Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur har wordpress gjort med sin modal (bild)

Permalänk
Medlem

Hur har wordpress gjort med sin modal (bild)

Hej har en fråga angående wordpress om det finns några fantastiska wordpress älskare där ute

Har en fråga angående deras media modal, när man visar bilder

Har kollat DOM, och dom hämtar inte informationen om bilderna med jQuery, men länken i URL:en ändras, men sidan laddas inte om. Hur gör dom?

Kan fixa mer bilder om det behövs.

Försöker skapa detta, men jag har gjort det med jQuery och den hämtar info med $.post, och det blir ju en massa skickningar, medans dom inte har en enda.

*Nyfiken påg*

Permalänk
Medlem

Dom använder sig troligtvis av HTML5 History, för att sedan hämta data med $.get(). Sedan hämtar de informationen om den bild som visas, precis som man alltid brukar göra.

Du som är aktiv på PHPportalen, borde veta sånt här Jag heter thedragon där, om du undrar. Vi har pratat med varann där tidigare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: Mycket medveten om vem du är Erik! Du har hjälpt mig många gånger :), och jag forskade lite extra på detta, dom hämtar alla bilder i början med $.get eller $.post så därav att det inte laddar så många gånger, och jag har nu nästan byggt ett likadant. Har lite problem jag ska gå igenom idag för att se om jag får igång det

Permalänk
Medlem

@ThLoser
Super! Försök klura ut det där. Om du känner att du inte kommer med någon bra lösning, så återkom, så att vi kan ta en titt på det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: Fick ihop det nu, men dock jävla massa kod men det fungerar http://paste.ofcode.org/YFLZCdgTpAiDqMEGdcLhCp

Permalänk
Medlem

@ThLoser
Hehe. Bra där Annars kan du ju skala ner till rätt många rader, genom att hämta allt som ska visas på informations-sidan, genom en $.get() eller (om du vill vara lite mer avancerad) $.ajax().

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: På själva den delen går det nog inte få ner så många rader, som jag fått på post delen, eller ?

Permalänk
Medlem

@ThLoser
Det går att skära ner på antalet rader i din kod. Du kan till exempel använda dig av $.get() eller $.ajax() med en GET. Jag vet inte exakt hur din kod förutom den du har visat ser ut, så jag kan tyvärr inte svara på exakt hur kan skära ner på din kod.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: Jag hämtar en array när sidan laddas sen tar information från den. Men skulle jag använda get hade jag ju fått göra på samma sätt annars får den ju hämta hur många som helst, och det var det problemet jag hade i början att jag hade massa posts för hämtade all information med post varje gång man klickade på pilarna.

Permalänk
Medlem

@ThLoser
Jag har gjort ett exempel på hur jag menar här. Titta gärna på källkoden för att se hur jag menar, men tänk på att min kod kan bli ännu kortare, om du väljer att använda $.get().

Jag skulle uppskatta om du kunde berätta hur bildernas kvalité är på webbsidan jag länkade till Är kvalitén på dem dålig, eller är de skarpa? För mig är kvalitén dålig :/ Det är som att JPG-kvalitén är satt på typ 40%, men på min lokala server är det som att de är satta på 100%. Helfläng!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: Det är så jag gjort fast med en post, och jag hämtar alla bilder från databasen när sidan laddas, med tanke på att jag har pilar som du kan gå framåt och bakåt med, innan så hade jag en post för varje gång du klickade på en av pilarna, där av en massa jävla requests.

Permalänk
Medlem

@ThLoser
Varför använder du dig av POST, när du bara ska hämta information och inte skicka data till exempelvis databasen? Sånt kan du ju ta i en annan funktion, om du vill låta besökarna kommentera bilderna eller liknande.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: Det är mycket sant, bara vant mig vid $.post kan vara därför

Permalänk
Medlem

@ThLoser
Då får du avvänja dig, för POST används endast vid lagring eller liknande, medan GET används för att hämta

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.