Asus AI Suit III med Win10

Permalänk

Asus AI Suit III med Win10

Hej Alla,

I min HTPC sitter ett Asus Z97M-Plus moderkort. Efter uppgradering från Win8.1 till Win10 och aktivering gjorde jag en ren installation. När jag går till Asus support-sida för att hämta utilitys finns där bara en bråkdel av programmen som fanns till Win8.1.
Vad säger ni, skall man vänta eller testa och hoppas att Win8.1-programmen fungerar korrekt?

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk

testade att installera för windows 7 och 8.1 eller och det funkade icke

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk
Skrivet av unknown12:

testade att installera för windows 7 och 8.1 eller och det funkade icke

Tack, då behöver jag inte prova det. Asus har väl släppt nya utilities till Z170-korten, så det är väl fullt fokus på dem nu? Bara vänta alltså.. :-/

EDIT: Såg att X99-korten har Win10-utilities, undrar om dom fungerar på Z97-korten?

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av unknown12:

testade att installera för windows 7 och 8.1 eller och det funkade icke

Vad var det som inte fungerade?
vet att för om åren när det kommit nya OS så har man inte kunnat köra asussetup.exe som i sin tur installerar ett flertal olika program, men det har däremot gått bra att gå in i respektives programs katalog och kört setup.exe som ligger där.

Dock själv tycker jag dom flesta programmen tex Al Suit bara är onödig bloatware så undviker dom flesta man inte har nån direkt nytta av...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag kör AI Suite 3 på win 10. Använder dock det endast för fläktstyrningen, men det funkar lika bra som till 8.1 som i sin tur funkade på W7
Maximus vi hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Tack, då behöver jag inte prova det. Asus har väl släppt nya utilities till Z170-korten, så det är väl fullt fokus på dem nu? Bara vänta alltså.. :-/

EDIT: Såg att X99-korten har Win10-utilities, undrar om dom fungerar på Z97-korten?

Skrivet av boibo:

Jag kör AI Suite 3 på win 10. Använder dock det endast för fläktstyrningen, men det funkar lika bra som till 8.1 som i sin tur funkade på W7
Maximus vi hero

Tycker du ska prova installera den för x99-korten... D e ju ingen drivrutin så den kan ju knappast förstöra lr crasha nått så... om d inte e kompatibelt så säger den t under installation... + verkar ju funka för "boibo"

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi | Asus P8Z77-V | i5 3570K @ 4.3Ghz Turbo |
Cooler Master Hyper 212 EVO w/ CM Blade Master PWM PnP | Corsair VENGEANCE 4x4GB CL9 1600Mhz | Corsair HX850W |
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming Windforce x3 |
OCZ Vertex3 MAX IOPS 120Gb | Samsung 840 EVO 250Gb | Kingstong HyperX 120Gb | WDC 1Tb 7200rpm | 7200 rpm Hitachi 2Tb |
Vid influx av cash är uppgradering prio 1!

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Jag kör AI Suite 3 på win 10. Använder dock det endast för fläktstyrningen, men det funkar lika bra som till 8.1 som i sin tur funkade på W7
Maximus vi hero

Hej! hittar ingen nedladdningslänk. Kan du hjälpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av encor3:

Tycker du ska prova installera den för x99-korten... D e ju ingen drivrutin så den kan ju knappast förstöra lr crasha nått så... om d inte e kompatibelt så säger den t under installation... + verkar ju funka för "boibo"

Skrivet av Noplaren:

Hej! hittar ingen nedladdningslänk. Kan du hjälpa?

Ni kan ladda ner valfri version av AI suite till valfritt moderkort som är nyare än det ni har. Själv har jag ett maximus vi hero men tog ner AI suite från VIII hero sidan:

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/misc/utils/AISuite3_Win7-81-...