Permalänk

FPS drop

Hej!
Här om dagen åkte strömmen till datorn. Efter det har jag haft konstant fps drops. I början låg jag nere på 10 fps och kunde inte spela något. Märkte då att min processorer hade hög temperatur, ca 100 grader. Har efter det dammsugit hela datorn och fixat en fläkt som var lite sne. Men problemet försvann inte. Så återställde datorn, men problemet kvarstår fortfarande. Någon som har någon ide vad problemet är?

Min dator:
http://www.inet.se/produkt/1517099/taurus-overkill-gtx-960-sk...

Permalänk
Medlem

Låter som felmonterad kylare, kontakta inet. Men ivf, dammsug aldrig datorn. Använd tryckluft istället, tag ur dammet och sedan sug upp det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

@philipborg: Jo ursäkta, tryckluft är det jag har använt. Vet inte varför jag skrev dammsugat. Men tror du att den är felmonterad även om datorn har fungerat i nästan ett år? För har inte haft detta problemet innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golvmoppp:

@philipborg: Jo ursäkta, tryckluft är det jag har använt. Vet inte varför jag skrev dammsugat. Men tror du att den är felmonterad även om datorn har fungerat i nästan ett år? För har inte haft detta problemet innan.

Död fläkt? Starta datorn med öppen sida. Du har däremot länkat fel, datorn du länkade har delar som släpptes nu i somras.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Kanske är din Corsair H80 som har pajat? ser du rpm:en via Hwmonitor eller corsairs mjukvara eller om du känner att den vibrerar så är det kanske felmonterad?

Permalänk

@Hardy: Det var den jag fixade för den var lite bucklig, och den har vibrerat, men den har ändå varit igång och sitter som den ska nu.