Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Uppdatera drivers alla spel krashar

Permalänk
Medlem

Uppdatera drivers alla spel krashar

När jag uppdaterar till senaste drivers via geforce experience så funkar inga spel utom cs go.
World of warcraft kraschar direkt och ger error när jag trycker play. H1z1 kommer till loadingscreen sen krasch.

Ingen jävla aning varför detta händer... Några idéer ? Har ett MSI gtx 980.

Permalänk
Medlem

Körde du clean install?
Pröva installera om drivare med DDU.

Om det inte hjälper, installera de äldre drivarna igen.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Vill gärna köra på up to date drivers för tänkte prova battlefront men fattar inte vad felet är .. Funkar ju om jag kör på äldre version men ska ju inte behöva det

Permalänk
Medlem

Har ju provat ominstallera alla drivers typ 3 gånger, blir samma resultat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mahiko:

Har ju provat ominstallera alla drivers typ 3 gånger, blir samma resultat.

Då är det "bara" att inse att det är just dessa drivrutiner som är boven i dramat.
Vad göra? Du bör ju testa att köra med de som funkade innan, om de inte heller funkar är det annat fel. Återkom med resultat i frågan. Håller tummarna.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

@Jalle64: Funkar att rerolla till 353 men då kan jag inte prova battlefront eller köra med nyaste drivers vilket jag gärna vill kunna göra.
Provar jag någon driver ÖVER 353 så får jag detta kraschande av någon anledning. Kör dx11, reinstallerat microsoft c++ osv. Vet inte riktigt hur jag ska lösa denna.

Permalänk
Medlem

353+ får ju i princip alla spel att få grafikbugg / krasch

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mahiko:

353+ får ju i princip alla spel att få grafikbugg / krasch

Då blir det till att avvakta till en ännu nyare kommer.
Du har tittat på nVidias forum gällande problem med drivare?

http://forums.geforce.com/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahiko:

Har ju provat ominstallera alla drivers typ 3 gånger, blir samma resultat.

Men som efterfrågades innan har du avinstallerat allt gammalt med DDU innan du installerar dom nya drivrutinerna?
http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ja jag har provat avinstallera allt gammalt med DDU men blev samma ***** sak ändå

Permalänk
Medlem

Inga fler tips ? XD

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Har du testat Nvidia 358.70 dev drivers med ?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1393764-nvidia-358-70-d...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mahiko:

Inga fler tips ? XD

Mmm du är farligt nära en bumpning (det är en sådan) men om inget annat biter så är det läge att byta OS, antingen genom ominstallation och/eller uppgradering till W10 om du inte redan gjort det?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ska man behöva dra en format... Känns lite drygt men antar att det finns väl inte mycket mer att göra... Och är inte direkt intresserad av windows 10.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mahiko:

Ska man behöva dra en format... Känns lite drygt men antar att det finns väl inte mycket mer att göra... Och är inte direkt intresserad av windows 10.

Ok. men varför är W10 inte intressant?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Gillar inte att säga upp min rätt till privatliv..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mahiko:

Gillar inte att säga upp min rätt till privatliv..

Ok så du menar att du vet vad W7 eller W8/8.1 gör då? Det finns faktiskt möjligheter att stänga av mycket av det som MS har igång angående detta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Windows 10 var väll typ i princip ett stor malware i början men vet inte hur det ser ut nu tbh

Man kanske får prova på det då?

Permalänk

Avinstallera geforce experience det fuckar upp en massa saker.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mahiko:

Windows 10 var väll typ i princip ett stor malware i början men vet inte hur det ser ut nu tbh

Man kanske får prova på det då?

Tja, windows har väl aldrig varit problemfritt i något läge även om vissa av dem funkat helt ok. Men jag har kört W10 sedan det kom i princip och det funkar som 8.1 som jag hade innan dvs utan större mankemang. Men testa att ominstallera det du har och se om det blir bättre.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Uppdaterade service packet och lekte runt lite men det löste sig till slut iallafall. Tack för hjälpen!