Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Räknade på min slutliga studieskuld precis eftersom jag kan se planerade utbetalningar fram tills jag tar examen. 420 000 landar det tydligen på. Sådär 50k mer än vad jag räknat med.

Är visserligen nöjd hittils, och jag kommer ha en ordentlig examen, Master inom Structural Engineering från Singapore, men tappade hakan lite när jag räknade på det.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ta'al! Ta'al! Billig billig!

Ibland säljer dom ju bara skräp. Rent ut sagt skräp. Elektronik dom har hittat på återvinningen som scart-sladdar, laptopbatterier och en första generation Nintendo DS med två saknade knappar.

El-avdelningen brukar ju flockas av folk även om det bara är värdelöst skräp,vad ska de ha allting till undrar man,de fina prylarna har förmodligen nån proffssäljare köpt billigt och sen säljer dyrt,lite synd för det drabbar oss som vill kunna fynda bra prylar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick hem Dominator minnena i veckan som har varit restade hos Inet ett tag. Plockade ihop grejerna för en testkörning, inser att nått är vajsing, datorn hittar bara 24 Gb minne av 32.
Flyttar runt stickorna bara för att inse att ena minnessockeln verkar vara trasig.
Då var det bara plocka isär skiten igen och skicka moderkortet ......
Och jag som ville ha igång min X99 burk nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Räknade på min slutliga studieskuld precis eftersom jag kan se planerade utbetalningar fram tills jag tar examen. 420 000 landar det tydligen på. Sådär 50k mer än vad jag räknat med.

Är visserligen nöjd hittils, och jag kommer ha en ordentlig examen, Master inom Structural Engineering från Singapore, men tappade hakan lite när jag räknade på det.

420kkr är ju ganska lindrigt ändå om man jämför med vad dom brukar ha borta i USA. Själv så har jag precis börjat andra året på civilingenjörsutbildning här i Sverige och jag har totalt ~8000kr i lån än så länge

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Föredetting

Blir lite småbitter på Taiwanesisk sjukvård. Gick till en hudklinik för att äntligen göra något åt mitt ansikts-AIDS (rosacea), och fick en skön cocktail av Minocyklin och Metronidazol och någon salva. So far so good. Däremot skickade de hem mig utan några som helst varningar, så jag tänkte väl inte så mycket mer på det, men som den mycket nyfikne lilla pojke jag är bestämde jag mig för att kolla upp vad det är jag fått.

För en 4-5 år sedan hade jag liknande bekymmer, så jag besökte en dermatolog hemmavid - resultatet blev en tremånadersdos tetracyklin, och en lång utläggning om att inte dricka. Ganska roligt, med tanke på att jag inte nyttjade alkohol alls, men det är något jag gör nu.

Åter till idag, och cirka femton minuter sedan - lite sökningar på Metronidazol och alkohol ger rolig läsning, om man gillar att läsa om folk vars magsäckar vänder sig ut och in efter två klunkar öl när de går på Metronidazol. Läkarjäveln sa inte ett ord om att undvika alkohol under behandlingstiden. Han specificerade den däremot till fyra månader.

Sitter inte och sörjer att inte kunna dricka, och är egentligen inte speciellt sur, ledsen eller arg, men min inre lokaltidningsfåne funderar ändå på scenarion som "MEN TÄNK OM MIN TVÅÅRIGA SON KÄKADE METRONIDAZOL OCH HALSADE EN HALV FLASKA OCTOMORE 7.2?!?" Kanske är jag egentligen sur över att jag fyllde år i måndags och börjar känna mig gammal.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Känns lite sådär spännande men samtidigt jättekul när ens moster är på smällen vilket var oväntat,en ny liten unge född i detta bajsland,hoppas bara inte den blir nån typisk facebokande ajfånrobot utan nån som helst kunskap i svenska språket,teknik,historia osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir galen på min far och hans sambo! Jag försöker, för jag har ingen annan, att prata om politik och ekonomi. Jag menar att det ekonomiska och politiska system vi har i dagsläget inte fungerar.

Mina argument:

  • Representativ demokrati kan alldeles för lätt bli korrupt i och med marknadsekonomi så multi-nationella företag kan trycka på politiker att om de inte gör som de vill kommer de inte bedriva någon verksamhet i deras land - exempelvis.

  • Penningpolitik, som i grunden är gjort för att förslava befolkningen i och med att alla pengar som finns i cirkulation har lånats på ränta vilket gör att vi alltid är skyldiga mer (totalt) än vad vi har.

  • Alla länder försöker bedriva en agenda - USA leds i stort sett av företag. En iakttagelse är att Ryssland verkar ha gjort massiv skada emot ISIS när USA samtidigt har bombat dem i över ett år nu och verkar inte ha gjort mycket skada - bra att det är stor instabilitet i mellanöstern då kan USAs företag få tillgång till mer olja!!

  • Jag tror också att den största orsaken till att vi har brott, drogmissbruk och annat dåligt är på grund av att vi inte är socioekonomiskt jämställda - beskatta de extremt rika mer! Vi måste bygga om systemet ifrån grunden, multi-nationella företag måste få mindre makt och bära mer ansvar för deras handlingar, exempelvis.

Deras argument lyder:

  • Du gör för lite hemma, hur ska då ett helt samhälle bli mer jämställt?

  • USA hjälpte den muslimska befolkningen under Bosnienkriget!

  • Du skulle kunna ta dina pengar som du lägger på Berlin resa till fattiga personer.

  • Vem arbeta om det är så hög skatt?

  • Alla var revolutionära i sin ungdom, det du säger är strunt det kommer gå över precis som det gjorde för många andra som nu är stenrika!

  • USA försöker få så lite civila döda som möjligt när de bombar medans Ryssland inte bryr sig!

Mitt motargument: USA har dödat extremt många civila under alla deras invasioner och erövringar i Mellanöstern, bara nu nyligen bombade de ett sjukhus i Afghanistan.

De angriper bara mig personligen, drar några historier och bemöter inte mina argument på ett seriöst sätt vilket gör mig sjukt ledsen - jag vill också bli tagen som en seriös individ!
Har också hört dem snacka skit om mig bakom ryggen, sambon tycker jag är en idiot och tydligen är jag nu en kommunist!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig jag skulle behöva skriva ii den här tråden. Jag har aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv. Min flickvän sen 3 år lämnade mig i helgen, inte för att någon av oss vill utan för att vi bråkar för mycket.. Jag tar det här extremt hårt då hennes sätt att hantera det här är att inte prata med mig över huvud taget.. Jag önskar bara det fanns en annan väg.. Jag önskar jag fick vara med henne igen..

Visst jag är 21 år och har hela livet framför mig.. Men allt jag vill göra nu är att sova, sova och inte vakna. När jag är vaken mår jag bara dåligt, men när jag sover drömmer jag om henne och vaknar var och varannan timme i tårar. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Saknaden är enorm.

Jag har under vårat förhållande verkligen älskat att umgås med henne och har förlorat kontakten med några av mina vänner. Ett stort problem för mig är att jag har ganska svårt för att träffa nya människor. Jag är blyg och går sällan ut på egen hand.

Inget jag gör får mig på andra tankar. Jag kan spela lite D3 ibland, men det är inte ens roligt när jag känner såhär. Jag kan prata med mina vänner, men de onda tankarna bakom pannbenet kommer alltid tillbaka.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till alls.

Jag vill träffa människor och vänner men jobbar ofta på helger. När jag är ledig är ofta vänner upptagna. Jag känner att jag måste träffa gamla vänner och nya människor för att kunna hantera detta på något som helst vis. Men jag vet inte ens var jag ska börja. Tårarna rinner längs mina kinder nästan hela min vakna tid.

Jag känner ingenting, bara sorg.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Blir galen på min far och hans sambo! Jag försöker, för jag har ingen annan, att prata om politik och ekonomi. Jag menar att det ekonomiska och politiska system vi har i dagsläget inte fungerar.
[---]
De angriper bara mig personligen, drar några historier och bemöter inte mina argument på ett seriöst sätt vilket gör mig sjukt ledsen - jag vill också bli tagen som en seriös individ!
Har också hört dem snacka skit om mig bakom ryggen, sambon tycker jag är en idiot och tydligen är jag nu en kommunist!

Tja, så är det att vara ung. En anledning till det är att medan 20 år (plus minus några år). För dig är det lång tid och dina erfarenheter och lärdomar de senaste åren är enorma. För dem är det inte alls en lika lång tid och de senaste åren har det, enligt dem inte hänt så mycket. Därför ser de inte din utveckling som lika stor som du själv gör.

Sett till era argument behöver nog båda sidor slipa dem:

  • Representativ demokrati kan alldeles för lätt bli korrupt i och med marknadsekonomi så multi-nationella företag kan trycka på politiker att om de inte gör som de vill kommer de inte bedriva någon verksamhet i deras land - exempelvis.

Detta beror väl på hur marknadsekonomin är utformad och vilka regleringar som finns? Därtill är det upp till den som vill förändra att kunna peka på ett bättre alternativ.

  • Penningpolitik, som i grunden är gjort för att förslava befolkningen i och med att alla pengar som finns i cirkulation har lånats på ränta vilket gör att vi alltid är skyldiga mer (totalt) än vad vi har.

Det är baksidan, ja. Men har du försökt titta på det ur dina motståndares perspektiv? För att kunna göra en rättvis bedömning behöver du vikta det mot de eventuella fördelar systemet har och dessa hittar du bäst hos ideologiska motståndare. Det är förmågan att söka fakta neutralt som skiljer vetare från tyckare. Därmed behövs också en vilja att förstå (vilket inte är samma sak som att hålla med) sina motståndare.

  • Alla länder försöker bedriva en agenda - USA leds i stort sett av företag. En iakttagelse är att Ryssland verkar ha gjort massiv skada emot ISIS när USA samtidigt har bombat dem i över ett år nu och verkar inte ha gjort mycket skada - bra att det är stor instabilitet i mellanöstern då kan USAs företag få tillgång till mer olja!!

Nu har jag inte följt utvecklingen jättenoga men jag vill minnas att Ryssland även har gjort stor skada på andra grupper, som strider mot IS.

  • Jag tror också att den största orsaken till att vi har brott, drogmissbruk och annat dåligt är på grund av att vi inte är socioekonomiskt jämställda - beskatta de extremt rika mer! Vi måste bygga om systemet ifrån grunden, multi-nationella företag måste få mindre makt och bära mer ansvar för deras handlingar, exempelvis.

Det här är inte ens ett argument. Det är bara en trosuppfattning. Det får du nog underbygga med fakta innan du börjar använda det som argument.

  • Du gör för lite hemma, hur ska då ett helt samhälle bli mer jämställt?

Det är kanske snudd på irrelevant men samtidigt är det enkelt att säga att samhället måste ändras utan att själv göra något åt ens sin egen situation. Bidrar du tillräckligt till hemmet?

  • USA hjälpte den muslimska befolkningen under Bosnienkriget!

Ja, det här är irrelevant i förhållande till dina argument ovan.

  • Du skulle kunna ta dina pengar som du lägger på Berlin resa till fattiga personer.

Det är en viktigare poäng än du kanske inser. Det vill säga: få är beredda på att ge upp sitt relativa välstånd för att hjälpa de som har det sämre. I det att du åker till Berlin visar du att du är likadan som människorna omkring dig. De flesta vill nog också ha en mer jämlik värld utan fattigdom men samtidigt vill de inte ge upp sina nuvarande liv.

  • Vem arbeta om det är så hög skatt?

Rolig fråga. Det beror väl på vad de får tillbaka och hur de annars ska betala för det?

  • Alla var revolutionära i sin ungdom, det du säger är strunt det kommer gå över precis som det gjorde för många andra som nu är stenrika!

Haha. Det roliga med det här argumentet är att det har statistisk bäring. Alltså inte att du pratar strunt men att många ändrar sina åsikter med åldern.

  • USA försöker få så lite civila döda som möjligt när de bombar medans Ryssland inte bryr sig!

Mitt motargument: USA har dödat extremt många civila under alla deras invasioner och erövringar i Mellanöstern, bara nu nyligen bombade de ett sjukhus i Afghanistan.
Tja, här måste du analysera situationen utifrån det politiska läget i USA. Vem var president under vilket krig och vilka skillnader har funnits? Har de lärt sig något från Afghanistan-kriget och senaste Irak-kriget? Hur påverkar det deras insats i Syrien? En olycka (sjukhuset i Afghanistan) är inte en trend.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

När man satte ned foten mot mobbning så blir man själv mobbad. Personen har dock målat in sig i ett hörn så nu är det näbbar och klor utåt.
Tur att man har några vettiga arbetskamrater att prata med..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Tja, så är det att vara ung. En anledning till det är att medan 20 år (plus minus några år). För dig är det lång tid och dina erfarenheter och lärdomar de senaste åren är enorma. För dem är det inte alls en lika lång tid och de senaste åren har det, enligt dem inte hänt så mycket. Därför ser de inte din utveckling som lika stor som du själv gör.

Sett till era argument behöver nog båda sidor slipa dem:

  • Representativ demokrati kan alldeles för lätt bli korrupt i och med marknadsekonomi så multi-nationella företag kan trycka på politiker att om de inte gör som de vill kommer de inte bedriva någon verksamhet i deras land - exempelvis.

Detta beror väl på hur marknadsekonomin är utformad och vilka regleringar som finns? Därtill är det upp till den som vill förändra att kunna peka på ett bättre alternativ.

  • Penningpolitik, som i grunden är gjort för att förslava befolkningen i och med att alla pengar som finns i cirkulation har lånats på ränta vilket gör att vi alltid är skyldiga mer (totalt) än vad vi har.

Det är baksidan, ja. Men har du försökt titta på det ur dina motståndares perspektiv? För att kunna göra en rättvis bedömning behöver du vikta det mot de eventuella fördelar systemet har och dessa hittar du bäst hos ideologiska motståndare. Det är förmågan att söka fakta neutralt som skiljer vetare från tyckare. Därmed behövs också en vilja att förstå (vilket inte är samma sak som att hålla med) sina motståndare.

  • Alla länder försöker bedriva en agenda - USA leds i stort sett av företag. En iakttagelse är att Ryssland verkar ha gjort massiv skada emot ISIS när USA samtidigt har bombat dem i över ett år nu och verkar inte ha gjort mycket skada - bra att det är stor instabilitet i mellanöstern då kan USAs företag få tillgång till mer olja!!

Nu har jag inte följt utvecklingen jättenoga men jag vill minnas att Ryssland även har gjort stor skada på andra grupper, som strider mot IS.

  • Jag tror också att den största orsaken till att vi har brott, drogmissbruk och annat dåligt är på grund av att vi inte är socioekonomiskt jämställda - beskatta de extremt rika mer! Vi måste bygga om systemet ifrån grunden, multi-nationella företag måste få mindre makt och bära mer ansvar för deras handlingar, exempelvis.

Det här är inte ens ett argument. Det är bara en trosuppfattning. Det får du nog underbygga med fakta innan du börjar använda det som argument.

  • Du gör för lite hemma, hur ska då ett helt samhälle bli mer jämställt?

Det är kanske snudd på irrelevant men samtidigt är det enkelt att säga att samhället måste ändras utan att själv göra något åt ens sin egen situation. Bidrar du tillräckligt till hemmet?

  • USA hjälpte den muslimska befolkningen under Bosnienkriget!

Ja, det här är irrelevant i förhållande till dina argument ovan.

  • Du skulle kunna ta dina pengar som du lägger på Berlin resa till fattiga personer.

Det är en viktigare poäng än du kanske inser. Det vill säga: få är beredda på att ge upp sitt relativa välstånd för att hjälpa de som har det sämre. I det att du åker till Berlin visar du att du är likadan som människorna omkring dig. De flesta vill nog också ha en mer jämlik värld utan fattigdom men samtidigt vill de inte ge upp sina nuvarande liv.

  • Vem arbeta om det är så hög skatt?

Rolig fråga. Det beror väl på vad de får tillbaka och hur de annars ska betala för det?

  • Alla var revolutionära i sin ungdom, det du säger är strunt det kommer gå över precis som det gjorde för många andra som nu är stenrika!

Haha. Det roliga med det här argumentet är att det har statistisk bäring. Alltså inte att du pratar strunt men att många ändrar sina åsikter med åldern.

  • USA försöker få så lite civila döda som möjligt när de bombar medans Ryssland inte bryr sig!

Mitt motargument: USA har dödat extremt många civila under alla deras invasioner och erövringar i Mellanöstern, bara nu nyligen bombade de ett sjukhus i Afghanistan.
Tja, här måste du analysera situationen utifrån det politiska läget i USA. Vem var president under vilket krig och vilka skillnader har funnits? Har de lärt sig något från Afghanistan-kriget och senaste Irak-kriget? Hur påverkar det deras insats i Syrien? En olycka (sjukhuset i Afghanistan) är inte en trend.

Jag förstår vikten av deras argument, men jag vill mer debattera ifall min uppfattning är korrekt eller inte, dessutom blir det tråkigt efter ett tag - tänk om en politiker lovar att höja skatten för de rika så säger någon "Du lovade också dina barn att du skulle sluta äta så mycket godis men det gjorde du aldrig!".

Självklart är det nyttigt för mig att se det så, om du vill förändra världen börja med dig själv, "Lord, let me be an instrument of thy peace.". Att själv vara godhjärtad kommer göra att fler vill se en förändrad värld - så förändringen kan skapas! Men samtidigt blir det väldigt tråkigt då jag kan inte ens yttra mig om mina idéer innan dessa privata påhopp börjar. Ibland när jag frågar pappq "Varför gör man inte så här istället?" om något inom politik eller ekonomi så svarar han alltid "Gör det själv da."...

Jag gör mycket mer än mina syskon, om båten ska tvättas, gissa vem som måste ligga och skrubba hela undersidan medans min halv-bror blir dålig i magen en gång i kvarten? Jag klagar aldrig på något och gör alltid vad de säger att jag ska göra, dock kan jag hålla med om att jag kan och borde göra mer!

Själv tror jag USA gynnas av instabilitet i Mellanöstern, detta proxy krig som de har kämpat i fyra länder kommer fortsätta till Sudan, Somaila och sist Iran. Om nu det inte sker en" olycka" i Syrien mellan Ryska och Amerikanska trupper vilket "tvingar" USA att agera. Ett tredje världskrig på gång?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd

@Alexander7938:

har du tänkt på att farsgubben kanske inte diggar att snacka politik?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

@Alexander7938:

har du tänkt på att farsgubben kanske inte diggar att snacka politik?

Kan vara så, dock så brukar han gilla att prata politik och ekonomi på släktträffar, kanske tycker jag är dum i huvudet. Oftast han som börjar med någon observation som "Hur kan man kalla de för barn? De är ju unga män!" och så säger jag "All media har en agenda det är därför de konstant refererar till de som barn, för att öka medkänslan hos de tittande." och så fortsätter vi..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Blir lite småbitter på Taiwanesisk sjukvård. Gick till en hudklinik för att äntligen göra något åt mitt ansikts-AIDS (rosacea), och fick en skön cocktail av Minocyklin och Metronidazol och någon salva. So far so good. Däremot skickade de hem mig utan några som helst varningar, så jag tänkte väl inte så mycket mer på det, men som den mycket nyfikne lilla pojke jag är bestämde jag mig för att kolla upp vad det är jag fått.

För en 4-5 år sedan hade jag liknande bekymmer, så jag besökte en dermatolog hemmavid - resultatet blev en tremånadersdos tetracyklin, och en lång utläggning om att inte dricka. Ganska roligt, med tanke på att jag inte nyttjade alkohol alls, men det är något jag gör nu.

Åter till idag, och cirka femton minuter sedan - lite sökningar på Metronidazol och alkohol ger rolig läsning, om man gillar att läsa om folk vars magsäckar vänder sig ut och in efter två klunkar öl när de går på Metronidazol. Läkarjäveln sa inte ett ord om att undvika alkohol under behandlingstiden. Han specificerade den däremot till fyra månader.

Sitter inte och sörjer att inte kunna dricka, och är egentligen inte speciellt sur, ledsen eller arg, men min inre lokaltidningsfåne funderar ändå på scenarion som "MEN TÄNK OM MIN TVÅÅRIGA SON KÄKADE METRONIDAZOL OCH HALSADE EN HALV FLASKA OCTOMORE 7.2?!?" Kanske är jag egentligen sur över att jag fyllde år i måndags och börjar känna mig gammal.

Tetracyklin och ingen alkohol? Jag käkade tetracyklin i ca 6 månader för lite drygt två år sedan och läkaren sa till mig att det var ingen fara att dricka alkohol under tiden. Drack fruktansvärt mycket alkohol där några månader under behandlingen och jag kände inte av något ovanligt. Dock så åt jag isotretinoin förra hösten och vintern och där blev jag tillsagd att inte dricka alkohol vilket var ganska förståeligt. Efter en öl så kändes hela kroppen snustorr och det var inte trevligt att vakna upp morgonen efter med en öken i munnen och ögonen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Martiis: Ta en sexa jäger, eller två. Så går det bättre.

Permalänk
Medlem

Fyllde 19 idag, blev inte ens väck och gratulerad av min familj... De hade bara lagt presenter på middagsbordet, vadfan är detta?! Är jag inte ens värd tio minuter av deras torsdags morgon? Ska dessutom iväg till Berlin ikväll så ser inte de något mer, betyder jag ingenting eller vad fan är frågan? Börjar fan gråta...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Trodde aldrig jag skulle behöva skriva ii den här tråden. Jag har aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv. Min flickvän sen 3 år lämnade mig i helgen, inte för att någon av oss vill utan för att vi bråkar för mycket.. Jag tar det här extremt hårt då hennes sätt att hantera det här är att inte prata med mig över huvud taget.. Jag önskar bara det fanns en annan väg.. Jag önskar jag fick vara med henne igen..

Visst jag är 21 år och har hela livet framför mig.. Men allt jag vill göra nu är att sova, sova och inte vakna. När jag är vaken mår jag bara dåligt, men när jag sover drömmer jag om henne och vaknar var och varannan timme i tårar. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Saknaden är enorm.

Jag har under vårat förhållande verkligen älskat att umgås med henne och har förlorat kontakten med några av mina vänner. Ett stort problem för mig är att jag har ganska svårt för att träffa nya människor. Jag är blyg och går sällan ut på egen hand.

Inget jag gör får mig på andra tankar. Jag kan spela lite D3 ibland, men det är inte ens roligt när jag känner såhär. Jag kan prata med mina vänner, men de onda tankarna bakom pannbenet kommer alltid tillbaka.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till alls.

Jag vill träffa människor och vänner men jobbar ofta på helger. När jag är ledig är ofta vänner upptagna. Jag känner att jag måste träffa gamla vänner och nya människor för att kunna hantera detta på något som helst vis. Men jag vet inte ens var jag ska börja. Tårarna rinner längs mina kinder nästan hela min vakna tid.

Jag känner ingenting, bara sorg.

Lite melodramatiskt kanske. Men jag har precis nyligen kommit ur samma sits som dig.
Var ihop med min dåvarande sambo i över 4 år. Får reda på att hon är otrogen, kastar ut henne. Men vill så klart sedan ha tillbaks henne i alla fall men då är det redan för sent. Och nu har hon redan flyttat ihop med en ny kille
Så ja, man var på ett ganska lågt och mörkt ställe där ett tag. Det som hjälpte mig ofantligt var min bästa kompis som jag pratade med nästan varje dag. Som fick en att se saker i olika vinklar osv. Istället för en själv som bara tänker och analyserar allt och får tunnelseende.

Och sen det klassiska: härda ut. Världen går inte under även fast man tror det. Och då är jag ändå en person som tror på att det finns en "den rätta" Det är okej att vara ledsen och att gråta så man knappt kan andas. Livet kommer suga ett tag och det mesta kommer kännas meningslöst. Inget att sticka under stolen med. Men det kommer vända, förr eller senare. För vissa tar det en månad, för andra (som undertecknad) tar det ett halvår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Jag förstår vikten av deras argument, men jag vill mer debattera ifall min uppfattning är korrekt eller inte, dessutom blir det tråkigt efter ett tag - tänk om en politiker lovar att höja skatten för de rika så säger någon "Du lovade också dina barn att du skulle sluta äta så mycket godis men det gjorde du aldrig!".

Det går förmodligen tillbaka på det jag skrev om varför de inte tar dig på allvar:

Skrivet av LaoLao:

Tja, så är det att vara ung. En anledning till det är att medan 20 år (plus minus några år). För dig är det lång tid och dina erfarenheter och lärdomar de senaste åren är enorma. För dem är det inte alls en lika lång tid och de senaste åren har det, enligt dem inte hänt så mycket. Därför ser de inte din utveckling som lika stor som du själv gör.

För att ha en chans att komma ur det kräver det att man visar att man är vuxen.

Sen kan det vara så att din farsa inte vill diskutera politik med dig, som någon skrev. Bara för att jag vill diskutera politik med en del är det inte säkert att jag vill göra det med andra. Särskilt inte om vi har så olika utgångslägen att vi inte kan eller ens kanske vill mötas någonstans på vägen, för att bättre förstå varandra.
Mitt tips är därmed att sök hitta andra att diskutera med. Har du tur kanske dina mer slipade argument kommer att tas på större allvar framöver men tänk på att du är hans barn och kommer alltid att vara ett barn i hans ögon, på ett eller annat sätt.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Kalium:

Tetracyklin och ingen alkohol? Jag käkade tetracyklin i ca 6 månader för lite drygt två år sedan och läkaren sa till mig att det var ingen fara att dricka alkohol under tiden. Drack fruktansvärt mycket alkohol där några månader under behandlingen och jag kände inte av något ovanligt. Dock så åt jag isotretinoin förra hösten och vintern och där blev jag tillsagd att inte dricka alkohol vilket var ganska förståeligt. Efter en öl så kändes hela kroppen snustorr och det var inte trevligt att vakna upp morgonen efter med en öken i munnen och ögonen.

Ja, den läkaren var nog att påpeka att det inte skulle drickas när jag gick på tetracyklin. Av vad jag läste mig till igår verkar det inte vara någon höjdare med metronidazol och alkohol, däremot... Eller ja, det är väl ingen fara egentligen, bara en rätt stor risk att man mår våldsamt illa av det. Håller mig nog borta från whisky ett tag.

Skrev som en kratta
Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

@Billy Joe Bob: Tack, jag är medveten om att jorden inte går under.. även om det känns som att allt hopp för ett lyckligt liv är borta.. Jag vet själv inte hur lång tid det kommer ta för mig att komma över detta. Skulle vilja säga att jag hoppas det går snabbt, men det vill jag inte.. för jag vill så gärna vara med henne att jag inte vill att jag ska sluta hoppas.. eller vad man ska säga.. Så svårt att tänka, att jobba, att äta.. Kommer nog ta ett bra tag det här..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

kul.. Telia ned 5% idag...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

kul.. Telia ned 5% idag...

Såg det, mina aktier har faktiskt gått uppåt äntligen. Känns skönt.
Dock ångest med pengar och livet då jag köpt en lägenhet jag ska flytta in i om drygt ett år..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Såg det, mina aktier har faktiskt gått uppåt äntligen. Känns skönt.
Dock ångest med pengar och livet då jag köpt en lägenhet jag ska flytta in i om drygt ett år..

Jag har ett gav på 49 så det var inte kul att de dök till 39 idag!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Jag har ett gav på 49 så det var inte kul att de dök till 39 idag!

Inte kul, köpte SEB på 106kr sen kom hösten.. ligger på 89 nu -.-
Ett köpte på 99kr också när jag tyckte det vände men nää...
Suck.
Det vänder nog, det gör det alltid.. nästan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

@Martiis: Ta en sexa jäger, eller två. Så går det bättre.

Lite nyfiken här.
Vad menar du? Mitt senaste inlägg i denna tråden är daterat till 2010 skulle jag gissa på.
Men jag tänker ändå ta en eller två sexor jäger imorgon

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

@Martiis: åh fan. Såg inte att det var ett så gammalt inlägg. Det handlade om att du var nervös inför C-kort uppkörningen.
Hoppas det gick bra! lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Räknade på min slutliga studieskuld precis eftersom jag kan se planerade utbetalningar fram tills jag tar examen. 420 000 landar det tydligen på. Sådär 50k mer än vad jag räknat med.

Är visserligen nöjd hittils, och jag kommer ha en ordentlig examen, Master inom Structural Engineering från Singapore, men tappade hakan lite när jag räknade på det.

Känner denna.
Pluggade 3 år innan jag kom på att jag skulle bli Sjuksköterska.
Kommer har feta studieskulder med ett yrke med bajlön.

Är man idiot får man lida.

EDIT: Den enda trösten är väll att jag aldrig kommer vara arbetslös.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

@Martiis: åh fan. Såg inte att det var ett så gammalt inlägg. Det handlade om att du var nervös inför C-kort uppkörningen.
Hoppas det gick bra! lol.

Hahaha, SÅ gammalt. Ja det var längesedan jag var nervös över det Kan berätta att det gick bra om du undrade

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Kanske det redan blivit sagt, är någon annan trött på hur fragila moderkort är? Eller det kanske helt enkelt inte tillverkats tillräckligt av dem. Det finns hur många som helst användbara LGA1366 processorer, 6 kärniga monster. Men inte ett enda moderkort som fungerar till vettigt pris. Varför tillverkas dessa inte längre, jag hade köpt ett om det hade funnits. En 6 kärnig processor för 100$ säger man inte nej till.

Visa signatur

HP 2570p, 3610QM, PE4L 750 Ti, 8 GB, 850 PRO 500 GB, Win10
Blade 14 2013 project
AOC Q2963PM, Dell SK-8135, Pioneer SE-M290

Permalänk
Medlem

Kom hem från sjukhuset för någon timme sedan. Mamma på knappt ~50 år åkte in med hjärnblödning igår eftermiddag.
Fick samtal från min styvfar som försökte hålla inne tårarna, har aldrig hört honom så ledsen. Tur att jag var ledig idag, så jag kunde hoppa direkt in i bilen raka vägen ner till Sahlgrenska.
Operation igårkväll, försök till att väckte henne imorgon.

Känns bara förjävligt, är helt tom inombords. Värst var när man fick gå in i hennes rum där hon ligger nu, sövd. Se henne där samtidigt alla gamla minnen flyger förbi i tankarna, fyfan.

Kom som sagt hem för en timme sedan, har mycket svart att sova. Slösurfar lite för att tänka på annat, och på så sätt kom jag in hit..

Hade en kompis vars far gick bort i hjärnblödning i våras, och en kollega som gick bort i hjärnblödning för en vecka sedan.

Man blir så jävla rädd, vet inte vad jag ska göra utan henne!

Tack för mig, hoppas jag kan somna snart..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •