Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med att överföra filer [Intern -> Extern]

Permalänk

Problem med att överföra filer [Intern -> Extern]

Beställde extern hårddisk här om dagen som jag fick idag och då jag vill (måste) formatera hela datorn så vill jag överföra viktiga filer till den då USB inte räcker till alls då dem redan är fulla.

Drar över filerna från min HDD på datorn till den externa, den börjar skriva till den men vid cirka 4-10% så får jag felet att filen inte längre finns på min HDD så den ger upp och avbryter. Sedan får jag en annan ruta lite då och då som säger i stort sätt samma sak fast med error koden 0X80070037.

Error koden säger ju att den inte finns men jag hör inget från Windows som säger att hårddisken inte är ikopplad eller fungerar korrekt, jag kommer åt min interna som vanligt

Skriver lite info här ifall det spelar roll.

OS: Windows 10 Home
Extern Hårddisk: http://www.inet.se/produkt/4305058/intenso-memorydrive-1tb#/s...
Intern: Vanlig Seagate

Permalänk
Medlem

Provat i en annan dator?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Låter som att disken får läsfel och ger upp.

Kolla SMART info på båda diskarna med Crystal disk Info, så får vi se vad som blir bästa alternativet sen.

Permalänk
Medlem

Låter som du fått en defekt hårddisk.
Alternativt prova som annan nämner att testa i annan burk.

Kolla även vad det är för filsystem på den nya externa hårddsiken.
Vissa kommer formaterade med fat32 filsystem och det gillar generellt inte 4gb+ filer ifall det nu är ex filmer eller stora isofiler du skall flytta över.

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte så att externa disken är förformaterad med fat 32 och därigenom inte klarar av stora filer ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Båda diskarna listades som "bra" och allt var blått

Däremot så bytte jag USB port. 2st där fram som aldrig krånglat med stora filer men men :s bytte iallafall till en port där bak.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Darkboot:

Båda diskarna listades som "bra" och allt var blått

Däremot så bytte jag USB port. 2st där fram som aldrig krånglat med stora filer men men :s bytte iallafall till en port där bak.

Men vilket filsystem är det på disken, och hur stora är filerna du vill spara på den ?
många diskar är fat 32 formaterade och man behöver formatera om dem i ntfs eller kanske exfat för att kunna lagra stora filer typ film.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.