Kvinna på asylboende hotats till våldtäkt av 30 män

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Tyvärr ej privat asylboende..Var ett äldreboende innan men dom fick flytta till flera olika boenden i kommunen för att ge plats åt asylboendet
"Du vet väl att kommunerna har hand om de flesta skolor va?"

Klart jag vet vem som är min arbetsgivare och vem som betalar min lön..Vore väl konstigt om jag ej visste att det är min kommun.
Och som jag skrev det finns inga pengar kvar till förskolan i min kommun men asylboende hade dom minsann massa pengar till.Inte konstigt att fler och fler i min omgivning kommer rösta på SD 2018..Men det verkar du ha svårt att förstå helt enkelt.
Jag upplever den så kallade välfärden som väldigt svag

Men lätt att sitta framför sin dator och ha noll koll på hur det verkligen är ställt..och inte stirra sig blind på massa fakta på nätet..

Har kollegor som jobbat i 25 år inom förskoleverksamheten och dom säger att så här illa har det aldrig varit tidigare..På bara 5 år har det blivit mycket sämre..Undrar varför

Läst SDs budget? Att rösta på SD och hänvisa till din arbetsplats är som att skjuta sig själv i foten med tanke på att deras budget ger mindre pengar till landets kommuner som i sin tur leder till mindre pengar till den skola du jobbar på. Att hänvisa till välfärden dessutom som skulle kräva nedskärningar för att täcka de hål SD har i sin budget är även det lite lustigt. För du har väl inte fallit för den roliga propaganda som SD gillar att sprida? Att sänk invandring kommer att leda per automatik till bättre välfärd och assimilering (för SD snackar om assimilering istället för integrering.. en sak som användes mot samer på 50-talet).. Finns en diskussion ovan med intressanta klipp som menar att pengar inte är problemet utan avsaknad av en vettig politik är. Och där kan ju SD sitta och påstå att felet är antalet invandrare hur mycket de vill när antalet förslag på lösningar som kommit från det partiet de senaste 4 åren går att räkna på en hand.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Jojo för om man kritiserar muslimers handlingar så hänger man på Avpixlat eller Flashback. Varför inte ta ett steg längre, han har säkerligen Nazi-flaggan som bakgrundsbild och runkar åt Åkessons debatter också.

Även om han inte förde en "seriös" diskussion så är det väl inte direkt rätt person det kommer ifrån. Eller tycker du att det är en seriös nivå du ligger på nu? I så fall så har jag inget mer att säga.

För det är inget nytt. För att det händer hela tiden, jag har i stort sett vuxit upp i Sverige och har svenska vänner jag har vuxit upp med och har haft möjligheten att integrera mig på grund av detta. Den senaste tiden har min facebook historia och liknande bara varit folk som delat med sig om sina åsikter/artiklar, vare sig sann eller falsk, om islam hit och dit, det är inte att problemet inte fanns innan. Det finns mycket problem inom religionen och folket men det säger sig starkt när alla börjar tycka detta på en och samma gång och det är väldigt överväldigande "Can't handle the truth?" Jo, det kan jag. Jag lever och ser hur folk är mer än vad era statistik säger er. Svenska internet rasister och nazister finns i vartenda forum och halva youtube klippen med rent ut lögner där alla kommentarer om Islam och hur man borde utrota dom.

Det finns ett stort problem och regeringen ska inte kolla sig blint på att inte försöka såra någon men att bli arg på alla muslimer och utrycka sig som många gör, i ren domedagscenario, är inte rätt sätt. Att hålla på och slåss över något som jag LEVER med medan folk som inte lever med det talar om för mig "hur det verkligen är" och fått höra det ena och det andra från ateister till kristna om vad en muslim MÅSTE göra.

Det är fattigdom, brist på utbildning och en otroligt grupporienterad kultur som orsakar det mesta problemen, speciellt då vi lever i ett individ samhälle. Problemet med Sverige och många andra länder är att det skapats rena skithålorna i Sverige på grund av att så många med olika kulturer bor på en och samma område, det ger inte folk chansen till utbildning då dom bättre lärarna håller sig till andra skolor. Det gör också att många känner att dom kanske inte behöver integrera sig i ett samhälle som är så mycket annorlunda än det dom levt i när dom lika gärna kan leva i det i sitt nya område/stadsdel.

Hursom, JA. VI VET ATT ISLAM HAR EN HEL DEL PROBLEM. Det låter som om varenda en som diskuterar det är "unik" i att våga "uttrycka" hur dom känner sig men det är inte unikt, det finns överallt och alla gör det med all rätt men denna jävla skrämseltaktiken är ju också skrämmande då man ser hur folk blir så arga över det. Blir fan jävligt trött på att jag ska ens behöva uttrycka mig och svara för allt andra gör "Vad tycker du om..." "Vad tycker du om..." är så vanliga frågor och man ska behöva stå upp för saker och ting. Nej, mitt handlande är inte deras handlande så som att du inte ska behöva försvara och känna dig skyldig för att en ateist eller kristen begår något. Ganska kul också att många blir så galna och arga över hur några idioter kan uttrycka sig om "SHARIA LAW" etc i Sverige när det finns många svenskar som skriver "Bomba hela området" och uttrycker sig på lika våldsamt sätt. Kolla stormfront, nordfront, flashback och det tar inte mer en 5 minuter utan att hitta någon som skriver om att folk ska dö pga deras religion eller etnicitet.

"Varför kommer man hit?" Jo, kanske för att det är så hemskt där nere och att det inte finns någon riktigt regering, krig, rädsla för att förlora barnen/familjen. Men det räcker ju för dom flesta att kolla på en 30 min dokumäntar eller klipp på dom största rötäggen och bestämma sig om att alla invandrare/muslimer, för dom är synonyma med varendra i detta politiska klimat, förtjänar inte att komma till Sverige.

För övrigt: Att bry sig om människoliv och vara human är inte att vara "BLIND FÖR MUSLIMERNAS TYRANNI" och ja, dom flesta med starka åsikter är på avpixlat, flashback, nordfront och stormfront. Att någon i tråden ens lägger in Nordfront länk, även om den är sann, visar på vilken nivå många står på. Att skrika "PK" till alla som tycker om olika verkar vara det automatiska svaret. Att uttrycka sig utan att vara ett rövhål är inte PK och det ser till att folk inte känner sig utanför systemet vilket redan händer för unga invandare som redan integrerad sig i samhället. Det gör det hela svårare och jobbigare för nyanlända att bemötas med hat och ilska, många flyr från situationer ni inte kan tänka er och det är väl en hel del som fösöker passa på att flytta till Sverige på grund av att dom vill leva ett bättre liv.

Lite extra text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av muzzi:

För det är inget nytt. För att det händer hela tiden, jag har i stort sett vuxit upp i Sverige och har svenska vänner jag har vuxit upp med och har haft möjligheten att integrera mig på grund av detta. Den senaste tiden har min facebook historia och liknande bara varit folk som delat med sig om sina åsikter/artiklar, vare sig sann eller falsk, om islam hit och dit, det är inte att problemet inte fanns innan. Det finns mycket problem inom religionen och folket men det säger sig starkt när alla börjar tycka detta på en och samma gång och det är väldigt överväldigande "Can't handle the truth?" Jo, det kan jag. Jag lever och ser hur folk är mer än vad era statistik säger er. Svenska internet rasister och nazister finns i vartenda forum och halva youtube klippen med rent ut lögner där alla kommentarer om Islam och hur man borde utrota dom.

Det finns ett stort problem och regeringen ska inte kolla sig blint på att inte försöka såra någon men att bli arg på alla muslimer och utrycka sig som många gör, i ren domedagscenario, är inte rätt sätt. Att hålla på och slåss över något som jag LEVER med medan folk som inte lever med det talar om för mig "hur det verkligen är" och fått höra det ena och det andra från ateister till kristna om vad en muslim MÅSTE göra.

Det är fattigdom, brist på utbildning och en otroligt grupporienterad kultur som orsakar det mesta problemen, speciellt då vi lever i ett individ samhälle. Problemet med Sverige och många andra länder är att det skapats rena skithålorna i Sverige på grund av att så många med olika kulturer bor på en och samma område, det ger inte folk chansen till utbildning då dom bättre lärarna håller sig till andra skolor. Det gör också att många känner att dom kanske inte behöver integrera sig i ett samhälle som är så mycket annorlunda än det dom levt i när dom lika gärna kan leva i det i sitt nya område/stadsdel.

Hursom, JA. VI VET ATT ISLAM HAR EN HEL DEL PROBLEM. Det låter som om varenda en som diskuterar det är "unik" i att våga "uttrycka" hur dom känner sig men det är inte unikt, det finns överallt och alla gör det med all rätt men denna jävla skrämseltaktiken är ju också skrämmande då man ser hur folk blir så arga över det. Blir fan jävligt trött på att jag ska ens behöva uttrycka mig och svara för allt andra gör "Vad tycker du om..." "Vad tycker du om..." är så vanliga frågor och man ska behöva stå upp för saker och ting. Nej, mitt handlande är inte deras handlande så som att du inte ska behöva försvara och känna dig skyldig för att en ateist eller kristen begår något. Ganska kul också att många blir så galna och arga över hur några idioter kan uttrycka sig om "SHARIA LAW" etc i Sverige när det finns många svenskar som skriver "Bomba hela området" och uttrycker sig på lika våldsamt sätt. Kolla stormfront, nordfront, flashback och det tar inte mer en 5 minuter utan att hitta någon som skriver om att folk ska dö pga deras religion eller etnicitet.

"Varför kommer man hit?" Jo, kanske för att det är så hemskt där nere och att det inte finns någon riktigt regering, krig, rädsla för att förlora barnen/familjen. Men det räcker ju för dom flesta att kolla på en 30 min dokumäntar eller klipp på dom största rötäggen och bestämma sig om att alla invandrare/muslimer, för dom är synonyma med varendra i detta politiska klimat, förtjänar inte att komma till Sverige.

För övrigt: Att bry sig om människoliv och vara human är inte att vara "BLIND FÖR MUSLIMERNAS TYRANNI" och ja, dom flesta med starka åsikter är på avpixlat, flashback, nordfront och stormfront. Att någon i tråden ens lägger in Nordfront länk, även om den är sann, visar på vilken nivå många står på. Att skrika "PK" till alla som tycker om olika verkar vara det automatiska svaret. Att uttrycka sig utan att vara ett rövhål är inte PK och det ser till att folk inte känner sig utanför systemet vilket redan händer för unga invandare som redan integrerad sig i samhället. Det gör det hela svårare och jobbigare för nyanlända att bemötas med hat och ilska, många flyr från situationer ni inte kan tänka er och det är väl en hel del som fösöker passa på att flytta till Sverige på grund av att dom vill leva ett bättre liv.

Rasismen är överallt. Går man in på Aftonbladet/Metro/Expressens facebooksidor etc. så är de fyllda av rasistiska påpekanden från folk.

Skrivet av sae:

Gå då och protestera utanför USAs och israels ambassad, och sluta gnäll och käfta i sverige.
Det är dom som förstör.
Vare sig östeuropa eller sverige har haft kolonier...

Gå och översväm dom länder som är skyldiga er något.

Inte? Sverige hade fem kolonier varav två höll på med slavhandel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_kolonier

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Vad hade Kristendomen med korstågen att göra undrar du? Vad är skillnaden mellan att döda i Allahs namn och döda i samma guds namn men enligt en annan bok?

Korstågen hade många orsaker. Aggression från Turkar, behov av beskydd för kristna pilgrimer (från muslimer) till deras heliga platser och för att stoppa det Osmanska rikets expansion med mera. Europa och väst har i många omgångar genom historien behövt försvara sig emot muslimer.

Finns andra aspekter av korstågen som inte har någonting med muslimer att göra också, men ville mest påpeka att du inte vet vad du skriver om.

Har väl inte mycket mer att tillägga till topic. Sverige är helt bananas.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Korstågen hade många orsaker. Aggression från Turkar, behov av beskydd för kristna pilgrimer (från muslimer) till deras heliga platser och för att stoppa det Osmanska rikets expansion med mera. Europa och väst har i många omgångar genom historien behövt försvara sig emot muslimer.

Finns andra aspekter av korstågen som inte har någonting med muslimer att göra också, men ville mest påpeka att du inte vet vad du skriver om.

Har väl inte mycket mer att tillägga till topic. Sverige är helt bananas.

Självfallet fanns det en enorm olika orsaker. Sökande efter rikedomar och girighet är en orsak. Detta är orsaken varför framförallt många tredjesöner valde att ta "Korset" och resa på korståg. Om du tog och såg vad jag citerade istället för att tolka mina korta kommentarer som mitt totala kunnande om ämnet så skulle det gå mycket bättre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

^Word, vill bara tillägga; kvinnor ses som mindre värda utifrån dagens paradigm. Inom Islam så ses kvinnor och män som annorlunda gentemot varandra och har inte samma roller/rättigheter/ansvar i ett samhälle, men ses som likvärdiga i "spirituella" frågor, tänker b.la. på belöning för gärningar och praktiserande osv.

I vänsterländskt synsätt är inte det likvärdigt. Man får ta seden dit man kommer. Och praktiskt sett är inte kvinnan likvärdig i pakistan och andra muslimska länder, av kulturella skäl och religiösa. Med detta menar jag inte att alla värderar kvinnor som skit, dock för många och för mycket för att vara accepterat.

Permalänk
Skrivet av Silcan:

I vänsterländskt synsätt är inte det likvärdigt. Man får ta seden dit man kommer. Och praktiskt sett är inte kvinnan likvärdig i pakistan och andra muslimska länder, av kulturella skäl och religiösa. Med detta menar jag inte att alla värderar kvinnor som skit, dock för många och för mycket för att vara accepterat.

Mycket sant. Jag håller fullständigt med att man ska anpassa sig till området man kommer till och frihet för kvinnor är inget svårt att begära och man borde jobba på det med hjälp av myndigheterna, att se till att dessa kvinnor vet sina rättigheter och kan få hjälp om dom känner sig hotade. Men det som hänt över åren är att det skapats små invandrarsamhällen där man fortsätter i stort sett med allt som vanligt och i hemlandet och det är i dessa områden och människor man borde jobba med. Jag hade turen att växa upp i ett mer blandad område med mycket svenskar och min svenska som var katastrofal tidgare, blev nu mycket bättre och lärarna i skolan var också bättre.

EDIT: Missförstod lite. Men jag håller med dig det du säger, ville bara mest få bort min tidigare kommentar.

Tar bort mitt inlägg till sae - hatisk person som han bör man inte ens diskutera med.
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Rasismen är överallt. Går man in på Aftonbladet/Metro/Expressens facebooksidor etc. så är de fyllda av rasistiska påpekanden från folk.

Inte? Sverige hade fem kolonier varav två höll på med slavhandel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_kolonier

Klyv inte hår... Det är inget mot det slavhandel och folkmord som vissa andra länder ställde till med.
Eller gör idag, för den delen.

Vi äter USAs och Israles skit...

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Läst SDs budget? Att rösta på SD och hänvisa till din arbetsplats är som att skjuta sig själv i foten med tanke på att deras budget ger mindre pengar till landets kommuner som i sin tur leder till mindre pengar till den skola du jobbar på. Att hänvisa till välfärden dessutom som skulle kräva nedskärningar för att täcka de hål SD har i sin budget är även det lite lustigt. För du har väl inte fallit för den roliga propaganda som SD gillar att sprida? Att sänk invandring kommer att leda per automatik till bättre välfärd och assimilering (för SD snackar om assimilering istället för integrering.. en sak som användes mot samer på 50-talet).. Finns en diskussion ovan med intressanta klipp som menar att pengar inte är problemet utan avsaknad av en vettig politik är. Och där kan ju SD sitta och påstå att felet är antalet invandrare hur mycket de vill när antalet förslag på lösningar som kommit från det partiet de senaste 4 åren går att räkna på en hand.

Det får mig att undra

HAR du läst SD budget...

Valfrihet och mångfald inom barnomsorgen bör främjas.

Kommunen bör erbjuda vårdnadsbidrag.

Ta bort karensdagen för förskolärare,barnskötare

Alternativ pedagogik och temaförskolor bör uppmuntras.

Barnomsorg bör kunna erbjudas alla tider på dygnet.

Barngrupperna bör inte tillåtas att bli stora att kvalitén påverkas negativt.(Upplever jag varenda dag..Stora barngrupper med små lokaler)

Långtgående genuspedagogiska experiment bör inte tillåtas inom barnomsorgen.

Kommunen bör under varje konjunkturcykel ha ett överskottsmål.

Kommunen bör främst prioritera kärnverksamheterna.

Pensionsskulderna får inte förskjutas på kommande budgetar eller generationer, utan måste i varje budget
tas med, beaktas ekonomiskt och även anpassas efter den verkliga situationen.

De enskilda kommunerna bör långsiktigt alltid sträva efter att kunna stå för sina egna kostnader. Stöd från
rikare kommuner bör inte ses som konstant och villkorslöst.

Tycker det ser bra ut i mina ögon och jag har min öppna..

Och fan vad många fingrar du måste ha på din hand

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Självfallet fanns det en enorm olika orsaker. Sökande efter rikedomar och girighet är en orsak. Detta är orsaken varför framförallt många tredjesöner valde att ta "Korset" och resa på korståg. Om du tog och såg vad jag citerade istället för att tolka mina korta kommentarer som mitt totala kunnande om ämnet så skulle det gå mycket bättre.

Du verkade jämföra IS-terrorister med korsfarare? Försökte bara upplysa dig om att det inte går att göra den jämförelsen lika lite som det går att jämföra bibeln med koranen. Blir lite "allas lika värde" om man gör så, och det är intellektuell oärlighet/lathet.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Du verkade jämföra IS-terrorister med korsfarare? Försökte bara upplysa dig om att det inte går att göra den jämförelsen lika lite som det går att jämföra bibeln med koranen. Blir lite "allas lika värde" om man gör så, och det är intellektuell oärlighet/lathet.

Jag jämför synen på att döda i en guds namn.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

För det är inget nytt. För att det händer hela tiden, jag har i stort sett vuxit upp i Sverige och har svenska vänner jag har vuxit upp med och har haft möjligheten att integrera mig på grund av detta. Den senaste tiden har min facebook historia och liknande bara varit folk som delat med sig om sina åsikter/artiklar, vare sig sann eller falsk, om islam hit och dit, det är inte att problemet inte fanns innan. Det finns mycket problem inom religionen och folket men det säger sig starkt när alla börjar tycka detta på en och samma gång och det är väldigt överväldigande "Can't handle the truth?" Jo, det kan jag. Jag lever och ser hur folk är mer än vad era statistik säger er. Svenska internet rasister och nazister finns i vartenda forum och halva youtube klippen med rent ut lögner har halva kommentarer om Islam och hur man borde utrota dom.

Det finns ett stort problem och regeringen ska inte kolla sig blint på att inte försöka såra någon men att bli arg på alla muslimer och utrycka sig som många gör, i ren domedagscenario, är inte rätt sätt. Att hålla på och slåss över något som jag LEVER med medan folk som inte lever med det talar om för mig "hur det verkligen är" och fått höra det ena och det andra från ateister till kristna om vad en muslim MÅSTE göra.

Det är fattigdom, brist på utbildning och en otroligt grupporienterad kultur som orsakar det mesta problemen, speciellt då vi lever i ett individ samhälle. Problemet med Sverige och många andra länder är att det skapats rena skithålorna i Sverige på grund av att så många med olika kulturer bor på en och samma område, det ger inte folk chansen till utbildning då dom bättre lärarna håller sig till andra skolor. Det gör också att många känner att dom kanske inte behöver integrera sig i ett samhälle som är så mycket annorlunda än det dom levt i när dom lika gärna kan leva i det i sitt nya område/stadsdel.-

Hursom, JA. VI VET ATT ISLAM HAR EN HEL DEL PROBLEM. Det låter som om varenda en som diskuterar det är "unik" i att våga "uttrycka" hur dom känner sig men det är inte unikt, det finns överallt och alla gör det med all rätt men denna jävla skrämseltaktiken är ju också skrämmande då man ser hur folk blir så arga över det. Blir fan jävligt trött på att jag ska ens behöva uttrycka mig och svara för allt andra gör "Vad tycker du om..." "Vad tycker du om..." är så vanliga frågor och man ska behöva stå upp för saker och ting. Nej, mitt handlande är inte deras handlande så som att du inte ska behöva försvara och känna dig skjuldig för att en ateist eller kristen begår något. Ganska kul också att många blir så galna och arga över hur några idioter kan uttrycka sig om "SHARIA LAW" etc i Sverige när det finns många svenskar som skriver "Bomba hela området" och uttrycker sig på lika våldsamt sätt. Kolla stormfront, nordfront, flashback och det tar inte mer en 5 minuter utan att hitta någon som skriver om att folk ska dö pga deras religion eller etnicitet.

"Varför kommer man hit?" Jo, kanske för att det är så hemskt där nere och att det inte finns någon riktigt regering, krig, rädsla för att förlora barnen/familjen. Men det räcker ju för dom flesta att kolla på en 30 min dokumäntar eller klipp på dom största rötäggen och bestämma sig om att alla invandrare/muslimer, för dom är synonyma med varendra i detta politiska klimat, förtjänar inte att komma till Sverige.

För övrigt: Att bry sig om människoliv och vara human är inte att vara "BLIND FÖR MUSLIMERNAS TYRANNI" och ja, dom flesta med starka åsikter är på avpixlat, flashback, nordfront och stormfront. Att någon i tråden ens lägger in Nordfront länk, även om den är sann, visar på vilken nivå många står på. Att skrika "PK" till alla som tycker om olika verkar vara det automatiska svaret. Att uttrycka sig utan att vara ett rövhål är inte PK och det ser till att folk inte känner sig utanför systemet vilket redan händer för unga invandare som redan integrerad sig i samhället.

När extremister från ett håll skapar terror så ökar antalet extremister från motparten.

Citat:

Att bry sig om människoliv och vara human är inte att vara "BLIND FÖR MUSLIMERNAS TYRANNI"

Det är få som jag ser som faktiskt inte bryr sig om andra människor, speciellt dom som flyr från krig. Skillnaden är oftast inte hurivida man bryr sig eller ej, utan snarare vad man tycker borde göras. En del tycker man ska ha öppna gränser osv, vilket uppenbarligen skapar problem på många sätt. Även om det inte skulle vara mycket flyktingar som kommer hit så hade öppna gränser varit korkat. Andra tycker att man ska hjälpa folk i dom stora flyktinglägrena där folk svälter. När ska man sluta leka dagis och tjata om vem som bryr sig eller inte och börja med en seriös debatt, nämligen hur vi bäst kan hjälpa med dom pengarna som finns, och hur vi kan påverka andra länder att hjälpa med mera. Det är ganska simpelt varför många problem antingen blir lösta väldigt sent eller inte alls, därför att man skyller på varandra och samarbetar inte om att få det bättre och lösa problemen i fråga.

Citat:

Det är fattigdom, brist på utbildning och en otroligt grupporienterad kultur som orsakar det mesta problemen, speciellt då vi lever i ett individ samhälle. Problemet med Sverige och många andra länder är att det skapats rena skithålorna i Sverige på grund av att så många med olika kulturer bor på en och samma område, det ger inte folk chansen till utbildning då dom bättre lärarna håller sig till andra skolor. Det gör också att många känner att dom kanske inte behöver integrera sig i ett samhälle som är så mycket annorlunda än det dom levt i när dom lika gärna kan leva i det i sitt nya område/stadsdel.-

Tror inte brist på utbildning orsakar problemen, oavsett vad dom får lära sig i skolan här så påverkas dom av sina föräldrar. Fattigdom skapar problem visst, men är dom fattiga här? Fattiga jämfört med medelklass svensken? Ja, fattiga jämfört med medelklassen från hemlandet? Nja. Det är mest oliktänkande som skapar problem, och det du säger om att man bor i samma områden bidrar givetvis också.

Det är sant att man hittar rasister på väldigt många ställen. Men precis som man hittar internettroll överallt så är dom fler än vad man tror. Har sett en del rasistiska kommentarer på flera klipp och forum, men många är från samma personer. Dom har stora käftar helt enkelt. Finns en bra bild som beskriver detta som jag tyvärr inte hittar, men bilden är i alla fall några få troll som är väldigt stora, medan det är många vanliga människor, väldigt många, som är små. Men som jag skrev tidigare så ökar det hela tiden. Extremisterna matar varandra

Att någon i tråden ens lägger in Nordfront länk, även om den är sann

Här tycker jag du tänker väldigt fel. Om informationen är sann spelar det ingen roll var den kommer ifrån. Som jag skrivit i ett annat inlägg i en annan tråd så är det bästa man kan göra att läsa på så många olika tidningar som möjligt. Att läsa Nordfront är inget fel överhuvudtaget, bara det inte är den enda tidningen man läser för då får du bara partisk info. Men samma gäller om du bara läser på Nyheter24.

Permalänk
Medlem

Efter lite mer än ett dygn och 8 sidor om mycket okunskap, rädsla och hat i tråden, konstaterar jag att extremisterna har vunnit vissa av er. Ni spelar rakt in i deras plan vilket förenklat är:

1) Förstör något i "islams" namn
2) skapa diskriminering genom polarisering
3) låta flera extremister födas, även andra typer utöver "islamistiska" extremister.
4) rekrytera flera och gå sedan till steg 1.

Förenklat, enligt dessa terrorister behöver vi Svenskar enbart göra steg 2, så fixar terroristerna resten, då får dem precis vad dessa monster vill.

Ibland kan det bara bra att ha ett måttstock på saker, bara för att få lite perspektiv.
Dessa terrorister kallar sig för att vara äkta muslimer, exakt samma är det med ku klux klan som kallar sig för äkta kristna. Om du är kristen, vill du beblanda och associera dig med ku klux klan? Jag vet att överväldigande majoriteten av muslimerna vill inte bli associerade med Jihadisterna. Bara ett måttstock som sagt.

Jag är i alla fall varken rädd för kristna eller muslimer, bara extremister i alla dess former.... då jag inte diskriminerar

Lite mer kärlek och förståelse tack =(

För övrigt finns det flera sidor av historien... som det oftast är
http://www.metro.se/nyheter/kvinna-skulle-ha-hotats-med-valdt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

I vänsterländskt synsätt är inte det likvärdigt. Man får ta seden dit man kommer. Och praktiskt sett är inte kvinnan likvärdig i pakistan och andra muslimska länder, av kulturella skäl och religiösa. Med detta menar jag inte att alla värderar kvinnor som skit, dock för många och för mycket för att vara accepterat.

I Västerländskt synsätt är det inte likvärdigt - i förhållande till vad? Vad har man för kriterier för vad som anses vara likvärdigt, finns ett likvärdigt samhälle? Praktiskt sätt är inte kvinnan likvärdig i Pakistan och andra muslimska länder... Vilka? Vad talar du konkret om?

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Efter lite mer än ett dygn och 8 sidor om mycket okunskap, rädsla och hat i tråden, konstaterar jag att extremisterna har vunnit vissa av er. Ni spelar rakt in i deras plan vilket förenklat är:

1) Förstör något i "islams" namn
2) skapa diskriminering genom polarisering
3) låta flera extremister födas, även andra typer utöver "islamistiska" extremister.
4) rekrytera flera och gå sedan till steg 1.

Förenklat, enligt dessa terrorister behöver vi Svenskar enbart göra steg 2, så fixar terroristerna resten, då får dem precis vad dessa monster vill.

Ibland kan det bara bra att ha ett måttstock på saker, bara för att få lite perspektiv.
Dessa terrorister kallar sig för att vara äkta muslimer, exakt samma är det med ku klux klan som kallar sig för äkta kristna.

Jag är i alla fall varken rädd för kristna eller muslimer, bara extremister i alla dess former.... då jag inte diskriminerar

Lite mer kärlek och förståelse tack =(

För övrigt finns det flera sidor av historien... som det oftast är
http://www.metro.se/nyheter/kvinna-skulle-ha-hotats-med-valdt...

ISIS vill givetvis att folk ska hata muslimer, för vad gör muslimer då? Jo då vänder dom sig till ISIS (uppenbarligen inte alla men du förstår nog vad jag menar).

Som sagt matar extremister varandra

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Mycket sant. Jag håller fullständigt med att man ska anpassa sig till området man kommer till och frihet för kvinnor är inget svårt att begära och man borde jobba på det med hjälp av myndigheterna, att se till att dessa kvinnor vet sina rättigheter och kan få hjälp om dom känner sig hotade. Men det som hänt över åren är att det skapats små invandrarsamhällen där man fortsätter i stort sett med allt som vanligt och i hemlandet och det är i dessa områden och människor man borde jobba med. Jag hade turen att växa upp i ett mer blandad område med mycket svenskar och min svenska som var katastrofal tidgare, blev nu mycket bättre och lärarna i skolan var också bättre.

EDIT: Missförstod lite. Men jag håller med dig det du säger, ville bara mest få bort min tidigare kommentar.

Skönt att höra, det är så en lyckat integration är, och så den borde vara enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

I Västerländskt synsätt är det inte likvärdigt

Där är svaret. Jag ställer likvärdigheten kvinna mot man. Är du muslim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Läste du överhuvudtaget mitt inlägg? Dom flesta vet redan att media inte alltid är hundra procent korrekt som sagt, och kritisk kan man vara men det är tråkigt när det skapas en tråd där man ska diskutera kring ämnet och så kommer folk som pratar bort det, värst av allt dom som kommer med "ursäkter" för varför gärningsmännen gjorde så, det är riktigt äckligt hur man försöker skydda kriminella men man lägger inte en tanke på dom som är offer. Attityden en del har här är helt sjuka om du frågar mig. Det handlar inte så mycket om vad man säger, utan hur man säger det i detta fallet.

Ingen ursäktar handlingarna om de är sanna, men det är ju just detta en del av oss försöker förklara. Vi vet inte om de är sanna eller ej, därför är det inte rätt att en del i tråden dömer på förhand. Hade du läst mina inlägg hade du också sett att jag skriver i ett av dem att om detta är sant så tror jag att polisen och vårt rättssystem tar hand om det.

Skrivet av Friterad:

Har aldrig sett någon påstå att det bara är i Islam eller muslimska länder "hemskheter" händer. Trots detta så skriver folk lite överallt på nätet "men det är ju inte bara Islam". Ganska fånigt om du frågar mig, när det gäller vilken annan religion som helst, eller ateism så ser jag ingen klaga om detta? Du kanske inte direkt försvarar "hemskheter", men pga att du skriver på detta viset så kan man uppfatta det som att du indirekt gör det.

Det är som det där svaret man får från barn "men han gjorde ju också det". Och? Betyder det att man aldrig får prata eller kritisera den ena utan att nämna den andre?

Det retorik du använder nu är ganska lik den jag och många andra använde mot dig i en annan tråd som kom att handla mer om SD. Då var du helt emot den typen av retorik, och nu använder du exakt samma själv. Snyggt jobbat, vi gjorde tydligen intryck på dig!

Som jag nämnde ovan, ingen som jag har sett iaf har försökt försvara dessa handlingar i den här tråden. Däremot är det rätt att ifrågasätta att människor dömer på förhand baserat på vad en nyhetsblaska skriver. Det märkliga är ju att det inte bildas speciellt många trådar här när svenskfödda våldtar eller mördar, men när man nosar fram något om utlandsfödda då tar det fart. Det är inte speciellt trovärdigt om du frågar mig.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Hoppsan, vi är ännu inne i en lågkonjunktur.
Hoppsan, MSB ger en skoj bild av Sverige, som kommer att få effekter för ekonomin: https://www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyheter/Nyhete...
Hoppsan, det kommer kosta en hel del att vara "föredöme i Europa" och ännu är det inte helt klart var pengarna ska tas från:
http://ekuriren.se/nyheter/inrikes/1.3571524-besked-om-bistan...
"Enlig Migrationsverkets senaste, mycket osäkra prognos, kan det komma upp till 190 000 asylsökande i år och upp till 170 000 nästa år. Det vore betydligt mer än en fördubbling jämfört med föregående prognos.

Migrationsverket räknar med att behöva 29 miljarder kronor extra 2016. Att ta ytterligare pengar från biståndet är en möjlighet."

Hoppsan, Eskilstuna kommun har inköpsstopp , http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.3465337-inkopsstopp-s... , och i Ekuriren stod för nån månad att läsa att ledande politiker sade att "Det finns dåligt med jobb och inga bostäder" medan oppositionen sade att "Det kan gå att hantera den rekordmängd asylsökande som beräknas för 2016 förutsatt ökade medel från stat och att plan och bygglagen kan brytas"

Hoppsan, segregationen slår nya rekord och det är säkert bra för ekonomin det med:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/ett-delat-samhalle-r...

Hoppsan, en av de som våldtog kvinnan i Strängnäs nyligen ska utvisas.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Det är få som jag ser som faktiskt inte bryr sig om andra människor, speciellt dom som flyr från krig. Skillnaden är oftast inte hurivida man bryr sig eller ej, utan snarare vad man tycker borde göras. En del tycker man ska ha öppna gränser osv, vilket uppenbarligen skapar problem på många sätt. Även om det inte skulle vara mycket flyktingar som kommer hit så hade öppna gränser varit korkat. Andra tycker att man ska hjälpa folk i dom stora flyktinglägrena där folk svälter. När ska man sluta leka dagis och tjata om vem som bryr sig eller inte och börja med en seriös debatt, nämligen hur vi bäst kan hjälpa med dom pengarna som finns, och hur vi kan påverka andra länder att hjälpa med mera. Det är ganska simpelt varför många problem antingen blir lösta väldigt sent eller inte alls, därför att man skyller på varandra och samarbetar inte om att få det bättre och lösa problemen i fråga.

Jag håller i stort med dig här, finns inget att argumentera eller liknande.

Skrivet av Friterad:

Tror inte brist på utbildning orsakar problemen, oavsett vad dom får lära sig i skolan här så påverkas dom av sina föräldrar. Fattigdom skapar problem visst, men är dom fattiga här? Fattiga jämfört med medelklass svensken? Ja, fattiga jämfört med medelklassen från hemlandet? Nja. Det är mest oliktänkande som skapar problem, och det du säger om att man bor i samma områden bidrar givetvis också.

Jag tror du missförståd mig. Jag pratar om dom som lever i dom områden där det är mycket problem och fått lite utbildning. Okunskap skapar hat, när en man kan berätta om "vet du vad dom gör med invandrare i det landet" och dom har inte material att kolla upp det och vet inte vad som är sant eller falskt efter en hel del lögner och ständig "bevis på väst ondska" så skapas dessa ostabila och terror drabbade länder/områden. Min mamma har universitetsutbildning från hemlandet men sedan 20 år tillbaka så har tiden gått bakåt i det området.

Om vi nu pratar svenska invandrare, så ja - utbildningsnivån är olika. Där jag gick mina första år så var vi 25 invandrarbarn och 2 svenskar, dom två svenskarna pratar fortfarande med brytning trots att dom är uppvuxna i Sverige. Dom lärarna vi hade var inte pedagogiska, många av mina klasskamrater kom från krig och hade föräldrar som var väldigt ostabila - dessa elever fick ingen hjälp och jag är säker på att många utav dom hade dolda men från det dom flytt ifrån. Skrik och liknande i klassrummet och sällan bra studering. Min andra skola hade en speciallärare för alla som hade problem och kom efter, 4 av 5 killar i min klass gick på specialskola där dom fick hjälp med läxor, svenska och engelska för att komma ikapp.

Det gick utmärkt för dom och sist jag kommer ihåg så jobbade båda och hade integrerad sig väl. Jag skyller inte på lärare eller Sverige, det är sånt som händer när resurerna är redan väldigt strama men det är bra mycket lättare att integrera sig, få svenska kompisar och känna sig en del av landet när man inte bor i en "håla" som där jag bodde tidigare. Så jag förstår också situationen i Sverige och att resurserna finns nästan inte där men det stora problemet som finns just nu i det politiska klimatet är att båda sidorna som sagt skriker "rasist", "PK" och fram och tillbaka .

Skrivet av Friterad:

Det är sant att man hittar rasister på väldigt många ställen. Men precis som man hittar internettroll överallt så är dom fler än vad man tror. Har sett en del rasistiska kommentarer på flera klipp och forum, men många är från samma personer. Dom har stora käftar helt enkelt. Finns en bra bild som beskriver detta som jag tyvärr inte hittar, men bilden är i alla fall några få troll som är väldigt stora, medan det är många vanliga människor, väldigt många, som är små. Men som jag skrev tidigare så ökar det hela tiden. Extremisterna matar varandra

Håller med nästan helt här också; extremisterna på internet som ökat så otroligt dom senaste två åren är dock Flashback,StormFront, LiveLeak extremisterna. Brukade vara "okay" på reddit men även där så har många Svenska extremister börjat dyka upp. Men som sagt; inte mycket man kan göra åt det.

Hursom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Mycket sant. Jag håller fullständigt med att man ska anpassa sig till området man kommer till och frihet för kvinnor är inget svårt att begära och man borde jobba på det med hjälp av myndigheterna, att se till att dessa kvinnor vet sina rättigheter och kan få hjälp om dom känner sig hotade. Men det som hänt över åren är att det skapats små invandrarsamhällen där man fortsätter i stort sett med allt som vanligt och i hemlandet och det är i dessa områden och människor man borde jobba med. Jag hade turen att växa upp i ett mer blandad område med mycket svenskar och min svenska som var katastrofal tidgare, blev nu mycket bättre och lärarna i skolan var också bättre.

EDIT: Missförstod lite. Men jag håller med dig det du säger, ville bara mest få bort min tidigare kommentar.

Därför kan man inte ta in hur många som helst på samma gång. Redan nu finns det ju stora problem med segregation.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Hoppsan, vi är ännu inne i en lågkonjunktur.
Hoppsan, MSB ger en skoj bild av Sverige, som kommer att få effekter för ekonomin: https://www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyheter/Nyhete...
Hoppsan, det kommer kosta en hel del att vara "föredöme i Europa" och ännu är det inte helt klart var pengarna ska tas från:
http://ekuriren.se/nyheter/inrikes/1.3571524-besked-om-bistan...
"Enlig Migrationsverkets senaste, mycket osäkra prognos, kan det komma upp till 190 000 asylsökande i år och upp till 170 000 nästa år. Det vore betydligt mer än en fördubbling jämfört med föregående prognos.

Migrationsverket räknar med att behöva 29 miljarder kronor extra 2016. Att ta ytterligare pengar från biståndet är en möjlighet."

Hoppsan, Eskilstuna kommun har inköpsstopp , http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.3465337-inkopsstopp-s... , och i Ekuriren stod för nån månad att läsa att ledande politiker sade att "Det finns dåligt med jobb och inga bostäder" medan oppositionen sade att "Det kan gå att hantera den rekordmängd asylsökande som beräknas för 2016 förutsatt ökade medel från stat och att plan och bygglagen kan brytas"

Hoppsan, segregationen slår nya rekord och det är säkert bra för ekonomin det med:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/ett-delat-samhalle-r...

Hoppsan, en av de som våldtog kvinnan i Strängnäs nyligen ska utvisas.

Det är knappast någon som förnekar att samhället är ansträngt på vissa håll i landet. Jag arbetar själv i en verksamhet som är delaktig gällande detta ämne. Däremot så är svensk ekonomi inte så usel som många vill få det att se ut som. Köpkraften har ökat och arbetslösheten minskat, det är goda tecken.

Infrastrukturmässigt samt rent strukturmässigt gällande system och samhälle är vi inte helt beredda dock och det visar sig nu i stora ansträngningar på olika håll i landet, men vi klarar av det.

Uppenbarligen skall även en del av de som kommit hit omfördelas inom EU också, så jag tror inte att vi behöver ha domedagsvaka riktigt än.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Där är svaret. Jag ställer likvärdigheten kvinna mot man. Är du muslim?

Kvinna mot man i förhållande till vad? Arbete? Rättigheter? Rätt till utbildning etc? Sluta att porträttera allting så schematiskt. Bra att du slutat upp med; "min vän sa så, jag har hört så", men det krävs lite till.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Du verkade jämföra IS-terrorister med korsfarare? Försökte bara upplysa dig om att det inte går att göra den jämförelsen lika lite som det går att jämföra bibeln med koranen. Blir lite "allas lika värde" om man gör så, och det är intellektuell oärlighet/lathet.

Jag jämförde fortfarande iden om att döda i Guds namn. Inte de specifika händelserna i sig. Att jämföra Koranen och Bibeln går utmärkt. Tar ett bättre exempel. Personer som misshandlar läkare på abortkliniker i "Guds namn eftersom abort är mord". Vad gör muslimsk extremism värre än Kristen? Vad gör SMRs terrordåd bättre än säg IS? Skillnaden är att SMR finns i stor grupp och verkar aktivt i Sverige. IS gör det inte än. De är snarare spridda individer som agerar oftast ensamma.

Skrivet av ArcticFire:

Därför kan man inte ta in hur många som helst på samma gång. Redan nu finns det ju stora problem med segregation.

Segregation är iof. ett resultat av en icke fungerade inrikespolitik och inte relaterad till antalet som anländer per se. Men jag förstår vad du vill få fram och jag håller med dig i sak.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Kan vi inte ha en seriös diskussion, med tydliga källor och rationella argument istället för ett flamewar mellan Tumnus och Silcan?

Jag börjar: Jag tror att dessa problem inte handlar om invandrarnas religion utan snarare deras land. Det är ju landet som bestämmer vad som är okej och inte okej att göra. Eftersom Sverige är ett relativt avsides och rikt land utan krig och andra omständigheter förefaller det förståerligt att vi har ett mer utvecklat land. Ta Iran, ett teokratiskt land. De förlitar sig på Islam, men våra lagar grundade sig också på religion på 50-talet. Det är svårt att skylla problemen på religionen när det inte enbart är dess fel. Islam har i vissa avseenden inte anpassat sig, detta märks smärtsamt tydligt på hanteringen av kvinnor i t.ex Saudiarabien. Däremot är det ju inte så att en imam dödar hedniska hundar med Allahs svärd. Integrationen kommer att segra, vilket är underbart. Frågan är inte om det är bra eller dåligt om invandrare kommer hit, frågan är hur vi ska integrera dem. Jag har hört många säga: "jag har inget problem med invandrare bara de sköter sig." Jag har inga förslag, ni?

Visa signatur

Professionell sociopat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Ibland kan det bara bra att ha ett måttstock på saker, bara för att få lite perspektiv.
Dessa terrorister kallar sig för att vara äkta muslimer, exakt samma är det med ku klux klan som kallar sig för äkta kristna. Om du är kristen, vill du beblanda och associera dig med ku klux klan? Jag vet att överväldigande majoriteten av muslimerna vill inte bli associerade med Jihadisterna. Bara ett måttstock som sagt.

Tror mig förstå hur du resonerar och kan hålla med om att det är enklare för högljudda att spela sig själv till hands.

Enkelt att påvisa ett problem med en lösning utan att ta med bakomliggande faktorer som är svåra att greppa eller överse eller kanske till och med helst inte ska nämnas för ens egen vinnings skull.

Ville egentligen påpeka användandet och förståelse av ordet jihadist som inte behöver vara negativt. även om det ofta kopplas som så då vissa militanta organisationer har utlyst det till vissa länder.

Göra gott så som att ge mat till en fattig människa kan vara jihad också för en annan som jag förstått det?

Men vist o vara martyr i detta som måttstock kan jag hänga med om i jämförelse syfte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n0rp:

Tror mig förstå hur du resonerar och kan hålla med om att det är enklare för högljudda att spela sig själv till hands.

Enkelt att påvisa ett problem med en lösning utan att ta med bakomliggande faktorer som är svåra att greppa eller överse eller kanske till och med helst inte ska nämnas för ens egen vinnings skull.

Ville egentligen påpeka användandet och förståelse av ordet jihadist som inte behöver vara negativt. även om det ofta kopplas som så då vissa militanta organisationer har utlyst det till vissa länder.

Göra gott så som att ge mat till en fattig människa kan vara jihad också för en annan som jag förstått det?

Men vist o vara martyr i detta som måttstock kan jag hänga med om i jämförelse syfte.

Njae. Det finns faktiskt två skolor av "Jihad". Den högre och den lägre inom Islam. Den högre formen av Jihad är spridande av Islam via predikan. Den lägre är via svärd. Jihad i Koranen är väldigt reglerad dessutom.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Jag jämförde fortfarande iden om att döda i Guds namn. Inte de specifika händelserna i sig. Att jämföra Koranen och Bibeln går utmärkt.

Det är skillnad mellan religionerna oavsett hur mycket du än vill att kristendom och islam ska vara samma sak. Att hävda att dom är likadana, att skrifterna är likadana eller att det är samma gud det handlar om är ännu mer intellektuell oärlighet/lathet.

Jag är inte religiös alls och anser generellt att religioner som har sitt ursprung i helt främmande världsdelar inte har något att hämta i norden (och dessa ska definitivt inte bekostas med skattepengar).

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Oavsett om det vore 10 så vore det helt sinnessjukt fortfarande. Allt mer än en person tycker jag är helt galet.
Har själv varit i Egypten där det är en majoritet av muslimer, de var otroligt trevliga mot både mig och min flickvän. Sedan träffade jag några kristna egyptier, och de sa det, var extremt noga med att ej låta din fru gå ensam - då kommer de behandla henne helt annorlunda. När ni går tillsammans är hon "din" och då har de full respekt för henne, men inte om hon skulle gå ensam...

Vet inte huruvida överdrivet detta var, men de varnade mig iaf.

Det är INTE överdrivet...
Det är riskabelt för kvinnor att röra sig ensamma i de flesta muslimska länder i Mellanöstern. I vissa är det även förbjudet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Det är skillnad mellan religionerna oavsett hur mycket du än vill att kristendom och islam ska vara samma sak. Att hävda att dom är likadana, att skrifterna är likadana eller att det är samma gud det handlar om är ännu mer intellektuell oärlighet/lathet.

Jag är inte religiös alls och anser generellt att religioner som har sitt ursprung i helt främmande världsdelar inte har något att hämta i norden (och dessa ska definitivt inte bekostas med skattepengar).

Självfallet är det skillnader. Att det handlar om samma gud är fakta. Men det betyder inte att Kristendom och Islam är lika. Det står t.ex. i Koranen att Jesus var en profet till gud. Islam menar att Judendomen, Kristendomen och Islams gud är samma gud. Kristendomen hänvisar till att Judendomens gud är samma gud som Kristendomens gud. Att kalla detta intellektuell oärlighet är bara okunnigt i sig. Detta är för tusan grundläggande religionskunskap.

Skrivet av Dunde:

Det är INTE överdrivet...
Det är riskabelt för kvinnor att röra sig ensamma i de flesta muslimska länder i Mellanöstern. I vissa är det även förbjudet.

Det är det. I Iran är det olagligt för en kvinna att gå ut utan sin man. Hur man försvarar detta i Iran är däremot en ganska stor indirekt pik mot män som mer eller mindre beskrivs som oförmögna att kontrollera sina lustar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds