Permalänk
Medlem

Är det värt besväret utbytesskärm

Hej,

Har precis köpt en ny skärm och har noterat att det finns 2 "fläckar" som är lite mörkare nära det ena hörnet. Det syns bara på vissa bakgrundet t.ex. grå eller blå, vid helt svart eller helt vit syns inget.
Jag stör mig egentligen inte särskillt mycket på det (det är en TN panel och så bilden är ändå inte helt perfekt) men jag kontaktade ändå Asus för att höra om det är "normalt". De hade aldrig hört talas om det och jag kunde skicka in skärmen till dem och få en i utbyte.

Det jag nu funderar på är ju att jag kommer få en utbytesskärm som är en skärm som är reparerad som jag tolkar det och då vet man ju inte hur gammal den skärmen är!? Nu vet jag vad jag har och skärmen fungerar bra i övrigt inga döda pixlar eller något sånt, men visst lite synd är det att det finns sånt på en helt ny skärm.

Vad hade ni gjort? Skickat tillbaka skärmen och få en annan i utbyte eller behållt den nya?

Visa signatur

foto{5d/400d | canon 24-70 2.8L | canon 18-55 3.5-5.6 |sigma 70-300 4.0-5.6 | canon 50 1.4 | speedlite 430ex}
dator{Dell Optiplex 780 SFF}

Permalänk
Medlem

Bara du vet om det är värt besväret.. om du stör dig på det så ska du byta ut eller om det är ett problem som kan bli värre med tiden.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!