Permalänk
Medlem

Här kommer en bild på min pärla.

Sv650s 2001, strypt till 35kw tyvärr dax att sälja och gå upp till något annat där jag inte behöver anpassa mig efter att den ska vara strypbar. Siktet är på en VFR750 1995

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Min ögonsten sedan jag uppgraderade från lätt mc:

BMW R1150R Rockster.

Permalänk
Skäggig legend

Trevlig tråd!

Jag köpte min leksak av rent sparade pengar för lite mer än ett år sedan, mina polare var ute och söp/härjade jag höll mig hemma och tog det lugnt framför tvn och självklart datorn i lite mer än ett år. Här har ni bilder på tvåhjulingen och mig själv!
Honda CB600FA också kallad för Hornet

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Här kommer en bild på min pärla.
http://forumbilder.se/EBJTF/1720973949.jpg
Sv650s 2001, strypt till 35kw tyvärr dax att sälja och gå upp till något annat där jag inte behöver anpassa mig efter att den ska vara strypbar. Siktet är på en VFR750 1995

Hur mycket ska du sälja den för? Miltal? Ägare??

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Hur mycket ska du sälja den för? Miltal? Ägare??

Vi kan ta det över PM istället så stannar tråden på topic

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Skäggig legend

Trodde detta var en levande tråd! Fram med tvåhjulingarna!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Nyservad och avställd för nån vecka tillbaks. Långt kvar tills det är dags att köra igen.
Får hoppas på en tidig och varm vår.

Triumph Daytona 675.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Föredetting

Insåg att jag är medlem i organdonatorklubben numera, även jag.

Garanterat något ingen annan har eller har kört i den här tråden - en CPI SM250. Slö, katastrofal driftsäkerhet och byggkvalité från helvetet, men kostar som en EU-moppe i Sverige om man köper den ny. Mest för att slippa åka scooter.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Kawasaki Z1000SX

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Loki:

Nyservad och avställd för nån vecka tillbaks. Långt kvar tills det är dags att köra igen.
Får hoppas på en tidig och varm vår.

http://zombiehunter.se/dump/IMG_1182.jpg
Triumph Daytona 675.

En hoj jag varit sugen på ett tag. Vad får du ge för försäkring på den?

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Loki:

Nyservad och avställd för nån vecka tillbaks. Långt kvar tills det är dags att köra igen.
Får hoppas på en tidig och varm vår.

http://zombiehunter.se/dump/IMG_1182.jpg
Triumph Daytona 675.

Jag kör fortfarande varje dag till och från jobbet, så länge det inte är frost. Bättre start på morgonen kan man inte få!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@Shimonu:

Är så olika mellan person och person vad man får för premie men den kostar en hel del att försäkra.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Möjligen sista turen för säsongen?
Bakgrunden är Idefjorden och Norge.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag skaffade lite hobbymek under vintern i form av denna:

Det är en krockad yamaha r6 -99. Gaffel, kåpor, ljuddämpare, fotpinne, växelpedal, kåpstag och lite smått behövde bytas. Jag har satt en R1 gaffel med radiala bromsar på den, arrow slip-on, högre styren, zx10 kopplingshandtag och hade tänkt använda r1 kåpor jag har liggande men passformen var inte så bra så det blir nog originalkåpor. Jag ska även uppgradera laddregulatorn då dessa ofta pajar på dessa. Har satt dit ett lithiumbatteri med.
Jag hoppas även kunna hitta ett par nyare 5-ekrade r1/r6 fälgar med.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

@wenazen:

fucking dör av z1000sx.. måste, ha , den..

Här är min iaf, den har tagit en del stryk som en förstahoj ska, lagd en gång, kraschad en gång.. o diverse klanterier såklart men den är trogen o rolig än! inköpt våren 2014 och rullat ca 1900 mil mellan mina ben sen dess!

z800e -13

Permalänk
Medlem

Hade ett intresse för motorcyklar. Då jag var 20 köpte jag en thunderace 1000. Hann köra under 200 km på våren före säsongen började, så tog farbror blå mitt körkort. Intresset dog delvis där, men körde nog resten av sommaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk

Tog A kort Augusti 2010.

Köpte mig då en Triumph Speed Triple -98 som jag hade i somrarna 2011/2012 med ca 500 mil per sommar.
Sen ville jag ha något man kunde åka på lite längre resor med och har hört mycket bra om fjr.

Då köpte jag mig en röd Yamaha FJR 1300 -02 så jag kunde hänga med mc klubben i stan på deras Norgetur som går varje år. Denna hade jag sommaren 2013/2014 och körde ca 700 mil per sommar då norgeturen va ca 200 mil. Bilden är från ett berg i Norge.

Sen ville jag ha en lite nyare och hitta en AS vilket är med automatisk koppling. Då växlar man med paddlar på styret eller spaken som vanligt. Yamaha FJR 1300 AS -07 som jag kört med denna sommar. Har inte kollat hur långt än men gissar på runt 700 mil även i år. Bilden är från ett berg i Norge.

Permalänk
Medlem

@PatrikNordstrm:
Hehe jepp "måste ha den", så tänkte jag också när jag provsatt den på förra mc-mässan. 5mån senare hade jag nycklarna i hand :).
Är det något speciellt du undrar över den så hör av dig.

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk

Ktm 125 Exc -09

Sjukt kul hoj, Väldigt mycket skruvande och lite åkande. Men då man väl är ute å kör med den finns det ingen liknande känsla 35hästar på 100kg cykel är trevligt
https://gyazo.com/7338fe8ce8183c004af6a78a4fed3a3c

Permalänk

@wenazen:
har massa frågor.. haha
är de där -14? använder du packväskor? kawas egna isf? hur är den o köra? mer åt touring hållet eller mer street/sport? känslan man får av att sitta på den är ju att den är en riktigt härlig mix av allt typ.. utöver att jag tycker den är så fruktansvärt snygg så tänker jag mig den som en bra hoj som fyller alla ändamål.. min nuvarande är ju lite så också, men inget jag vill göra en eurotrip på direkt..

Permalänk
Medlem

Kul att tråden fortfarande lever... Bilden har varit uppe innan men vaf*n..
Haft den sedan 2003 & kör knappt något längre tror det blev 12mil i år! Tur den är billig att försäkra drygt 1500:- i hel/hel.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Insåg att jag är medlem i organdonatorklubben numera, även jag.

http://i.imgur.com/cQcqMXc.jpg

Garanterat något ingen annan har eller har kört i den här tråden - en CPI SM250. Slö, katastrofal driftsäkerhet och byggkvalité från helvetet, men kostar som en EU-moppe i Sverige om man köper den ny. Mest för att slippa åka scooter.

Ah nu ser jag att det där måste vara Taiwan! En dag ska jag göra ön med motorcykel.

Tyckte dessa var rätt läckra. SYM wolf 250 http://www.bikesdoctor.com/test-sym-wolf-250-sbi-like-a-young...
Tror Kymco ska ha någon snarlik modell. Hade nog blivit en i den stilen om jag bott där ::

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Min pärla

Ducati Streetfighter 848 - 13

Termignoni slipon + ecu och luftfilter. Samt Ducati Quickshifter installerat.

Visa signatur

Asus P8z77-V | Intel Core i5 3570K 4.2 Ghz | Noctua NH-U12P SE2| 8gb corsair 1600mhz DDR3 |Asus Gtx 670 Dc2 4gb | Nzxt Hale 90 650W 80+ | Windows 7 Ultimate | Samsung 830 128gb SSD | 1tb Wd caviar black | Fractal Design R3| Samsung Sa700D |

Permalänk
Medlem

Vet ej om jag har ett inlägg här men min nuvarande hoj en Honda RVF400 (NC35), duger utmärkt för mig. Visst hade man önskat att den va lättare å kanske ännu mindre för den e faktiskt inte mindre än en modern 600 men hästarna duger till iaf, 55hk på slangen.

edit, jo visst hade jag ett inlägg i denna tråden, men då va det dayton 675 som gällde

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sländan:

http://i.imgur.com/5OgHuvs.jpg

http://i.imgur.com/JC0UIAb.jpg

Min pärla

Ducati Streetfighter 848 - 13

Termignoni slipon + ecu och luftfilter. Samt Ducati Quickshifter installerat.

Ska byta upp mig i år, väldigt sugen på en Streetfighter!
Vet du någon bra läsning om ekonomin, typ servicekostnader etc. Googlat mig till lite, 1200 mil intervall och då byts kamrem och ventiljustering? Eller det gäller kanske bara 1098. Ta det gärna i PM, skulle verkligen uppskattas.

Annars går jag för något mer safe, CB1000R, FZ1-N eller så

edit: bild var det ja
från förra året, direkt efter besiktningen

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Ska byta upp mig i år, väldigt sugen på en Streetfighter!
Vet du någon bra läsning om ekonomin, typ servicekostnader etc. Googlat mig till lite, 1200 mil intervall och då byts kamrem och ventiljustering? Eller det gäller kanske bara 1098. Ta det gärna i PM, skulle verkligen uppskattas.

Annars går jag för något mer safe, CB1000R, FZ1-N eller så

edit: bild var det ja
från förra året, direkt efter besiktningen
http://i.imgur.com/JhHamEv.jpg

streetfightern är verkligen grym.. men den kräver sin förare! ingen nybörjarhoj direkt... det är 1200milsintervall, om jag kommer ihåg rätt är de ventiljustering(stor service) varannan=) lite svårt de där, för de står ju i boken att de ska servas 1200mil 2400 mil etc ELLER årsvis. men ah, stora servicen tror jag räcker med efter miltal iaf=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNordstrm:

streetfightern är verkligen grym.. men den kräver sin förare! ingen nybörjarhoj direkt... det är 1200milsintervall, om jag kommer ihåg rätt är de ventiljustering(stor service) varannan=) lite svårt de där, för de står ju i boken att de ska servas 1200mil 2400 mil etc ELLER årsvis. men ah, stora servicen tror jag räcker med efter miltal iaf=)

Edit: såg nu att jag citerat fel person

Tack för ditt svar!
Vet du vad vi snackar för pengar? 2500/5000 kr för 1200/2400 mil eller så?
Kanske du inte hunnit fundera på än

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Edit: såg nu att jag citerat fel person

Tack för ditt svar!
Vet du vad vi snackar för pengar? 2500/5000 kr för 1200/2400 mil eller så?
Kanske du inte hunnit fundera på än

lugnt=)
haha, asså om ekonomin är viktig för dig så ska du inte ha en streetfighter 848....
De är ju olika intervaller på olika servicear, dubbelkollade nu men remmar vartannat år, gaffelbensolja var tredje etc.
en fullstor service på allt kan gå på 15.000kr.. och minsta konstnaden för en service(inte bara en årsservice när man byter vätskor) går nog minimum på 5-6k beroende på var du gör den..

Permalänk
Medlem

Gjorde mig av med mina två hojar och köpte mig en helt ny, Yamaha MT09
blev ett fullsystem från akrapovic, bakrensare, liten vindruta(ej monterad).
samt givi väskor för helgturerna.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNordstrm:

lugnt=)
haha, asså om ekonomin är viktig för dig så ska du inte ha en streetfighter 848....
De är ju olika intervaller på olika servicear, dubbelkollade nu men remmar vartannat år, gaffelbensolja var tredje etc.
en fullstor service på allt kan gå på 15.000kr.. och minsta konstnaden för en service(inte bara en årsservice när man byter vätskor) går nog minimum på 5-6k beroende på var du gör den..

Service är bara en del i ekvationen. Försäkring, pris etc är helt okej, därför var jag intresserad av den sista pusselbiten.
Hört att 848 ska vara billigare i service jämfört med större motorvarianter.

MC är ändå ingen speciellt billig hobby men det är värt en hel del

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?