Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av KKay:

Men vi får ju iaf en gratis DLC i December, och sedan mer gratis content som nytt gamemode och Starcards. Gissar på att de inte hann göra klart spelet innan release?

Spelet känns iaf väldigt polerat på konsoll, bra framerate och inte en enda bugg eller krasch ännu. Med lite balansering och mer content så kan det nog bli riktigt bra det här

Skickades från m.sweclockers.com

Får man fråga varför du väljer att spela på konsol?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

Har fastnat lite för SWBF, men är det någon annan här som bara spelar walker assault? Känns som det är den roligaste och att man knappt ens prövar dom andra tävlingslägena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Har fastnat lite för SWBF, men är det någon annan här som bara spelar walker assault? Känns som det är den roligaste och att man knappt ens prövar dom andra tävlingslägena.

Jag brukar göra challenges som säger åt mig att göra alla game modes.
Men Walker Assault och Supremacy är ju klart bäst och populärast dock är det inte illa att köra lite heroes eller droid run ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vilket spelar har miljontals spelare, finns det något? Battlefront har mycket spelare just nu får se hu det kommer att utveckla sig. Få spel som kommer upp i så här många spelare även om det finns en del spel som har mer spelare. Sen kan man ju diskutera om det borde ha varit mer.
EA räknar ju med att sälja över 13 miljoner och man kommer nog att göra miljardvinster på detta och dom kommande Star Wars-spelen.

Casual som detta spelet är har väl aldrig varit speciellt mycket "master race"?

Menade att jag tyckte att siffrorna är låga i förhållande till sales.
Hade dom miljontals sales så känns ju 50k PC-spelare peak precis efter release extremt lågt?
Kollar man nu så är 24h peak redan nere på 33k!
Problemet med spelarbasen är iofs kanske inte antalet, utan mer spelarnivå.

Jag är en casual, spelar kanske 1-2h i veckan. När jag drog ner betan 24h efter release så var man ju redan då så hopplöst efter, alla satt redan cappade och kasta granater och kunde både game modes och kartor så bra att jag ledsnade efter 2 rundor.
Mkt whine, men tycker spelen idag är extremt dåliga på att matcha spelare, varför hamnade inte jag i ett game där samtliga körde sin första runda så vi fått spela på lika villkor?

Angående master race så menar jag att allt ändå hänger ihop. Casual game eller inte, det som säljer är det som utvecklas. Att då även 'hardcore' spel utvecklas mot konsol och portas till PC är ju inte så konstigt, och PC spelarna kommer därför fortsatt få Epic falls som Batman (lycka tillbed tre stycken titans när spelet ändå inte får sli-stöd ), låsta 30 fps och kontroller som är utvecklade för gamepad.

Och battlefront har ju definitivt den bästa upplevelsen på PC, konsolerna har ju inte en chans. Så hela snacket om att battlefront är för konsolbönderna är i min mening rätt fel, då jag och mina polare skippade spelet just eftersom hyllningen till spelet kommer främst från dess grafik och ljud, och där hade ps4:an inte en chans, tyckte det såg ut som en tre år gammal shooter.
Vilket stämmer rätt bra då det är däromkring dess hårdvara är ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Får man fråga varför du väljer att spela på konsol?

Min dator är rätt föråldrad i dagsläget och jag har inget emot att spela fps på konsol så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Någon som vet vilka spellägen dom två nya banorna kommer att finnas på? Kommer ju fortsättas att kännas snålt om Walker Assault som jag gissar på är det mest populära spelläget bara har 5 banor. Minst 8 st banor känns ju som ett krav för att ett spel ska få godkänt på innehåll när det kommer till banor.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Någon som vet vilka spellägen dom två nya banorna kommer att finnas på? Kommer ju fortsättas att kännas snålt om Walker Assault som jag gissar på är det mest populära spelläget bara har 5 banor. Minst 8 st banor känns ju som ett krav för att ett spel ska få godkänt på innehåll när det kommer till banor.

En karta är jag rätt säker på kommer att vara för Walker Assault och de andra två 20vs20 spellägena. Sen har EA nyligen lovat att släppa mer gratis DLC de kommande månaderna så gissningsvis kan det nog bli en 7-8 kartor för 20vs20 spellägena till slut. Detta utöver det som ingår i Season Pass.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Någon som vet vilka spellägen dom två nya banorna kommer att finnas på? Kommer ju fortsättas att kännas snålt om Walker Assault som jag gissar på är det mest populära spelläget bara har 5 banor. Minst 8 st banor känns ju som ett krav för att ett spel ska få godkänt på innehåll när det kommer till banor.

The upcoming Star Wars Battlefront DLC Battle of Jakku will add a new 40-player mode to the game called Turning Point, EA announced today. The game mode will have Rebel forces pushing hard to capture a series of increasingly difficult checkpoints en route to taking an Imperial base on the surface of the planet, while the Empire's goons must hold the line against them.

http://www.pcgamer.com/star-wars-battlefronts-battle-of-jakku...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

The upcoming Star Wars Battlefront DLC Battle of Jakku will add a new 40-player mode to the game called Turning Point, EA announced today. The game mode will have Rebel forces pushing hard to capture a series of increasingly difficult checkpoints en route to taking an Imperial base on the surface of the planet, while the Empire's goons must hold the line against them.

http://www.pcgamer.com/star-wars-battlefronts-battle-of-jakku...

Typiskt dom borde fokusera på att lägga till banor så vi slipper 4-6 på varje spelläge. Skulle inte bli förvånad om även detta är ett 4 banors spelläge.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Typiskt dom borde fokusera på att lägga till banor så vi slipper 4-6 på varje spelläge. Skulle inte bli förvånad om även detta är ett 4 banors spelläge.

Det blir ju 5 kartor när Battle of Jakku släpps. Och som jag redan skrev så har EA lovat ännu mer gratis DLC de kommande månaderna. Så vem vet hur många kartor det blir till slut?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Lego Master

Till min förtvivlan har jag börjat störa mig på avsaknaden av moddmöjligheter på vapnen. Jag är Battlefield-skadad, jag vill kunna mekka med mina vapen. Jag inser att det inte är så Battlefront är byggt, och det kan såklart vara roligt ändå. Men det stör mig. Och det stör mig att det stör mig för jag vill verkligen älska det här spelet. Fan också.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker spelet är väldigt bra balanserat? Känns inte som de är några överdriva OP vapen eller att de är omöjligt att vinna som låg rank mot hög?

Det största saken jag märkt som gör en stor skillnad mellan innan man får den och efter är jetpack.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Till min förtvivlan har jag börjat störa mig på avsaknaden av moddmöjligheter på vapnen. Jag är Battlefield-skadad, jag vill kunna mekka med mina vapen. Jag inser att det inte är så Battlefront är byggt, och det kan såklart vara roligt ändå. Men det stör mig. Och det stör mig att det stör mig för jag vill verkligen älska det här spelet. Fan också.

Samma här, det hade varit trevligt.
Eftersom det är något som är så typiskt för Dice så kanske man kan dra slutsatsen att det var Disney som satt stopp för det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av e91a:

Bara jag som tycker spelet är väldigt bra balanserat? Känns inte som de är några överdriva OP vapen eller att de är omöjligt att vinna som låg rank mot hög?

Det största saken jag märkt som gör en stor skillnad mellan innan man får den och efter är jetpack.

Beror på spelläge.
Pistolen och impact grenade är alldeles för bra på de mindre spellägena.
De borde iaf minst göra så att impact grenade kräver en fullträff för att vara one-shot. inte via splash

Permalänk
Medlem

Alldeles för enformigt tyvärr, tröttna efter nån timme.
Ingen kampanj heller, hur tänkte man där ?
Nä tyvärr ett riktigt skitspel.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Avstängd

Jag har fastnat för spelet, tycker det är galet roligt. Tyvärr har jag ingen att spela med då de flesta av mina vänner spela CS:GO. Någon 20 plussare som vill gibba lite någon gång ibland på kvällarna? Snacka lite skit på skype och ha kul.
Skicka ett PM!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Defender:

Alldeles för enformigt tyvärr, tröttna efter nån timme.
Ingen kampanj heller, hur tänkte man där ?
Nä tyvärr ett riktigt skitspel.

Här har vi Metacritic personifierad. Spelet passade inte mig, skitspel. 0/10

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Här har vi Metacritic personifierad. Spelet passade inte mig, skitspel. 0/10

Ja alltid lite komiskt när folk klagar på något och verkar tycka att det är det sämsta spelet som har släppts men inte ens själva klarar av att skapa en recension med lite substans och ett betyg som är seriöst.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Nu har vi fått en till bana att spela på och 5 banor istället för 4 vilket fortfarande är underkänt. Vi har även fått ett nytt spelläge som innehåller endast EN banan, haha lite pinsamt måste man ändå säga att det är.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Som vanligt när ett spel får kritik så är det många som hoppar på gnälltåget. Många som uttrycker sig har väl inte ens spelet själva. Det har blivit en grej att tycka illa om SWBF/DICE/EA och allt grundar sig i stort sätt på att SWBF inte har någon singleplayer kampanj och väldigt få kartor. Att det inte har så många fordon och vapen tycker inte jag alls är något konstigt då det baserar sig på original filmtrilogin. Visst har spelet sina brister i övrigt också som många andra spel men det är ingenting som inte kan fixas med en patch. Och lite mer innehåll får ju spelet också då det utlovats mer gratis DLC de kommande månaderna. Jag tycker i alla fall att spelet är helt ok i grunden och att grafiken, ljudbilden och Star Wars känslan är helt underbar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Vafan är det bara jag som gillar spelet eller?

Permalänk
Skrivet av Rekl3M:

Vafan är det bara jag som gillar spelet eller?

Jag gillar det också, ett bra casual spel som tyvärr har för lite banor och vapen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag gillar också spelet. Jag hoppas bara att tillräckligt många fortsätter att spela så det inte går en tidig död till mötes på PC.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag gillar också spelet. Jag hoppas bara att tillräckligt många fortsätter att spela så det inte går en tidig död till mötes på PC.

Är redan väldigt dött under vissa tids perioder. Vilket inte bådar väl då spelet är såpass nytt.
Vet inte helt hur spelet funkar helt matchmaking mässigt men jag går upp tidigt på helger och då är det helt dött. Går inte att hitta några spel alls. Blir bättre runt 9 tiden på morgonen sedan går allt på räls.

De Europeeriska spelarna verkar både bättre och mer aktivare än de Amerikanska från vad jag har sett.

Permalänk
Medlem

Jag har plöjt några timmar till, men spelet är oerhört fattigt.
Detta kan vara en av de värsta hajparna på länge :\

Så sjukt besviken faktiskt, om det då hade varit en magisk äventyr till campaign på 10 timmar kanske jag inte lipat så mycket, men detta?

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Köpte ultimate o där ingår 4 expansioner plus season pass.. O jag undrar då är Battle Of Jakku en av expansionerna ?
Det kan de ju ej vara, jag menar en extra bana bara och spelläget är ju typ som vilket capture läge som helst.. Inga nya vapen inget alls att låsa upp.
Så om detta är en av expansionerna så va de väldigt snålt me grejer

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

Köpte ultimate o där ingår 4 expansioner plus season pass.. O jag undrar då är Battle Of Jakku en av expansionerna ?
Det kan de ju ej vara, jag menar en extra bana bara och spelläget är ju typ som vilket capture läge som helst.. Inga nya vapen inget alls att låsa upp.
Så om detta är en av expansionerna så va de väldigt snålt me grejer

Nej Jakku är inte en av expansionerna som ingår i Season Pass. Expansionerna som ingår i Season Pass är mer omfattande och är inte gratis. Förutom Jakku så kommer det även att släppas fler gratis DLC vid sidan av det som ingår i Season Pass.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Gillar vekligen spelet.
Men en sak stör mig nått fruktansvärt och det är att där är "travel-time" på kulorna (eller vad man kallar det) även på rifles. Även fast det bara handlar om mindre än en sekund får jag panik på det.
Är det någon rifle eller nått som skjuter snabbare?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Gillar vekligen spelet.
Men en sak stör mig nått fruktansvärt och det är att där är "travel-time" på kulorna (eller vad man kallar det) även på rifles. Även fast det bara handlar om mindre än en sekund får jag panik på det.
Är det någon rifle eller nått som skjuter snabbare?

Är väl nog lite olika mellan olika vaken hu snabba skotten är. Jag tycker dock att en icke försumbar travel time bidrar till spelet. Om man sett filmerna så vet man att laserstrålarna inte är blixtsnabba i Star Wars.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Fasen.. När CF är aktiverat så är texturerna/himlen en bit bort helt svarta.. Någon som vet fix till detta?