Upplösningen av cs med 2 skärmar.

Permalänk

Upplösningen av cs med 2 skärmar.

Vet nån vrf om jag har ena på högra och andra på vänstra i verkligheten men har dom tvärt om i skärmupplösnings inställningarna, så kan jag använda min secondary skärm till film och liknande utan att den skjuts bort ut bilden men inte om jag har dom som jag har dom i verkligheten. Sorry om det inte går att läsa

cs_go res.
Res- 1280-1024 4:3

Permalänk
Inaktiv

Du får nog försöka förklara det där en gång till

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaskenLilja:

Vet nån vrf om jag har ena på högra och andra på vänstra i verkligheten men har dom tvärt om i skärmupplösnings inställningarna, så kan jag använda min secondary skärm till film och liknande utan att den skjuts bort ut bilden men inte om jag har dom som jag har dom i verkligheten. Sorry om det inte går att läsa

cs_go res.
Res- 1280-1024 4:3

Jag tror kanske jag förstår vad du menar. Menar du att det du har på din secondary skärm förs åt sidan när du startar cs?

Har du samma upplösning i båda fallen på cs?

Permalänk

@A-T-E: Ja den skjuts över till andra skärmen men bara om jag har skärmarna så jag kan dra musen över till andra skärmen när dom står bredvid varandra. Men om jag gör så att jag inte kan dra musen till den andra skärmens håll utan jag måste dra den åt motsatt håll. Samma res på båda.

_____ ____
l____l -> l____l Så skjuts skärmen över.
<- l____l l____l <- Så skjuts den inte över.

Permalänk
Medlem

Du behöver ha samma upplösning i Windows som du har i spelet.(eller tvärt om)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MaskenLilja:

cs_go res.
Res- 1280-1024 4:3

Något jag inte förstår är hur man kan köra 1280x1024 (särskilt stretched) och argumentera stenhårt för förträffligheten hos 4:3 (särskilt stretched) … och inte veta att 1280x1024 inte ens är 4:3 – det är 5:4. Det betyder, om man kör stretched, att allt på skärmen (inklusive all geometri i spelet och alla musrörelser) blir 42 % utdraget i sidled, istället för 33 % som det blir om man kör 4:3 stretched.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers