Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Corsair Vengeance K70 36 "döda" leds

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance K70 36 "döda" leds

Hej,

Har ett K70 med MX-BLUE och blå bakgrundsbelysning. Är helt uppgiven då jag skulle använda bakgrundsbelysningen (ej använt sedan länge) och upptäckte då att hela 36st "döda"/icke fungerande LED's?! Har aldrig varit med om något liknande, corsair har alltid varit synonymt med kvalité för min del, nu är jag inte lika säker längre. Måste röra sig om något form av ursprungsfel från produktion eller dylikt? HJÄLP!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Så ingen på Corsair tycker detta är problematiskt, total tystnad...

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Danmyr:

Hej,

Har ett K70 med MX-BLUE och blå bakgrundsbelysning. Är helt uppgiven då jag skulle använda bakgrundsbelysningen (ej använt sedan länge) och upptäckte då att hela 36st "döda"/icke fungerande LED's?! Har aldrig varit med om något liknande, corsair har alltid varit synonymt med kvalité för min del, nu är jag inte lika säker längre. Måste röra sig om något form av ursprungsfel från produktion eller dylikt? HJÄLP!

http://i.imgur.com/pVaQLl7.jpg

Hej Danmyr,

Får börja med att ursäkta för ett sent svar, jag har varit iväg på diverse resor med jobbet. Åter till ämnet, så klart så ska inte LEDs dö så på tangentbordet, jag hjälper dig mer än gärna att byta ut tangentbordet.

När köpte du det?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan:

Hej Johan,

Ska jag vara ärlig så vet jag inte exakt, har flyttat och vet inte riktigt exakt var garantibeviset etc är. Inköpt runt jun/jul 2014, i övrigt fungerar tangentbordet kanon, helt omöjligt att använda i mörka miljöer dock. Tvungen att gå tillbaka till K90 för tillfället, hoppas att det går att lösa på något smidigt sätt.

Tack på förhand Johan!

//David

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Johan, kan ni lösa detta på något vis, grymt "missnöjd" med produkten är lite av en underdrift. Uppenbart fabrikationsfel, ser att representanter från Corsair själva tagit upp problemet på ert eget forum och bekräftat problemet.
Uppskattar en lösning på problematiken, tack på förhand och god jul på dig!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Danmyr:

Johan, kan ni lösa detta på något vis, grymt "missnöjd" med produkten är lite av en underdrift. Uppenbart fabrikationsfel, ser att representanter från Corsair själva tagit upp problemet på ert eget forum och bekräftat problemet.
Uppskattar en lösning på problematiken, tack på förhand och god jul på dig!

Hej Danmyr,

Skapa en ticket på våran supportsida och återkom med ditt ticketnummer så ska jag hjälpa dig.

https://corsair.secure.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Danmyr,

Skapa en ticket på våran supportsida och återkom med ditt ticketnummer så ska jag hjälpa dig.

https://corsair.secure.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Kanon Johan, har ticket sedan tidigare vänligen se: Ticket 6700661

Mvh

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Danmyr:

Kanon Johan, har ticket sedan tidigare vänligen se: Ticket 6700661

Mvh

Kikar in på din tråd och fixar.