Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med att få benqXLl2411t att köra 144hz

Permalänk

Problem med att få benqXLl2411t att köra 144hz

Hej!
Jag har nyligen införskaffat mig en ny Benq XL2411T för att kunna använda 144hz, men när jag aktiverar 144hz blir det inte som jag vill. Skärmen börjar att blinka grönt, tändas och släckas och tillslut dör. Datorn fungerar i bakgrunden och när jag byter tillbaka till hdmi för att sätta tillbaka uppdateringsfrekvensen till 60 fungerar den perfekt.

Är det någon som har stött på detta problem förut eller vet vad jag ska göra för att få den att fungera i 144hz?

Permalänk

@JontePonteXD:

Vad har du för grafik kort och vad använder du för kabel till skärmen.

Permalänk
Skrivet av lordzehn1974:

@JontePonteXD:

Vad har du för grafik kort och vad använder du för kabel till skärmen.

Jag använder ett gtx 970 och DVI-D

Permalänk
Skrivet av JontePonteXD:

Jag använder ett gtx 970 och DVI-D

Är det en duallink kabel eller single link kabel.

För endast dual link funkar med 144 Hz.

Permalänk
Medlem

Fungerar det i 120hz? Jag har problem med vissa applikationer när jag kör 144hz med Displayport

Permalänk
Skrivet av lordzehn1974:

Är det en duallink kabel eller single link kabel.

För endast dual link funkar med 144 Hz.

Jag har duallink. Jag har ställt in 144hz i windos (windos 10) , men det är då problemen kommer.

Permalänk
Skrivet av Timergu:

Fungerar det i 120hz? Jag har problem med vissa applikationer när jag kör 144hz med Displayport

Nej det fungerar ej, men "symtomerna" är färre.

Permalänk

@JontePonteXD:

Då är det antagligen nvidia's drivers som inte funkar som dom ska eller skärmen som inte är korrekt.

Permalänk
Skrivet av lordzehn1974:

@JontePonteXD:

Då är det antagligen nvidia's drivers som inte funkar som dom ska eller skärmen som inte är korrekt.

Okej då testar jag att ominstallera dom.

Permalänk

Jag har funnit problemet. Visade sig vara DVI kabeln som jag hade köpt till som var dålig.
Tack till dom som engagerade sig!