Texter i array eller switch-case?

Permalänk
Medlem

Texter i array eller switch-case?

Tjenare allihopa, håller på med ett hobbyprojekt i språket Objective-C! Och började fundera vad som är det bästa sättet att spara ca 50 texter på 15 tecken vardera.

Är det en sträng array, switch-case som gäller? Eller kanske har ni något bättre tips att komma med? Ska vara enkelt att lägga till nya texter kan jag lägga till!

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontusv:

Tjenare allihopa, håller på med ett hobbyprojekt i språket Objective-C! Och började fundera vad som är det bästa sättet att spara ca 50 texter på 15 tecken vardera.

Är det en sträng array, switch-case som gäller? Eller kanske har ni något bättre tips att komma med? Ska vara enkelt att lägga till nya texter kan jag lägga till!

Borde det inte vara enklast med en array?
Jag är förvisso en riktig sopa vad gäller allt som har med C att göra.... Men hade det varit Java så hade jag gått på arrayen

Permalänk
Medlem
Skrivet av JJ72:

Borde det inte vara enklast med en array?
Jag är förvisso en riktig sopa vad gäller allt som har med C att göra.... Men hade det varit Java så hade jag gått på arrayen

Är inte heller någon expert, tyckte också att array kändes som ett bra val! Men gäller att dubbelkolla så jag inte går miste om något. Blev inte klokare av google heller :S

Visa signatur

Professionell amatör

Permalänk
Medlem

@pontusv en sak du alltid kan fråga dig är vad händer om dina behov/krav ändrar sig. Om du nu skall spara 75 texter som är 10 tecken vardera?

Hur mycket behöver du ändra din kod? En bra lösning är en simpel lösning som inte kräver stora ändringar vid framtagning av nya funktioner eller hantering av ändringar.