Teamspeak 3 - låter som robotar

Permalänk
Avstängd

Teamspeak 3 - låter som robotar

Hej,

Har ett problem på min Teamspeak 3 server. Efter kanske två timmars prat i ett rum så börjar alla låta som "robotar" desto mer krävande codec desto värre blir det till sist är de omöjligt att kommunicera men om vi hoppar till ett annat rum så börjar de fungera igen. Detta rummet är ett rum som ligger under en spacer med krav på minst "70" i behörighet förutom på Join som står på 0.

Själva rummet har behörighet 70 på alla förutom på modify / delete som har 75 så bara "super admin" kan ta bort / ändra. De konstiga är att när alla börjar låta som robotar så blir de gradvis sämre efterhand. Efter 10 minuter är de som sagt omöjligt att prata med varandra. Nu senast så provade vi att hoppa upp till ett "öppet rum" utanför spacern dvs och då fungerade de direkt igen. Under spacern finns bara ett rum. Har dock inte provat vara i ett rum utanför spacern mer än 30 minuter så de kanske kommer senare.

När det hände igår provade jag att ändra codec samtidigt som vi var i rummet men de hjälpte inte. Provade sänka kvalitén från opus voice 6 till 2 etc gjorde ingen skillnad. Har förövrigt kollat igenom de flesta inställningarna för rummet men ser inget konstigt där, ingen kryptering etc. Servern står på en gigabit lina - alla har under 20 i ping alltid. Körs på en virtuell debian maskin har uppdaterat TS till senaste versionen (3.0.11.4) hade dock problem med det innan också.

Precis efter jag hade uppdaterat servern funka det bra men kan ju varit en tillfällighet. Känns lite onödigt att lägga ett cronjob etc för att köra en omstart av TS ibland.

Tack på förhand!