Köpa 980ti sälja mina 980

Permalänk

Köpa 980ti sälja mina 980

hej! Funderar på att sälja Mina msi 980 gaming 4gb .
Och istället köpa ett 980ti .
Vad tror ni Jag kan få för mina två 980?
Mvh
Lars Johan Mandel

Permalänk
Medlem

I mina ögon är det väl bara att lägga 15 spänn på att få ut en annons på marknaden och ta emot bud, istället för att försöka fula iväg dem gratis här i forumet? Jag är intresserad av åtminstone ett, men lägg du ut en annons och gör det den rätta vägen Där får du också en vägledning genom att skumma igenom andras annonser på 980.

Permalänk
Medlem

Är det värt lyftet ?
Visst är den en bra skillnad men har du prestandaproblem eller varför väljer du att sälja

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Oj! Det var snabba svar tackar!
Är väl egentligen inte besviken med prestandan , det är väl mest för att jag tycker det är smidigare med ett kort . Ska fundera lite på saken och eventuellt slänga upp en annons.
undrar dock vad de kan vara värda?
Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

hej! Funderar på att sälja Mina msi 980 gaming 4gb .
Och istället köpa ett 980ti .
Vad tror ni Jag kan få för mina två 980?
Mvh
Lars Johan Mandel

Cirka 4000:-/st.

Permalänk
Medlem

ca: 4K plus minus hungring(ar).

Permalänk

Jajust det blir väl runt 8000:- för båda , hmmm och ett 980ti kostar runt 7500:- .
Ja , nä får se hur jag gör .
Tack

Permalänk
Skrivet av Lars Mandel99:

Jajust det blir väl runt 8000:- för båda , hmmm och ett 980ti kostar runt 7500:- .
Ja , nä får se hur jag gör .
Tack

Vad hade du trott att du skulle få för ett par Gtx 980?

Visa signatur

CPU:i7 5960X@4,7Ghz MB: Asus Rampage 5 Extreme RAM:HyperX 16GB@2800Mhz GPU:4Way 980Ti@1447Mhz PSU:Corsair AXi 1500 Chassi:Corsair 900D Cooling:Water

Permalänk
Medlem

Kanske nypris minus två hundra

Permalänk
Medlem

Ouuh, satt och tänkte "Varför påstår dom att han kan kränga ett 780 för 4000 det är ju helt absurt". Men det kopplade rätt straxt därefter.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

GTX 980s

@Lars Mandel99: 4500kr/st skulle jag kunna tro

Permalänk
Inaktiv

Låter som en god investering, alternativt om du har råd så kräng det ena 980 kortet och köp ett 980ti för att lite senare upprepa så har du 980ti SLI. Men visst finns det fördelar med att köra singel GPU, men alla spelar ju olika spel så spelen du lirar kanske fungerar perfekt med SLI.

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Låter som en god investering, alternativt om du har råd så kräng det ena 980 kortet och köp ett 980ti för att lite senare upprepa så har du 980ti SLI. Men visst finns det fördelar med att köra singel GPU, men alla spelar ju olika spel så spelen du lirar kanske fungerar perfekt med SLI.

ja , Tack för tipsen! skall fundera lite på det här o eventuellt sälja ett av korten!
mvh
Lars J