Permalänk
Entusiast

Är skärmen kompatibel? (Laptop)

Råkade komma emot min laptop lite för hårt med hälen igår när den låg på golvet och sedan dess är det stora svarta "prickar" på skärmen där man inte kan se något.
Har efter lite googlingar kommit fram till att den alltså är trasig och tyvärr måste bytas ut.

Hur som helst så hittade jag något av ett guldkorn på Amazon vilket är en skärm för "Lenovo G50-80 Series" som enligt beskrivning också är 1920x1080.
Jag lade en beställning direkt men har börjat fundera på om den verkligen är kompatibel eller inte då min laptop visserligen är en Lenovo G50-80 men som ursprungligen har en 1366x768-skärm.

Det känns ju dock som lite lurendrejeri att skriva att en skärm är för "Lenovo G50-80 Series" om den inte inkluderar alla i serien?

Skärmen: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00W1SPE28?psc=1&redirect=...

Min laptop: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3241491

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag har gjort liknande men på en HP laptop, beställde en 1440x900-skärm till en dator med 1280x800 som original. Det var ju dock samma modell och kontakt och allt passade utmärkt och fungerade perfekt med nya upplösningen.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GauntMan:

Jag har gjort liknande men på en HP laptop, beställde en 1440x900-skärm till en dator med 1280x800 som original. Det var ju dock samma modell och kontakt och allt passade utmärkt och fungerade perfekt med nya upplösningen.

För den som läser i framtiden så kan jag bekräfta att skärmen fungerar utmärkt med laptopen!
Jäklar vilken fin skärm man fick för bara 55 pund måste jag säga.

Är nästan lite glad att jag hade sönder den där förbannade TN-panelen haha!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈