Problem, Svart skärm vid inloggning på användarprofil!

Permalänk
Medlem

Problem, Svart skärm vid inloggning på användarprofil!

Har fått problem! Igår skulle jag logga på min dator, efter att den varit påslagen & jag fixade en del annat! Skrev in lösenordet, precis när jag kom in dök rutan för dropbox samt spotify upp! Jag klickade ner dessa, varvid skärmen blev svart/mörk. Programmen är installerade men används sällan på datorn. Har en Samsung dator med gratisuppgraderad Windows 10. Sedan detta skedde igår är problemet kvar! Har hittat F4 funktionen (återställning) men det enda som finns är en punkt från 2013!

Via Aktivitetshanteraren har jag via en hjälpfunktion under användare, Recovery hittat en väg ut på Internet! Men, det går fortfarande Inte att logga in på datorn/min användarprofil! Fick ärva denna dator av min son och den är ca 2-4 år gammal.

Nån som kan ge ett hyfsat svar Vad som Kan vara fel, Hur få igång den igen.
Datorn har funkat Perfekt sedan vi fick den. Min Spontana okunniga känsla är att Windows Inte startar ordentligt. Jag har lyckats köra viruskoll med ESET, utan att den hittade något!

Permalänk
Medlem

@pwip: Prova att starta om explorer.exe (fönsterhanteraren). Öppna aktivitetshanteraren med crtl+shift+escape och gå in på processer och välj visa processer för alla användare. Nu borde du se explorer.exe i fältet, avsluta det genom att markera aktiviteten och klicka på avsluta process.. Startmenyn kommer nu att försvinna, det är normalt. Starta explorer.exe igen genom att i aktivitetshanteraren klicka på arkiv och välj ny aktivitet och skriv in explorer.exe.

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Tipset är testa. Hittade inte Explorer.exe. Det gjorde inte systemet heller. Svaret blev "Det går inte att köra appen på den här datorn. Se om du kan hitta en version för den här datorn hos programutgivaren."
Ska trassla mig ut på nätet och söka. Men finns det fler tips så tas dessa emot Tacksamt

Hittade explorer.exe Låg i C:\Windows\explorer Dock går den Inte att köra enligt Ovan!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pwip: Är du helt säker på att du inte hittade explorer.exe i aktivitetshanteraren? Den borde ligga där, den kanske var längre ner i listan?
Bild:https://www.dropbox.com/s/outk5pgucvwz8nx/Sk%C3%A4rmklipp.PNG...

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Den finns inte i listan. Hittade filen på C:\\wiindows\Explorer. Men den filen går ej att köras. Enligt felmeddelande.

Skrivet av Xeraton:

@pwip: Är du helt säker på att du inte hittade explorer.exe i aktivitetshanteraren? Den borde ligga där, den kanske var längre ner i listan?
Bild:https://www.dropbox.com/s/outk5pgucvwz8nx/Sk%C3%A4rmklipp.PNG...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du prövat med att göra en systemåterställning till en tidpunkt innan problemet uppstod?

Permalänk
Medlem

Nej. Mn det är det som återstår. Det visade sig att i Windows 10 måste man själv aktivera skapandet av återställnings punkter. Den som finns r från 2013. Det jag är rädd för är att förlora allt som ligger på skrivbordet.

Skrivet av CeciliaB:

Har du prövat med att göra en systemåterställning till en tidpunkt innan problemet uppstod?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pwip:

Nej. Mn det är det som återstår. Det visade sig att i Windows 10 måste man själv aktivera skapandet av återställnings punkter. Den som finns r från 2013. Det jag är rädd för är att förlora allt som ligger på skrivbordet. Skickades från m.sweclockers.com

Låter väldigt konstigt att det skulle finnas en återställningspunkt som är så gammal och dessutom innan uppgraderingen. Är det så här du kollar?
http://www.tenforums.com/tutorials/4588-system-restore-window...

Permalänk
Medlem

Följde instruktionerna. Men Allt verkar bra. Hittade återställningspunkter, men det gick inte ändå. Provat Allt. Det som återstår verkar vara att Helt återgå till fabriksinställningr. Ska prova vidare under morgondagen.

Skrivet av CeciliaB:

Låter väldigt konstigt att det skulle finnas en återställningspunkt som är så gammal och dessutom innan uppgraderingen. Är det så här du kollar?
http://www.tenforums.com/tutorials/4588-system-restore-window...

Skickades från m.sweclockers.com