Permalänk
Medlem

Vapemail! Toot Toot! Precis coilat den men måste kolla upp hur fan jag ska wicka den och har ingen juice just nu heller.. Borde komma på onsdag förhoppningsvis Behöver införskaffa en liten 30-50W mod också då den inte får kontakt med 510an på subboxen.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Också fått vapemail idag..
Var inte alls så svår att bygga i och wicka som befarat, mycket nöjd hitills.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Vapemail! Toot Toot! Precis coilat den men måste kolla upp hur fan jag ska wicka den och har ingen juice just nu heller.. Borde komma på onsdag förhoppningsvis Behöver införskaffa en liten 30-50W mod också då den inte får kontakt med 510an på subboxen.

http://i.imgur.com/pgMYUlG.jpg

Tooten har ju ställbar 510 bara att justera tills du får kontakt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Tooten har ju ställbar 510 bara att justera tills du får kontakt

Skruvade och skruvade men det ville fan inte ut ju

Tredje gången gillt så funkade det!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Skruvade och skruvade men det ville fan inte ut ju :P.

Tredje gången gillt så funkade det!

Envishet lönar sig

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Envishet lönar sig

Wiho! nu slipper jag använda min jävla cloupor mini DNA30! (När min juice väl kommer då...)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vapemail! Toot Toot! Precis coilat den men måste kolla upp hur fan jag ska wicka den och har ingen juice just nu heller.. Borde komma på onsdag förhoppningsvis Behöver införskaffa en liten 30-50W mod också då den inte får kontakt med 510an på subboxen.

Nu blev jag avundsjuk!

Var beställde du den ifrån?

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på å testa lite nytt ....rekomendera lite av era favorit essenser för DIY juice !

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Nu blev jag avundsjuk!

Var beställde du den ifrån?

Mr.Wolverine var säljaren till denna!

Finns på fasttech dock

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

tog ut min sista semesterdag för att ta emot ett paket innehållande en vaporgiant nano... så dyker inte fedex upp... jävla muppar

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

guys! har köpt en ijust eleaf 2 som kommer snart, vad är det jag ska tänka på när jag röker?Rengöring,använda den på bästa sättet,kan man fylla hela tanken till toppen? hur ofta ska man byta coil, när ska jag fylla på osv. (är en nybörjare)
Alla svar uppskattas

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

guys! har köpt en ijust eleaf 2 som kommer snart, vad är det jag ska tänka på när jag röker?Rengöring,använda den på bästa sättet,kan man fylla hela tanken till toppen? hur ofta ska man byta coil, när ska jag fylla på osv. (är en nybörjare)
Alla svar uppskattas

Det viktigaste är att "prima" coilen innan den används, dvs droppa juice direkt i coilen innan den sitter i tanken och sedan låta den dra i tanken i några minuter innan du börjar puffa. Och vänta en stund mellan varje bloss i början så den hinner dra åt sig mer juice.
Jag brukar köra kortare bloss i början med min Ijust2 tills coilen smakar bra och fungerar som den ska.

Du kan fylla tanken när du känner för det och du kan fylla den helt. Coil byter du när det börjar smaka dåligt eller när den börjar producera sämre med ånga.

Och sedan så är det inte ovanligt att coilsen till Ijust2 smakar skit i början tills coilen är lite inkörd så det är helt normalt om du reagerar på det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

guys! har köpt en ijust eleaf 2 som kommer snart, vad är det jag ska tänka på när jag röker?Rengöring,använda den på bästa sättet,kan man fylla hela tanken till toppen? hur ofta ska man byta coil, när ska jag fylla på osv. (är en nybörjare)
Alla svar uppskattas

Att tvätta ur den ordentligt först är att rekommendera. De flesta tankar förutom en del highend tankar är inte urtvättade utan innehåller ofta spår av maskinolja vilket inte smakar så himla gott. Plocka isär den och skölj delarna ordentligt i rinnande vatten, lägg delarna i typ vodka i några timmar och skölj den i vatten igen sen så är den ren (färdiga coils med bomull ska inte rengöras). Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vapemail! Toot Toot! Precis coilat den men måste kolla upp hur fan jag ska wicka den och har ingen juice just nu heller.. Borde komma på onsdag förhoppningsvis Behöver införskaffa en liten 30-50W mod också då den inte får kontakt med 510an på subboxen.

http://i.imgur.com/pgMYUlG.jpg

Jag brukar köra med 2.5-3mm coils i ubertooten och använder de 2 stora vickningshålen vilket funkar perfekt. Se till bara att bomullen verkligen fyller hela wickningshålen annars brukar den tömma hela tanken över modet på nolltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det viktigaste är att "prima" coilen innan den används, dvs droppa juice direkt i coilen innan den sitter i tanken och sedan låta den dra i tanken i några minuter innan du börjar puffa. Och vänta en stund mellan varje bloss i början så den hinner dra åt sig mer juice.
Jag brukar köra kortare bloss i början med min Ijust2 tills coilen smakar bra och fungerar som den ska.

Du kan fylla tanken när du känner för det och du kan fylla den helt. Coil byter du när det börjar smaka dåligt eller när den börjar producera sämre med ånga.

Och sedan så är det inte ovanligt att coilsen till Ijust2 smakar skit i början tills coilen är lite inkörd så det är helt normalt om du reagerar på det.

Tack för svaret! Enligt en kompis så ska man inte fylla tanken fullt för att det inte blir bra tryck på vätskan, stämmer det eller? Hur mycket juice ska det in i coilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats1976:

Att tvätta ur den ordentligt först är att rekommendera. De flesta tankar förutom en del highend tankar är inte urtvättade utan innehåller ofta spår av maskinolja vilket inte smakar så himla gott. Plocka isär den och skölj delarna ordentligt i rinnande vatten, lägg delarna i typ vodka i några timmar och skölj den i vatten igen sen så är den ren (färdiga coils med bomull ska inte rengöras). Lycka till

Tack för svaret! Hur är det med rengöringen efteråt? Vad ska rengöras efter en bra användning?(efter några veckor ex)

Permalänk
Medlem

Vad ska man inte göra /undvika med sin e cigg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Tack för svaret! Hur är det med rengöringen efteråt? Vad ska rengöras efter en bra användning?(efter några veckor ex)

Nja man brukar inte behöva rengöra mer sen om man inte verkligen vill få bort någon ejuicesmak då förstås. Allt kan verka krångligt i början och saker verkar inte fungera som man vill men efter ett tag lär man sig och börjar förstå hur allt fungerar och då är det lättare. Jag började för 4½ år sedan och tyckte att det var något fel på var enda vapingkit jag köpte, nu vet jag bättre att det ofta är något fel man själv gör om det inte funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats1976:

Nja man brukar inte behöva rengöra mer sen om man inte verkligen vill få bort någon ejuicesmak då förstås. Allt kan verka krångligt i början och saker verkar inte fungera som man vill men efter ett tag lär man sig och börjar förstå hur allt fungerar och då är det lättare. Jag började för 4½ år sedan och tyckte att det var något fel på var enda vapingkit jag köpte, nu vet jag bättre att det ofta är något fel man själv gör om det inte funkar

Var det nå fel du gjorde när du började som du undviker nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Tack för svaret! Enligt en kompis så ska man inte fylla tanken fullt för att det inte blir bra tryck på vätskan, stämmer det eller? Hur mycket juice ska det in i coilen?

Det kan nog stämma när det gäller vissa tankar, men Ijust2 kan du fylla hela vägen iaf. Aldrig haft problem av det

Om du droppar ca. 5 droppar juice i toppen på coilen och väntar lite så bör du se juicen genom hålen på sidorna när den dras in i bomullen. Fortsätt tills du ser att bomullen i alla hål är blöta och låt sedan coilen stå o dra sig i tanken minst 10 minuter innan du tar första blosset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Vad ska man inte göra /undvika med sin e cigg?

Nåhot du ska undvika är att avfyra coilen om bomullen inte är blöt med juice, bomullen bränner väldigt lätt och kan i värsta fall ta eld. Smakar inte gott att röka bomull kan jag lova
Bomullen kan få för lite juice av olika anledningar, kedjevejpar du så kanske inte bomullen hinner med och då blir det en dry hit. Kör du med väldigt tjock juice så tar det längre tid för bomullen att dra åt sig, vad har du för VG/PG ratio på din juice?

Och något annat som är väldigt viktigt är batterisäkerhet.
Inuti Ijust2 så finns det ett 18650 batteri och de kan vara farliga om man inte handskas med dom på rätt sätt. Använd inte en laddare som är på mer än 1amp, håll dig gärna på 0.5amp. Koppla ur eciggen när den är fulladdad, urladda aldrig för mycket (tryck snabbt på avfyrningsknappen för att se batteristatus, snabbt blinkande = ladda). Och ladda inte under natten eller när du annars inte har uppsikt.

Kolla lite videos på överladdade 18650 så får du se varför det är så viktigt med batterisäkerhet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Var det nå fel du gjorde när du började som du undviker nu?

KKay skrev väldigt bra saker i sitt inlägg. Jag har lärt mig att inte kassera en ejuice för att den inte smakar perfekt direkt, ofta tar det någon/ några timmar innan man vant sig med smaken. Jag köpte som test (blandar mest själv) Dragonscape ejuice för ett tag sedan och tyckte inte den var speciellt god men efter par timmars vajpande började den smaka riktigt bra och vart en favorit de nästkommande veckorna.

Sen att tänka på är väl att nyköpt ejuice kan vara nyblandad och kan behöva stå 1-2 veckor för att smakerna skall bli rätt, har haft ejuicer som smakat avskyvärt från början men efter låtit den stå i 2 veckor och sen har det smakat underbart.

Hoppas du får lite hjälp av råden.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga om det är någon med erfarenhet som kan svara på vilken förångare som är bäst ihop med IStick 50w, möjligtvis också IStick 100w eller Aspire Pegasus Mod i framtiden!?

Vill ha stora moln!

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk

Tror min post försvann lite i vimlet så testar fråga igen.
Kör just nu med MVP 3 Pro + Goblin Mini som fungerar helt okej men jag tänkte ge mig in på temp control och känner att jag behöver svar på lite frågor först.

Är titanium det enklare alternativet för att komma igång med såna coils?
Något speciellt man bör ha i åtanke när man vill byta från VW till temp control?

Skulle den här setupen vara en bra början:
iStick 60w TC
Titanium Grade 1 wire
Efest IMR 18650 High Drain button top (2900mah, 35A)
Nitecore I4 v2 Intellicharger (eller kan det räcka med USB-laddning bara att man behöver vara mer varsam om laddningstider?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GFriberg:

Tänkte bara fråga om det är någon med erfarenhet som kan svara på vilken förångare som är bäst ihop med IStick 50w, möjligtvis också IStick 100w eller Aspire Pegasus Mod i framtiden!?

Vill ha stora moln!

Crown och TFV4/TFV4 Mini är rätt poppis när det gäller stora moln med färdiga coils. Fast du måste nog ha något mer mer kraft än iStick 50W och Pegasus isf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Crown och TFV4/TFV4 Mini är rätt poppis när det gäller stora moln med färdiga coils. Fast du måste nog ha något mer mer kraft än iStick 50W och Pegasus isf

Crown på 0,5ohm ger helt okay moln @ 40W

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Crown och TFV4/TFV4 Mini är rätt poppis när det gäller stora moln med färdiga coils. Fast du måste nog ha något mer mer kraft än iStick 50W och Pegasus isf

Ok, tack så mkt för tipsen.

vad borde man köpa för batteri om man vill få ut full kraft då?

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av GFriberg:

Ok, tack så mkt för tipsen.

vad borde man köpa för batteri om man vill få ut full kraft då?

Sony Vtc4, Lg HG2 eller Samsung 25r och dessa tre gäller allt köper man något av dom så har man riktigt bra och säkra batterier. Vill man dessutom slippa svenska överpriser beställer man ifrån www.Nkon.nl

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

Ett litet gruppfoto fick det minsann bli för att dokumentera vad som fanns på skrivbordet denna månad då det garanterat ser annorlunda ut nästa månad

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Sony Vtc4, Lg HG2 eller Samsung 25r och dessa tre gäller allt köper man något av dom så har man riktigt bra och säkra batterier. Vill man dessutom slippa svenska överpriser beställer man ifrån www.Nkon.nl

det var jag som skrev fel, jag tänkte fråga vad det var för mod som gällde..

har kollat in SMOK TFV4 nu och den verkar ju riktigt mysig,
så om det går bra med en till fråga undrar jag vad för mod som skulle passa ihop med
förångaren TFV4!?

såklart också bra att veta vad för batterier som gäller, tack!

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy