Permalänk
Medlem

LG G3 beter sig konstigt

Hejsan!

Efter min flytt till London for ett par mander sen, sa jag har inte anvant min LG G3 eftersom jag trodde att den var last till Telenor, men tankte prova att stoppa i mitt engelska SIM-kort i den igar kvall. Vilket fungerade.
Det var da jag upptackte problem med telefonen. Den har legat urladdad i ca 3 manader i en lada och sist jag anvande den fungerade den alldeles utmarkt.
Problemen jag har nu ar att den blir oerhort varm, speciellt vid toppen av skarmen och pa baksidan over volumknapparna, nastan sa jag branner fingrarna om jag haller handen pa toppen av skarmen en langre tid. Samt har fatt en gul "inbrand" linje pa vanstra sidan av skarmen, samt att batteriet tar slut otroligt snabbt. Den drar sakert 1% per minut. Vilket ar konstigt eftersom den fungerade perfekt sist jag anvande den. Haller pa att uppdatera till senaste uppdateringen som kom i Oktober tror jag.
Ar det nagon som har stott pa samma problem?

Tacksam for alla svar, alskar min G3, men inte nu

//Lasse

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Har en telefon inte använts på ett tag vet jag att den ibland behöver laddas några gånger innan den blir som vanligt igen.

Men varför kastar du dig över en ny uppdatering? Vore det inte bättre att få ordning på den genom att först använda samma version som den tidigare fungerat bra med? Att uppgradera en telefon som inte är som den ska brukar snarare ge mer bekymmer istället. Bättre att uppdatera den när den beter sig som den ska är min åsikt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Har en telefon inte använts på ett tag vet jag att den ibland behöver laddas några gånger innan den blir som vanligt igen.

Men varför kastar du dig över en ny uppdatering? Vore det inte bättre att få ordning på den genom att först använda samma version som den tidigare fungerat bra med? Att uppgradera en telefon som inte är som den ska brukar snarare ge mer bekymmer istället. Bättre att uppdatera den när den beter sig som den ska är min åsikt.

Verkar ha lost sig nu, det var nog som du sa att den behovde "komma igang" igen. Tack for ditt svar!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."