Internal_Power_Failure

Permalänk

Internal_Power_Failure

Installerade Win10 och allting gick till synes bra. MEN. Felmeddelande enligt rubrik och omstart. Det här har upprepats med jämna/jämna mellanrum. Det finns lösningar på webben och den vanligaste är att gå i safe mode och avinstallera drivrutiner, starta om och problemet skall vara borta. De flesta verkar ha problem med grafikkortsdrivaren. Köpte ett nytt grafikkort, enligt hemsidan win10 kompatibelt. Dock ingen förbättring.
Har provat att avinstallera drivrutiner men vet förstås inte hur många man kan avinstallera innan PCn dör av detta.
Är det nån med en brilliant ide' innan jag rullar tillbaka win7.
Man har ju en månad på sig.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965E 3.4GHz, 32 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX1050 , Corsair Neutron 240 GB AIHC, Win 10/64 Home, Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H rev 1.0, Bios F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosimunda:

Installerade Win10 och allting gick till synes bra. MEN. Felmeddelande enligt rubrik och omstart. Det här har upprepats med jämna/jämna mellanrum. Det finns lösningar på webben och den vanligaste är att gå i safe mode och avinstallera drivrutiner, starta om och problemet skall vara borta. De flesta verkar ha problem med grafikkortsdrivaren. Köpte ett nytt grafikkort, enligt hemsidan win10 kompatibelt. Dock ingen förbättring.
Har provat att avinstallera drivrutiner men vet förstås inte hur många man kan avinstallera innan PCn dör av detta.
Är det nån med en brilliant ide' innan jag rullar tillbaka win7.
Man har ju en månad på sig.

Dessa problem beror oftast på buggiga drivrutiner.
Men det tar sig och buggar blir allt färre med Windows 10.

Senaste builden av Windows 10 gjorde att man kunde få problem med grafikkortsdrivare, men för Nvidia och Intelgrafik så har dom senaste drivarna löst dessa problem verkar det som.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Dessa problem beror oftast på buggiga drivrutiner.
Men det tar sig och buggar blir allt färre med Windows 10.

Senaste builden av Windows 10 gjorde att man kunde få problem med grafikkortsdrivare, men för Nvidia och Intelgrafik så har dom senaste drivarna löst dessa problem verkar det som.

Tack för uppmuntran, så du tycker att jag skall lugna mig lite?

Det var ju synd att jag inte köpte ett Nvidia istället för ett Radeon R5.
En fråga är då om jag skall försöka reklamera kortet till Webhallen fvb AMD. Det står ju tydligt i produktspecifikationen att det skall vara Win 10 kompatibelt.
Nu är det förstås inte kristallklart att det är grafikkortet som är problemet. Hur skall jag bevisa det?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965E 3.4GHz, 32 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX1050 , Corsair Neutron 240 GB AIHC, Win 10/64 Home, Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H rev 1.0, Bios F3