Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Direktsänd frågestund om Warhammer Vermintide med Fatshark och SpelClockers

Permalänk
Melding Plague

Direktsänd frågestund om Warhammer Vermintide med Fatshark och SpelClockers

Klockan 19:00 vankas frågestund och monsterslakt i symbios när Joakim Setterberg från spelutvecklaren Fatshark gör ett virtuellt besök hos SpelClockers.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ironiskt nog så är detta spelet det enda jag lämnat tillbaka på Steam, och det är ifrån en som äger 2700 spel....

Personligen var spelet alldeles för buggigt för min smak, efter 3 försök att klara av första kartan så gav jag upp, spelet vägrade att slutföra sista uppdraget när alla gick in i vagnen & stänga den för att klara av banan. Läser man deras bugg forum så blir man ganska så skrämd också, borde ha kollat där före köp.

Jag gillade det jag spelade men spelet var tyvärr ospelbart på grund av de buggarna.

Lycka till och hoppas spelet är spelbart för er.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

har typ stött på buggar 2ggr under 30 timmar...

Permalänk
Medlem

Har själv 13 timmar spelade och aldrig stött på en bugg som förstör spelet. Överlag ett ganska buggfritt spel.

Permalänk
Medlem

Är sugen på att testa detta faktiskt

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Vi tackar för god uppslutning.

Sammanfattning av frågor och svar kommer att postas i tråden.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@MugiMugi: Tråkigt att höra. Själv köpte jag det igår och har spelat en 6-7 timmar och har bara stött på en bugg. Det var när jag skulle kasta en tunna och den bara försvann ner i marken.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Har inte heller haft några särskilda bugproblem med denna titel. Och påtal om att lämna tillbaka spel på Steam har ju Games Workshop ett av de värsta spel som någonsin släppts under sin spelkatalog. Storm of Vengeance.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bra spel, (särskilt i förhållande till priset).
Skulle våga påstå att det är det bästa multiplayer-pve jag någonsin spelat.

Spelat >100h, och ja, det finns lite buggar, men inget som påverkar stort.

Permalänk

@MugiMugi: Har stött på den buggen också, med det verkar bara hända när man spelar med bottar.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Avstängd

Jag har som många andra problem med fps drops. Det flyter otroligt dåligt! Lite konstigt då Witcher 3 flyter bättre än detta spel. Någon som har samma problem? Verkar vara ett roligt spel annars!

Permalänk
Skrivet av dregel2:

Jag har som många andra problem med fps drops. Det flyter otroligt dåligt! Lite konstigt då Witcher 3 flyter bättre än detta spel. Någon som har samma problem? Verkar vara ett roligt spel annars!

Nej jag har inga som helst problem att köra det på höga inställningar. Märkligt.. :/
Jag sitter på en i5 3570k 8gb ram & r9 280x.

Hoppas det löser sig för dig, för det är enligt mig ett otroligt snyggt spel! Om man har tid att kolla runt lite mellan horderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av dregel2:

Jag har som många andra problem med fps drops. Det flyter otroligt dåligt! Lite konstigt då Witcher 3 flyter bättre än detta spel. Någon som har samma problem? Verkar vara ett roligt spel annars!

Spelet är extremt cpukrävande. Har man inte en av de starkaste processorerna så får man tweaka bort cpukrävande settings.
På high med dof och motion blur off, så ligger jag på ~50% cpu use på alla kärnor med 6700k@4.5Ghz (och ett orignial-GTX Titan som boostar till 1327Mhz överklockat) redan i innet. Betydligt högre i games.

ca 80-135 fps i games. fpsen känns dock väldigt mjuk generellt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sanarion91:

Nej jag har inga som helst problem att köra det på höga inställningar. Märkligt.. :/
Jag sitter på en i5 3570k 8gb ram & r9 280x.

Hoppas det löser sig för dig, för det är enligt mig ett otroligt snyggt spel! Om man har tid att kolla runt lite mellan horderna

Skrivet av JBE:

Spelet är extremt cpukrävande. Har man inte en av de starkaste processorerna så får man tweaka bort cpukrävande settings.
På high med dof och motion blur off, så ligger jag på ~50% cpu use på alla kärnor med 6700k@4.5Ghz (och ett orignial-GTX Titan som boostar till 1327Mhz överklockat) redan i innet. Betydligt högre i games.

ca 80-135 fps i games. fpsen känns dock väldigt mjuk generellt.

Ok, där ser man. Har en i5 4670k klockad till 4.3, Gtx 970, 16 gig ram, ssd osv. Men jag får kanske ändra lite i inställningar?
Är det så illa att denna setup inte klarar detta spel?

Permalänk

Synd att volymen på spelet var så hög. Blir lite irriterande att försöka lyssna på samtalet som förs.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dregel2:

Ok, där ser man. Har en i5 4670k klockad till 4.3, Gtx 970, 16 gig ram, ssd osv. Men jag får kanske ändra lite i inställningar?
Är det så illa att denna setup inte klarar detta spel?

4670k@4.3 och ett 970 låter ju som det borde flyta fint på (minst medium/high?). Senaste gfx/chipset drivers/kollat att cpu inte överhettar och throttlar i combat etc? (den går som sagt väldigt hårt på alla cores).

Permalänk
Skrivet av JBE:

4670k@4.3 och ett 970 låter ju som det borde flyta fint på (minst medium/high?). Senaste gfx/chipset drivers/kollat att cpu inte överhettar och throttlar i combat etc? (den går som sagt väldigt hårt på alla cores).

Som JBE säger. Och vill tillägga att det låter jättekonstigt om du har problem med de prylarna.. Nåt galet måste det vara.
Har du bättre Fps i början av en spelsession, och att det sen blir sämre?

Permalänk
Skrivet av dregel2:

Ok, där ser man. Har en i5 4670k klockad till 4.3, Gtx 970, 16 gig ram, ssd osv. Men jag får kanske ändra lite i inställningar?
Är det så illa att denna setup inte klarar detta spel?

Jag har min på 4.3 också. Och när jag startade spelet första gången så ställdes det på high, och jag har inte rört något. Men jag har inte märkt nån fps-dipp.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Albinfiskare:

Synd att volymen på spelet var så hög. Blir lite irriterande att försöka lyssna på samtalet som förs.

Minskade ingame volymen till 11% en bit in, beklagar att det tog tills dess dock. Det är alltid svårt att få volym rätt. Vi hade tänkt kolla ljudet tidigare under dagen men 3h innan start så upptäckte vi att Steams lobbysystem inte fungerade. Blev väldigt bekymmersamt och vi hann inte riktigt fixa allt vi ville tyvärr när det väl kom igång.

Ber om ursäkt och tar med mig kritiken!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Minskade ingame volymen till 11% en bit in, beklagar att det tog tills dess dock. Det är alltid svårt att få volym rätt. Vi hade tänkt kolla ljudet tidigare under dagen men 3h innan start så upptäckte vi att Steams lobbysystem inte fungerade. Blev väldigt bekymmersamt och vi hann inte riktigt fixa allt vi ville tyvärr när det väl kom igång.

Ber om ursäkt och tar med mig kritiken!

Prima!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Synd att spelet är så dåligt optimerat

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Vad är det för frågor folk ställer egentligen? Herregud! 3 timmar med nästan enbart helt värdelösa frågor, dessutom ofta följda av obefintliga svar.

Spelet i sig är dock jättebra, även om man önskar att det fanns mer progression i det.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Mortac:

Vad är det för frågor folk ställer egentligen? Herregud! 3 timmar med nästan enbart helt värdelösa frågor, dessutom ofta följda av obefintliga svar.

Spelet i sig är dock jättebra, även om man önskar att det fanns mer progression i det.

Hoppas du kan vara med i chatten nästa gång så att det blir bättre.