Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Flytta huvudkontoret, hur gör man det? Har inte sett något sånt alternativ i menyerna, som sagt man har nog en del att lära sig

F2 för att få upp extra backspeglar, tryck flera gånger för att skifta mellan olika lägen. Kör jag inifrån så kör jag oftast med bara den extra högerspegeln.

För att flytta ditt huvudkontor köper du bara ett annat garage som du vill göra till ditt nya HQ och sen flyttar du bara dig själv dit om jag inte kommer ihåg helt fel.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlashTec:

Flytta huvudkontoret, hur gör man det? Har inte sett något sånt alternativ i menyerna, som sagt man har nog en del att lära sig

När du är i huvudmenyn (där du ser lastbilen mm) så:
Företag - Förarhantering - klicka på ditt namn, välj sedan flytta, välj nya garaget. Done.

Tänk på att du måste ju ha köpt ett nytt garage först så du kan flytta till

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

F2 för att få upp extra backspeglar, tryck flera gånger för att skifta mellan olika lägen. Kör jag inifrån så kör jag oftast med bara den extra högerspegeln.

För att flytta ditt huvudkontor köper du bara ett annat garage som du vill göra till ditt nya HQ och sen flyttar du bara dig själv dit om jag inte kommer ihåg helt fel.

Skrivet av PowerNet:

När du är i huvudmenyn (där du ser lastbilen mm) så:
Företag - Förarhantering - klicka på ditt namn, välj sedan flytta, välj nya garaget. Done.

Tänk på att du måste ju ha köpt ett nytt garage först så du kan flytta till

Tack för tipsen, finns det någon bra funktion för att få det överskådligt om det är fritt i en korsning så man kan åka ut utan att bli påkörd

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlashTec:

Tack för tipsen, finns det någon bra funktion för att få det överskådligt om det är fritt i en korsning så man kan åka ut utan att bli påkörd

Vrid på musen så kan du ju kolla åt båda hållen före du kör ut

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Vrid på musen så kan du ju kolla åt båda hållen före du kör ut

Hahaha ja exakt, det är ju den uppenbara lösningen. Att faktiskt titta åt det/dom håll man vill se

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Vrid på musen så kan du ju kolla åt båda hållen före du kör ut

Jo det är ju så jag gör nu med resultatet att ibland när man väl hinner ut så får man en buss i sidan för att vägen man ska korsa är typ en 80 sträcka men är det så det fungerar så är det ju så man får göra

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [TBOC]Razor:

Hahaha ja exakt, det är ju den uppenbara lösningen. Att faktiskt titta åt det/dom håll man vill se

Precis, men kanske är nytt för nya spelare att det går

Skrivet av FlashTec:

Jo det är ju så jag gör nu med resultatet att ibland när man väl hinner ut så får man en buss i sidan för att vägen man ska korsa är typ en 80 sträcka men är det så det fungerar så är det ju så man får göra

Använd kameraläge 2, och zooma ut så brukar det funka bättre

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Någon här som har Scandinavian dlct? E det värt 18€, vad tycker ni om det?

Permalänk
Medlem

jag tycker helt klart det är värt det! trevligt att köra runt där man känner igen sig lite mer @ModeDerp:

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

Heliga hermeliner, här har man precis fått i farthållaren, slappnar av lite, kör in i en tunnel och bara ser hur det studsar till lite, enda tanken Jävlar i havet, sen låg man på sida. Tänkte bara tala om det i kontrast till alla bilder på feta ekipage som kommer upp lite då o då

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Kom på att det va ett tag sen jag la upp nån bild här på något av mina ekipag.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Riktigt snygga kort, Det sista med Toten transport känner man igen "nästan" När jag ringer och beställer metall (aluminium) till vårat jobb så kommer Toten Transtort metall från Norge till oss och levererar

Det är inte så att du skulle vilja släppa det skinnet till mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Riktigt snygga kort, Det sista med Toten transport känner man igen "nästan" När jag ringer och beställer metall (aluminium) till vårat jobb så kommer Toten Transtort metall från Norge till oss och levererar

Det är inte så att du skulle vilja släppa det skinnet till mig?

Du har fått ett PM

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Såg i början i tråden att det finns diverse mods man kan göra. Tyvärr verkar dom för gamla och finns inte kvar på servern.
Någon som sitter inne på någon mer färsk länk?

Permalänk
Medlem

Hittade DLC sidan idag och såg att det fanns ett gratis metallic lack paket men hur tar man hem det? Klickar jag på det så kommer jag bara till första sidan på world of trucks hemsidan

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Hittade DLC sidan idag och såg att det fanns ett gratis metallic lack paket men hur tar man hem det? Klickar jag på det så kommer jag bara till första sidan på world of trucks hemsidan

Du får DLC:et när du registrerar dig på World of trucks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Du får DLC:et när du registrerar dig på World of trucks.

Ja det har jag gjort men sen då, laddas det ner automatiskt eller måste man göra något själv för mig veterligen så har jag inte valt att ladda ner något

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Ja det har jag gjort men sen då, laddas det ner automatiskt eller måste man göra något själv för mig veterligen så har jag inte valt att ladda ner något

Du får väll en cd nyckel som du får lägga till i steam om jag inte missminner mig.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

Du får väll en cd nyckel som du får lägga till i steam om jag inte missminner mig.

Ja nu när du säger det. Undrar om jag inte såg en sån någonstans igår. Undrar hur man hittar tillbaka till den

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Ja nu när du säger det. Undrar om jag inte såg en sån någonstans igår. Undrar hur man hittar tillbaka till den

under fliken "EVENTS" hittar du den.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Blev ju tvungen att inhandla Scandinavia DLC´n så vart gick första resan, jo hometown uppsala, eller ja iaf så nära man kan komma. Med hq i Birmingham UK så blev det ju lite åka

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Finns det demo på EUTS2? Kollade in hemsidan och det verkade vara fulla spelet.

Lirar det själv men en kompis är småintresserad men vill demotesta det först om det går. Han har inte Steam då han inte lirar någonting.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Finns det demo på EUTS2? Kollade in hemsidan och det verkade vara fulla spelet.

Lirar det själv men en kompis är småintresserad men vill demotesta det först om det går. Han har inte Steam då han inte lirar någonting.

EDIT: Kolla kommentaren under

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Finns det demo på EUTS2? Kollade in hemsidan och det verkade vara fulla spelet.

Lirar det själv men en kompis är småintresserad men vill demotesta det först om det går. Han har inte Steam då han inte lirar någonting.

Fick den här länken på förra sidan när jag frågade efter ett demo

www.scssoft.com/eurotrucksimulator2.php

Installerade den och sen när jag köpte spelet genom steam så verkar det som att den kände av vad jag gjort i demot för jag fick fortsätta där jag var innan

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Fick den här länken på förra sidan när jag frågade efter ett demo

www.scssoft.com/eurotrucksimulator2.php

Installerade den och sen när jag köpte spelet genom steam så verkar det som att den kände av vad jag gjort i demot för jag fick fortsätta där jag var innan

Visst är det ironiskt att det är just jag som svarar "Finns nog inte längre" på hans kommentar, men skriver ut en demo länk till dig när du frågade Blev lite osäker på när det stod "Base Game" på download sidan. Men då du lyckats installera det så är det väll bara att köra på

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Fick den här länken på förra sidan när jag frågade efter ett demo

www.scssoft.com/eurotrucksimulator2.php

Installerade den och sen när jag köpte spelet genom steam så verkar det som att den kände av vad jag gjort i demot för jag fick fortsätta där jag var innan

Skrivet av Viradise:

Visst är det ironiskt att det är just jag som svarar "Finns nog inte längre" på hans kommentar, men skriver ut en demo länk till dig när du frågade Blev lite osäker på när det stod "Base Game" på download sidan. Men då du lyckats installera det så är det väll bara att köra på

Tackar!

Sökte demo på Google och kom till den sidan men blev osäker jag med på om det var demo eller fulla liret. tackar. Ska skicka länken till honom!

Edit:

Inte den sidan jag var på. Jag snurrade in på http://www.eurotrucksimulator2.com/download.php när jag försökte hitta demo själv. Bommade länken du klistrade här!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Visst är det ironiskt att det är just jag som svarar "Finns nog inte längre" på hans kommentar, men skriver ut en demo länk till dig när du frågade Blev lite osäker på när det stod "Base Game" på download sidan. Men då du lyckats installera det så är det väll bara att köra på

Haha inte ens gud jobbade ju på en söndag eller hur var det

Jo fan det ska funka

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Finns även demo på steam!

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar!

Sökte demo på Google och kom till den sidan men blev osäker jag med på om det var demo eller fulla liret. tackar. Ska skicka länken till honom!

Jag fick spela typ upp till nivå 3 eller nåt sånt sen kom det ett meddelande om att jag antingen va tvungen att köpa spelet eller stänga av. Installerade Steam och köpte det därigenom så var det bara fortsätta spela, se till att avinstallera demot efter installationen av det köpta spelet annars vet jag inte om man får börja om från början eller hur det blir. Men avinstallera demot sen, vet inte hur många gånger jag svor över att ha lyckats starta demot istället för fulla spelet

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Skickade länken till honom så får jag se vad han tycker sen. Sagt åt honom att om han gillar och köper så "måste" han installera Steam för att underlätta patchning mm.

Tack allers!

Edit:

Slarvigt. Glömde. Han har inte Steam installerat så demotest måste ske "off Steam" så att säga.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk