Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Inbytesvärde GameStop/Game

Permalänk

Inbytesvärde GameStop/Game

Hej! Jag har ett xbox 360 som jag vill sälja in till game eller gamestop och sedan köpa ett playstation 3. Tror ni att inbytesvärdet stiger på mellandagarna? Och har ni nån aning om vad inbytesvärdet på ett xbox 360 250 gb med en handkontroll ligger på? Är tacksam för svar. Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har också en Wii och ett Xbox 360 liggandes. Jag kan inte besvara din fråga, men får man cash kontant eller på tillgodo?

Permalänk
Medlem

Fick 250kr utan hdd tror dom sa att jag skulle få 500kr om jag hade hdd, (presentkort) och om du vill ha i cash blire minus 20%

Permalänk
Medlem
Skrivet av fimpen 316:

Hej! Jag har ett xbox 360 som jag vill sälja in till game eller gamestop och sedan köpa ett playstation 3. Tror ni att inbytesvärdet stiger på mellandagarna? Och har ni nån aning om vad inbytesvärdet på ett xbox 360 250 gb med en handkontroll ligger på? Är tacksam för svar. Tack på förhand.

Under mina 2år hos GameStop så gick inbytesvärdet aldrig upp. Angående värdet så kan du ju alltid ringa till en av butikerna och få ett värde och sedan ta värdet minus 20% ifall du vill ha cash

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Ska du ha kontanter får du bara 80% av inbytesvärdet:
http://gamestop.se/trade_rules.asp

Visa signatur

Burken | 4770K | Corsair H70 | MSI Z87 MPOWER | MSI GTX780ti | 16gb RAM | 120+256gb SSD | ZXR

NAS | E6700@2.0, 0.93v | 3tb WD RED

[Dell U2713HM] [Dell U2412M porträtt] [DALI Zensor 3] [Logitech G19] [Xbox 360]

Permalänk
Skrivet av zebra3:

Har också en Wii och ett Xbox 360 liggandes. Jag kan inte besvara din fråga, men får man cash kontant eller på tillgodo?

Jag tror att du kan välja att ta cash men då får du mindre pengar än om du tar det i presentkort hos dem.

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Under mina 2år hos GameStop så gick inbytesvärdet aldrig upp. Angående värdet så kan du ju alltid ringa till en av butikerna och få ett värde och sedan ta värdet minus 20% ifall du vill ha cash

Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

Hur mycket tror ni jag kan få för Wii, Xbox 360 (nya versionen, mycket gb), samt 10-tal spel?

Permalänk
Medlem

har inte Wii hyfsat högt inbytesvärde? jag böt ett Wii med två spel och en komplett handkontroll (två delar, vad de nu heter), mot ett PS3 och lade 2000 kr mellan, och ett PS3 kostade då 4990 kr "rent" ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

har inte Wii hyfsat högt inbytesvärde? jag böt ett Wii med två spel och en komplett handkontroll (två delar, vad de nu heter), mot ett PS3 och lade 2000 kr mellan, och ett PS3 kostade då 4990 kr "rent" ....

Det har nog sjunkt en del. Går till Game och Gamestop o frågar imorgon.:)

Permalänk
Medlem

Wii har väl haft ett hyggligt andrahandsvärde historiskt, men med tanke på att man får ett begagnat Wii där för 800:- lär väl inbyte vara max en femhundring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkki:

Wii har väl haft ett hyggligt andrahandsvärde historiskt, men med tanke på att man får ett begagnat Wii där för 800:- lär väl inbyte vara max en femhundring.

åfan. kanske var brist på dem då?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

lite ot: såg ca 2 tusen kr för ps3 i elgiganten

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem

Detta är ren spekulation, men känns som att folk med ett Wii är mer benägna att behålla det, då spelupplägget är förhållandevis unikt ( var iaf). De med ps3/x360 kanske i större omfattning tyckte att pc verkade vara ett bättre alternativ. Men som sagt bara spekulation. Nu ska ju alla göra varianter på Wii iofs, så jämförelsen kanske haltar i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkki:

Detta är ren spekulation, men känns som att folk med ett Wii är mer benägna att behålla det, då spelupplägget är förhållandevis unikt ( var iaf). De med ps3/x360 kanske i större omfattning tyckte att pc verkade vara ett bättre alternativ. Men som sagt bara spekulation. Nu ska ju alla göra varianter på Wii iofs, så jämförelsen kanske haltar i dagsläget.

Fast ett nytt wii kostar 1300. Jag skulle tippa på att man får max 300 för ett om man säljer det till dem.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Istället för nya tråd!

Vad tror ni man kan få om man byter in ett oanvänt "Metal gear solid phantom pain"? (Day one edition)

Mer värt att sälja via blocket? (ifall man får sålt det dvs).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benq123456789:

Vad tror ni man kan få om man byter in ett oanvänt "Metal gear solid phantom pain"? (Day one edition)

Mer värt att sälja via blocket? (ifall man får sålt det dvs).

Maila dom och fråga, det är svårt att säga och bra dom kan ge det rätta svaret. Men troligt vis kan du nog få mer om du sälger det skälv.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.