Köpråd: Speldator för runt 12k inkl. skärm och Windows

Permalänk
Avstängd

Köpråd: Speldator för runt 12k inkl. skärm och Windows

hejsan

jag har en vän som ska komma in i pc gaming och ska köpa sin dator hans budget ligger på 12k och jag skulle vilja spela med en 144hz monitor med 1ms responstid. Han vill spela BF4, GTA, crysis 3, far cry primal på så höga inställningar som möjligt och minst 60fps. os och skärm ingår i bygget vill ha så många tips som möjligt

Tack i förväg

skriv fel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte_pm:

Hejsan jag har en vän som vill köpa en ny dator men inte säker hur han ska tänka och inte världens smartaste inom pc en jag vill inte stoppa han så han letar efter dator delar för runt 12k med monitor os men inte tangent bord och mus (om man får in ett mekaniskt tangentbord) han letar efter att kunna spela dom senare spelen utan problem och allt det. Lämna görna era tips för ett bygge för han kan inte bestämma sig

Tack I förväg hälsningar Jonte och Eric

Kan slänga ihop något tills imorgon.
Tänk på meningsbyggnad, stavning och sammansatta ord, blir mycket lättare att läsa

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort:ASUS Z97-A ATX | CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X OC | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | SSD: Samsung SSD EVO 850-Series 500GB

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2972021&view=b

Nått sånt kanske? Om du köper från olika butiker kommer priset mer eller mindre hamna exakt på 12k. Om han kan leva utan SSD ett tag kan han skaffa en ganska mycket bättre skärm för runt 2000kr.

Permalänk
Avstängd

@lönnis: aa märker hur jag har skrivit får redigera när jag är piggare imorgon

Permalänk
Hedersmedlem

@Jonte_pm *Rubrik förtydligad (§3.1)*

Tänk på att en beskrivande rubrik (och trådstart) ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...