Kalender sync (Google/Microsoft Exchange ActiveSync)

Permalänk
Medlem

Kalender sync (Google/Microsoft Exchange ActiveSync)

Hejsan,

Har nu googlat sönder internet efter en lösning på mitt problem utan resultat. Finns gott om "one-way" sync men det löser inte mitt problem.

Case:
På jobbet använder vi Office365 och MEA för att synca till mobilen (android). Här går det att läsa/skapa/ändra Jobbkalendern på de anslutna enheterna. Dock skulle jag vilja ha "two-way" sync även på privata google kalendern på jobbdatorn. Visst går det att importera en .ics men då får jag bara läs rättigheter på PCn.

Jag anväder främst 3 enheter
Jobb PC - Här vill jag kunna redigera båda kalendrarna
Android Phone - Här vill jag kunna redigera båda
Tablet - Här vill jag kunna redigera endast Googles

Försökte göra en visualisering nedan.
Grön - Funkar i nuläget
Röd - Det jag vill uppnå
Blå - Möjlig lösning, dock vill jag inte slå ihop de båda kalendrarna, för att undvika få jobbrelaterade uppgifter på android plattan.

Det som "ställer till" det mera är jobbets säkerhetspolicy, vilken absolut är befogad och har inga invändningar på den.
- Inga program får installeras på PCn.
- p.g.a Policyn använder jobbet ej outlook appen, utan MEA för android sync.
- Inga utomstående appar/sidor kan ansluta direkt till jobbkontot (O-365)
- Det går ej att dela office365 kalendern med fulla rättigheter, annat än till anslutna och krypterade enheter.

Eftersom Jobbkontot i nuläget fungerar som det ska, är det i princip endast googles kalender jag vill kunna redigera i outlook på jobbpcn.

ps. Jag kan tänka mig en annan kalender än google. Sålänge jag kan hålla jobb och privat åtskilt.

Visa signatur

E8400, 4GB, 2TB, Win7x64, Radeon HD4870