provat 64bit men samma sak

FixIt hjälper inte.

På sätt o vis skönt att man inte är ensam

Så är det någon som har hittat någon lösning?

MVH

Permalänk
Medlem

Prova med "kontrollverktyget för systemuppdateringar" aka System Update Readiness tool.
Det brukar lösa en hel del problem med windows update, sånt som fixit inte klarar.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/what-is-the-syste...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk

Tackar, nu verkar det funka!
När jag körde verktyget så laddade det hem en snabbfix KB 947821.
Sen en omstart och nu säger Windows Update att jag har 183 uppdateringar...

MVH

@MadFred:

Permalänk
Medlem

Samma problem här. W7 64 bit pro. Har ett irriterande felmedelande, kan ej starta fönsterhanteraren på skrivbordet, leta efter fel senare" eller nåt sån när windows startat

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard