Ai suite 3 (hittade inte samma problem i när jag sökte så starta en ny tråd)

Permalänk
Medlem

Ai suite 3 (hittade inte samma problem i när jag sökte så starta en ny tråd)

Det är såhär att efter jag har installerat ai suiten så får jag ingen kontakt med min telefon längre. HELT stendött! usb-navet ska funka inga konflikter i enhetshanteraren. bios och ja ALLT är uppdaterat.
Den funkar inte heller att ladda telen genom ai-suiten.

Ngn som kan ha en lösning på vad detta kan vara?

Tacksam för svar

MVH

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Medlem

@Faccan:

Jag antar att du har testat att starta om datorn samt dragit ur och satt i sladden till telefonen?

Permalänk
Medlem

...

@kaimor: Har provat med olika usb-sladdar, givetvis med omstart också. Avinstallerar jag Ai-suite är det inga problem. Saken är ju att au-suite ska ju ge fler alternativ (snabb-mode vid laddning tex) men fan inget händer, blur ju tvärtom, sämre.
Jag förstår inte hur ett program som ska öka användandet dödar all åtgång istället.

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Faccan:

Det är såhär att efter jag har installerat ai suiten så får jag ingen kontakt med min telefon längre. HELT stendött! usb-navet ska funka inga konflikter i enhetshanteraren. bios och ja ALLT är uppdaterat.
Den funkar inte heller att ladda telen genom ai-suiten.

Ngn som kan ha en lösning på vad detta kan vara?

Tacksam för svar

MVH

Hej,

Slutar USB-portarna att fungera helt och hållet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har för mig att Asus har någon programvara med i det där paketet. Kolla igenom AI suite så hittar du nog något du kan ändra/avaktivera ;=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hej,

Slutar USB-portarna att fungera helt och hållet?

Nä bara till iphonen. kvittar vilken port jag använder. tangentbord och mus funkar i övriga, så portarna är det inget fel på.

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Har för mig att Asus har någon programvara med i det där paketet. Kolla igenom AI suite så hittar du nog något du kan ändra/avaktivera ;=)

ska prova installera ett och ett och se vart det failar tack för tipset

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Medlem

Ja nu fungerar de inte alls

nu funkar inte telen alls i datan varken med eller utan AI suite. FAN bara haft strul med detta moderkort alltså. inte första gången detta problem dyker upp iheller.

trötta mig alltså =(

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Faccan:

nu funkar inte telen alls i datan varken med eller utan AI suite. FAN bara haft strul med detta moderkort alltså. inte första gången detta problem dyker upp iheller.

trötta mig alltså =(

Det råkar inte vara så att du måste ange för iPhonen att datorn är "trusted"?
https://discussions.apple.com/thread/5748822?tstart=0

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nä =(

@ASUS_Caroline: Nä har inget med det att göra...får ju inte ens förfrågan efter att ai-suiten har blivit installerad och avinstallerat. Innan installation funkar det som sagt men efter jag installerat så slutar telen och datan snacka med varandra. Även om jag sen avinstallerar au-suite så fungerar de inte. Det behövs en ominstallation och formatering på C: för att de ska börja fungera igen.
Jobbar du på asus?

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Faccan:

@ASUS_Caroline: Nä har inget med det att göra...får ju inte ens förfrågan efter att ai-suiten har blivit installerad och avinstallerat. Innan installation funkar det som sagt men efter jag installerat så slutar telen och datan snacka med varandra. Även om jag sen avinstallerar au-suite så fungerar de inte. Det behövs en ominstallation och formatering på C: för att de ska börja fungera igen.
Jobbar du på asus?

Ja, jag jobbar på ASUS. Det är väldigt konstigt att din iPhone inte känns av om AiSuite är installerat och dessutom efter det avinstallerats. Länken jag tog med i förra inlägget handlar om hur man säger åt iPhones att datorn är "trusted" när dialogrutan inte dyker upp på telefonen automatiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej igen =)

@ASUS_Caroline: Hej igen och tack för hjälpen.

Jag ska kolla den länken och se. Vet du varför mina portar i fronten inte funkar iheller! kabeön till usb3 sitter korrekt på moderkortet och det är aktivertat i bios? men får ingen kontakt med ngn usb-sak

Hade du haft möjliget att fjärrstyra och kolla över? du kan få lite betalt.

Mvh Marcus

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Medlem

vågat installera suiten igen...

@Faccan: har som sagt installerat suiten igen fast allt utom Ai charger+ och USB charger + ska man våga installera dem och sen prova det där från apple....man riskerar ju att formatera ännu en gång =( huh hahaha

Tack för hjälpen, jag återkommer med resultat.

Förresten vet du vad man ska göra för att sub-portarna i fronpanelen ska funka. Ingen funkar men alla kablar är rätt. är aktiverat i bios också.
Ljudet får jag inte att fungera i fronten iheller.

Har även ett Asus sonar ljudkort som inte heller funkar i datan =( älskar asus och alltid handlat enbart det och corsair. Men nu detta sista bygget har alla asus delar varit under all kritik faktiskt.

Er support har varit ÄNNU sämre tyvärr

Mvh Marcus

Visa signatur

Rigg Asus Rog strix Z590-A Gaming, Intel i7 11700KF, Nzxt Kraken Z73 White, Asus RTX 2070 Super, Corsair Vengeance 32 gb 3600mhz, Corsair MP600 NVME M.2 1tb, corsair, 2 x samsung evo 980 NVME M.2 1 tb, HX850i, Corsair Obsidian 750D, Skärm LG 27GL83A-B.

Permalänk
Medlem

?

Fått ordning på d lr ny dator och/lr lur?

// encor3

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!