Problem med min nya SSD

Permalänk

Problem med min nya SSD

Hej! Har ett väldigt stort problem just nu...

Min gamla SSD disk krånglar väldigt mkt så har köpt en ny, men problemet är att när jag installerat windows på den så vill jag gå in på "Dator" och formatera min gamla SSD så det inte finns något på den. Men det går inte då det säger att ett program fortfarande körs på den, jag installerade om windows på den också i hopp på att kunna göra det men fortfarande ingen lycka.

Jag kopplade ur min gamla disk och försökte starta datorn med min nya SSD men det gick inte. Kom upp att något saknades och jag lärde starta om datorn... Min gamla SSD har C: och min Nya har B: vill gärna ändra om min nya till C: ist men får det inte alls att fungera...

MVH J

EDIT: Det står att C: disken är en "växlingfil, Primär partition" Medans B: disken är en "Systemstart, kraschdump, primär partion"

Permalänk

Är ett program på gamla som du måste överföra till det nya kolla vilket o för över o sen ta ur det gamla o prova o starta upp

Permalänk
Medlem

Koppla ur alla lagringsenheter du inte vill ha Windows installerat på och installera om Windows. Installationsprogrammet är känt för att vara korkat och lägga bootloader på en annan partition. Dina monteringspunkter är också galna, säkert av samma anledning.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Jättetack för svaren !! Kommer kolla detta imon innan jag drar hemifrån men kommer uppdatera här om det funka lr inte! Tack !!

Permalänk

Fick det att fungera, tack så himla mycket för hjälpen!!