Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Artifakt vapen är ju häftigt de första veckorna tills alla har samma vapen... not that fun tho?

Fan tillbaka till Vanilla eller TBC !

Alla kommer ju ändå transmogga dem/ändra utseendet på dem via artifact systemet, mer prestiegefyllda looks kan ju vara nice. T ex för att få flaming ashbringer måste man ha dödat senaste bossen på mythic eller ha 2.4k rating.

Permalänk
Medlem

wow är välgjort, men efter att ha kört lite snyggare lir och så går man förbi ett träd i wow som ser ut som en brun ful smet... det går inte.
Synd att de inte gjort två eller fler grafiska lägen man kan hoppa mellan så de med bättre datorer kan köra lite bättre grafik.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

wow är välgjort, men efter att ha kört lite snyggare lir och så går man förbi ett träd i wow som ser ut som en brun ful smet... det går inte.
Synd att de inte gjort två eller fler grafiska lägen man kan hoppa mellan så de med bättre datorer kan köra lite bättre grafik.

Håller med, fast diggar ändå grafikstilen, lite högre upplösning på texturerna hade varit att föredra dock.

Visa signatur

Main PC: Intel Core i7-4790K@Stock, Sapphire R9 390X 8GB, MSI Z97 G5, 16GB DDR3, 240GB SSD, 2 TB HDD, Corsair 750W PSU
Telefon: Samsung Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Ashbringers till alla haha. Om det skulle komma till spelet trodde man ju det skulle bli extremt ovanligt typ.

Minns när alla stod och fiskade i alterac valley för att få ashbringer på kroken!!! Det var ju någon goblin npc som hintade om att den låg under vatten där 😁😂vilket pvp det var runt sjön...vilka tider!!!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

Är WoW helt utdött nu eller finns det någon som ännu inte tröttnat?

Någon som har en aning om antalet subs idag jämfört med i Wotlk ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Är WoW helt utdött nu eller finns det någon som ännu inte tröttnat?

Någon som har en aning om antalet subs idag jämfört med i Wotlk ?

5-6 miljoner sist jag såg en siffra. Wotlk toppade väl på runt 11 om jag minns rätt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

5-6 miljoner sist jag såg en siffra. Wotlk toppade väl på runt 11 om jag minns rätt.

Oj då är det nog iallafall 70-80% av de som lirade i wotlk som slutat med tanke på de nya casualspelarna som börjat sedan cata och framåt?

Sedan är det väl iallafall ett halvår innan nästa expansion kommer så det lär väl bli ganska segt att spela WoW nu

Permalänk
Avstängd

Wow förstördes när man inte längre kunde botta guld för min del. Det var bra tider i cata och mop iaf, slutade spela seriöst efter wotlk när allt började gå nedför.

På tal om microtransaktioner tycker jag dom har tryckt in mer än tillräckligt av dessa redan, någon påpekade att det skulle behövas fler för att få wow till att bli f2p men det tvivlar jag på, de hade bara behövt sälja guld lite billigare än i dagsläget och sedan är deras inkomst säkrad - exempelvis kommer förmodligen en stor skara av subbare gärna fortsätta betala 100kr/mån för att få en summa guld att slösa in-game - allt blizzard behöver göra är att skapa lite fler goldsinks.

Permalänk

Vart kan man köpa 6 månaders gift card till WoW? Funderar på att ge lillbrorsan i julklapp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Wow förstördes när man inte längre kunde botta guld för min del. Det var bra tider i cata och mop iaf, slutade spela seriöst efter wotlk när allt började gå nedför.

På tal om microtransaktioner tycker jag dom har tryckt in mer än tillräckligt av dessa redan, någon påpekade att det skulle behövas fler för att få wow till att bli f2p men det tvivlar jag på, de hade bara behövt sälja guld lite billigare än i dagsläget och sedan är deras inkomst säkrad - exempelvis kommer förmodligen en stor skara av subbare gärna fortsätta betala 100kr/mån för att få en summa guld att slösa in-game - allt blizzard behöver göra är att skapa lite fler goldsinks.

Bra !
Ju svårare det är för fuskare ju bättre för oss som faktiskt spelar spelet.
Själv så brukar jag, om jag har 10 minuter före en raid eller nåt, kolla över de vanligaste bot platserna och rapportera alla som är där.
Inte för att jag tror det gör någon faktiskt skillnad, men kan man göra det lite svårare att fuska så hjälper jag gärna till.

Bottare var ju på god väg att knäcka spelet helt i TBC.
Det fanns ju inte en chans för legit spelare att konkurrera med fuskarnas priser på AH.
Och ekonomin skenade helt utom kontroll ett tag.

Nej jag är helt för allt vad bliz gör för att få bort fuskande.
Bäst vore ju om dom bannade spelare direkt istället för att göra det i stora vågor.
Och då inte någon tidsbegränsad ban utan en 100% delete av accountet.
Gärna i kombination med in game mess till alla på h*n's kontaktlistor om varför accountet är borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Vart kan man köpa 6 månaders gift card till WoW? Funderar på att ge lillbrorsan i julklapp...

Här är enda jag vet. https://eu.battle.net/shop/en/product/world-of-warcraft-subsc...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Bra !
Ju svårare det är för fuskare ju bättre för oss som faktiskt spelar spelet.
Själv så brukar jag, om jag har 10 minuter före en raid eller nåt, kolla över de vanligaste bot platserna och rapportera alla som är där.
Inte för att jag tror det gör någon faktiskt skillnad, men kan man göra det lite svårare att fuska så hjälper jag gärna till.

Bottare var ju på god väg att knäcka spelet helt i TBC.
Det fanns ju inte en chans för legit spelare att konkurrera med fuskarnas priser på AH.
Och ekonomin skenade helt utom kontroll ett tag.

Nej jag är helt för allt vad bliz gör för att få bort fuskande.
Bäst vore ju om dom bannade spelare direkt istället för att göra det i stora vågor.
Och då inte någon tidsbegränsad ban utan en 100% delete av accountet.
Gärna i kombination med in game mess till alla på h*n's kontaktlistor om varför accountet är borta.

Drömtänk. Vet du ens varför majoriteten av spelare bottade då? För att man som normal människa inte hade den tiden att lägga ner på spelet för att öht fundera på att komma till toppen, eller i närheten av den.

Du verkar inte inse att runt hälften av wow's subscribers fortfarande bottar, de skulle göra ekonomiskt självmord om de bannade alla som bottade. Väldigt få bottar förövrigt guld numera, det är allt från combat rotations till simpla grejer som instant silence, för att inte nämna hur många som bottar LFR och dailys - pga skitdåligt och tråkigt content att göra om och om igen.

Tiden då man la ner hela sin vakna tid på ett spel är långt förbigånget.

Permalänk
Entusiast

Finns det ingen annan än Blizzard själva som säljer Legion nycklar? Brukar bli en hel del dyrare direkt från dem. Det finns några Svenska återförsäljare som kan ge förhandsbokningar, men då blir man utan nyckel i ~6 månader.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Finns det ingen annan än Blizzard själva som säljer Legion nycklar? Brukar bli en hel del dyrare direkt från dem. Det finns några Svenska återförsäljare som kan ge förhandsbokningar, men då blir man utan nyckel i ~6 månader.

Varför behöver man en nyckel redan nu då?
Eller var det några pre order bonusar dom drog till med?

Jag minns inte, tyckte det var helt horribelt att som börjar hypa expen mer ön 6 månader innan release, kanske skulle satsat på att få nuvarande Content att hålla istället?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BasseBaba:

Varför behöver man en nyckel redan nu då?
Eller var det några pre order bonusar dom drog till med?

Jag minns inte, tyckte det var helt horribelt att som börjar hypa expen mer ön 6 månader innan release, kanske skulle satsat på att få nuvarande Content att hålla istället?

Pre-order får automatiskt tillgång till Demon Hunter's några veckor före alla andra. (även om jag är emot konceptet, så finns det inte mycket att göra). Plus att du får en level 100 character boost, kanske något man inte vill vänta 6 månader med. Folk spekulerar dock i att det kan bli en release vid april-maj någon gång, och att sommaren är en worst-case, men ingen vet.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Pre-order får automatiskt tillgång till Demon Hunter's några veckor före alla andra. (även om jag är emot konceptet, så finns det inte mycket att göra). Plus att du får en level 100 character boost, kanske något man inte vill vänta 6 månader med. Folk spekulerar dock i att det kan bli en release vid april-maj någon gång, och att sommaren är en worst-case, men ingen vet.

Vill du ha nyckeln på en gång så är det nog bara hos Blizzard.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m4gnify:

Vill du ha nyckeln på en gång så är det nog bara hos Blizzard.

Jo, jag misstänkte det.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Är i valet och kvalet om man verkligen ska skaffa denna expansion, visserligen har man väl tänkt så i ett par år nu men ändå skaffat den.

Att WoW är så himla dött nu bidrar ju till att man inte alls känner nå sug, knappt nå IRLs online och ingenting nytt att göra. Kommer ni skaffa legion?

Permalänk
Medlem

Har försökt att hitta en ersättare till wow, men det är svårt. Har kollat på Tera, archeage och spelat ESO men inget känns riktigt "rätt". Samtidigt känns grafiken i wow för dålig, vilket är synd. Det har ju ändrat sig någonting nästan sedan 2004. Funderar på att skaffa nytt gamecard bara för att ha ett spel att lira som innehåller bra pvp och riktigt ovanliga och värdefulla föremål som transmogs man aldrig kan få igen (challenge mode dungeon gear etc.) och rare mounts. Alltså ett spel där det är något värt att man har spelat på sin karaktär i flera år eller flera tusen timmar. Kanske bara måste ge andra MMO's en chans, men det är ganska oslagbar lore i wow. Så skaffar nog ett gamecard till bara för att ha något att fördriva tiden med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pahwn:

Är i valet och kvalet om man verkligen ska skaffa denna expansion, visserligen har man väl tänkt så i ett par år nu men ändå skaffat den.

Att WoW är så himla dött nu bidrar ju till att man inte alls känner nå sug, knappt nå IRLs online och ingenting nytt att göra. Kommer ni skaffa legion?

Klart man kommer. Antagligen precis som minst 10 miljoner andra. Sen om det håller en kvar återstår att se. Har nu haft mitt längsta uppehåll sen jag började spela i WotLK (typ 5 månader)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Pre-order får automatiskt tillgång till Demon Hunter's några veckor före alla andra. (även om jag är emot konceptet, så finns det inte mycket att göra). Plus att du får en level 100 character boost, kanske något man inte vill vänta 6 månader med. Folk spekulerar dock i att det kan bli en release vid april-maj någon gång, och att sommaren är en worst-case, men ingen vet.

Varför är du emot konceptet att man kan förköpa för att spela en demon hunter en vecka tidigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 13ers3rk:

Varför är du emot konceptet att man kan förköpa för att spela en demon hunter en vecka tidigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Hela konceptet med "Early Access" tycker jag är fel, och om de skulle få för sig att detta var toppen så kanske det skulle bli mer och mer "Early Access", men vad vet jag. Om classen är klar när pre-patchen skickas ut så ser jag ingen anledning till att begränsa den till endast förhandsbokningar.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Hela konceptet med "Early Access" tycker jag är fel, och om de skulle få för sig att detta var toppen så kanske det skulle bli mer och mer "Early Access", men vad vet jag. Om classen är klar när pre-patchen skickas ut så ser jag ingen anledning till att begränsa den till endast förhandsbokningar.

Vad är det som är fel? Är väl bra för dom som vill kunna få access till klassen lite snabbare, ni andra som inte är lika hypeade och inte bryr er behöver ju inte förköpa, ingen som tvingar er. Det bästa man kan göra som konsument är att inte köpa produkten om man inte gillar hur Blizzard väljer att sköta lanseringen av sina spel.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Entusiast
Skrivet av muSashi:

Vad är det som är fel? Är väl bra för dom som vill kunna få access till klassen lite snabbare, ni andra som inte är lika hypeade och inte bryr er behöver ju inte förköpa, ingen som tvingar er. Det bästa man kan göra som konsument är att inte köpa produkten om man inte gillar hur Blizzard väljer att sköta lanseringen av sina spel.

Jag skrev att jag personligen inte gillar konceptet, var och en får självklart tycka som den vill, det är subjektivt. Jag är dock väldigt hypad för Legion, men det är frågan om man "borde" med tanke på hur WoD slutade efter all hype, även om Legion ser väldigt lovande ut. Om klassen är färdigutvecklad och redo för release vid 7.0 så är väl det toppen, men då tycker jag nästan att de kan släppa klassen för alla som har patchat spelet.

Det är absolut ingen som tvingar skeptiska att förhandsboka spelet, men om man vet med sig själv att man ändå ska köpa det senare så är det nästan lika bra. Bara inte konceptet eskalerar så är jag nöjd!

Misstro mig inte, jag älskar World of Warcraft och har spelat det sedan 2005, och jag hoppas verkligen att Blizzard lyckas den här gången.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Om klassen är färdigutvecklad och redo för release vid 7.0 så är väl det toppen, men då tycker jag nästan att de kan släppa klassen för alla som har patchat spelet.

De kan inte göra det då demon hunter är en del av legion expansionen som death knights va en del av wotlk.

Du måste ha köpt Legion för att kunna spela klassen. Det är därför de som "förköper" inte förbokar får tillgång till demon hunter då 7.0 patchen släpps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hoppas xpacket blir bra

Är så trött på WoD och alla som hypade över att det skulle bli ett bra xpack lmao, Loggade in 5 minuter här om dan och fick 1 mount 1 pet 2 pieces of gear och 2,5k gold. Mobilspel på datorn much? Är hypad på legion men det blir förmodligen en halv besvikelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbappanda:

Är så trött på WoD och alla som hypade över att det skulle bli ett bra xpack lmao,

Är hypad på legion men det blir förmodligen en halv besvikelse.

Är väl svårt att veta hur ett spel blir innan det är släppt, men hypad kan man väl bli ändå? Hypade du över WoD? Är du trött på dig själv då?

Igen, svårt att veta hur Legion blir, men jag hoppas att Blizz har lärt sig från sina misstag. Men enligt mig så blir det garanterat ett köp ändå. Riktigt svårt att slita sig när man har levt i Warcraft-universumet i över 10 år och älskar lore:n, speciellt nu när Illidan och Burning Legion kommer tillbaka.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Är väl svårt att veta hur ett spel blir innan det är släppt, men hypad kan man väl bli ändå? Hypade du över WoD? Är du trött på dig själv då?

Igen, svårt att veta hur Legion blir, men jag hoppas att Blizz har lärt sig från sina misstag. Men enligt mig så blir det garanterat ett köp ändå. Riktigt svårt att slita sig när man har levt i Warcraft-universumet i över 10 år och älskar lore:n, speciellt nu när Illidan och Burning Legion kommer tillbaka.

Nä jag hypade inte över WoD, ogillade idén från början. Att Garrosh skulle bli butt hurt och springa till sin pappa och fråga om han kunde döda alla i Azeroth (min syn på loren)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Blev inte så imponerad av artifacts, att alla ska springa runt med dessa legendariska vapen stör jag mig på.
Om alla är speciella så är ingen speciell.

Känns även som att det blir lite mycket att hantera för en expansion.
Titans, Burning Legion, Queen Aszhara, Xavius (Emerald Dream), Illidan, Gul'dan osv.
Hur många av dessa kommer vi bara se en glimt av?
Dom vill ju förstås generera så mycket hype som möjligt men någon måtta får det vara.

Kommer absolut spela.

Trist att alla har legendaries men det har ju också varit så 2 tidigare expansioner också och antar att det lockar lite fler lfr lirare m.m.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

WoD e ju dock en riktigt bra expansion om man raidar så att så länge raiding är bra i legion e jag nöjd!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!